مجله پیانو
مراقبت از پوست کودک

مراقبت از پوست کودک در هر شرایط آب و هوایی

همه والدین می دانند کهمراقبت از پوست کودک بسیار مهم است زیرا پوست آن ها بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. با پوستی که نفوذپذیرتر، مستعد خشکی و 20 درصد نازک‌تر از بزرگسالان است، پوست کودک شما نسبت به دنیای اطراف آسیب‌پذیرتر است. در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید.

هیچ راه حلی برای اطمینان از نرمی و لطافت پوست کودک شما وجود ندارد. از گرمای طاقت‌فرسا تابستان گرفته تا سرمای طاقت‌فرسای زمستان، طبیعت نابخشودنی و غیرقابل پیش‌بینی است و یافتن راه‌حلی همه‌جانبه برای مراقبت از پوست کودک شما را دشوارتر می‌کند.

 برای مراقبت از پوست کودک چه کاری می توانید انجام دهید؟

 برای مراقبت از پوست کودک چه کاری می توانید انجام دهید؟

در این مقاله، به جای اینکه آن را به فصل‌ها تقسیم کنیم، به این می‌پردازیم که چه بیماری‌های پوستی می‌توانند در گرم‌ترین و سردترین فصل سال بر کودک شما تأثیر بگذارند، سپس به این می‌پردازیم که به‌عنوان والدین برای پیشگیری یا درمان آن‌ها چه کاری می‌توانید انجام دهید.

نکاتی که ما به اشتراک می‌گذاریم را می‌توان در هر ماه از سال اعمال کرد، و در هر دو شرایط آب و هوایی شدید صادق است. بیایید نگاه بیندازیم!

  • مراقبت از پوست کودک در هنگام گرما

روزهای گرم تابستان می تواند برای پوست کودک شما سخت باشد. از پرتوهای نابخشودنی خورشید تابستان گرفته تا گرمای شدید هوا، پوست نوزادان ممکن است در طول ماه‌های تابستان تحت استرس بسیار زیاد و گرمازدگی و آفتاب سوختگی قرار گیرد. در اینجا چیزی است که باید برای مراقبت از پوست کودک خود در گرم ترین زمان سال بدانید:

در طول تابستان، یکی از مواردی که باید مراقب آن باشید، آفتاب است. همه ما می دانیم که قرار گرفتن در معرض بیش از حد اشعه ماوراء بنفش چه تاثیری بر پوست ما دارد. این موضوع در مورد نوزادان دوچندان صادق است، زیرا برای آفتاب سوختگی نوزاد نیازی به قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید نیست.

بخشی از دلیل این است که آنها هنوز ملانین کافی، رنگدانه طبیعی که از پوست ما در برابر نور خورشید محافظت می کند، تولید نکرده اند.

مراقبت از پوست کودک در هنگام سرما

ساده ترین راه برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نوزاد، دوری از نور مستقیم خورشید است. طبق گفته بنیاد سرطان پوست، نوزادان نباید قبل از 6 ماهگی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند. مهم است که قرار گرفتن در معرض بیرون را در ساعات اوج خورشید بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر محدود کنید.

یکی دیگر از کارهایی که باید برای مراقبت از پوست کودک انجام دهید این است که لباس های محافظ در برابر آفتاب به کودک بپوشانید و برای خرید لباس بچه گانه تابستانه که بسیار خنک و نرم هستند اقدام کنسد. این به معنای لباس سبک وزن است که به طور کامل بازوها و پاها را می پوشاند و کلاه های لبه دار برای محافظت از صورت و گردن است.

برای محافظت بیشتر به دنبال لباس هایی باشید که با فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF) 30 یا بیشتر مشخص شده اند.

انتخاب و استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست کودک

می توانید پس از 6 ماهگی به کودک خود ضد آفتاب کودکان را معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب با طیف گسترده، مقاوم در برابر آب و دارای حداقل SPF 15 است. برای جلوگیری از تحریک پوست کودک خود، به جای ضدآفتاب های مبتنی بر شیمیایی، فیزیکی (با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم) را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که ضد آفتاب و محافظت عمومی در برابر اشعه ماوراء بنفش در ماه های زمستان نیز مهم است، زیرا اشعه های UV می توانند از سطوح برفی منعکس شوند.

چگونه آفتاب سوختگی نوزادم را درمان کنم؟

گاهی ممکن است کودک شما همچنان دچار آفتاب سوختگی شود. در اینصورت برای مراقبت از پوست کودک می توانید به مدت 10-15 دقیقه کمپرس خنک را روی ناحیه سوخته قرار دهید و این کار را 3-4 بار در روز تکرار کنید تا سوختگی بهبود یابد.

پس از آن، می توانید مرطوب کننده غیر سمی نوزاد را روی ناحیه سوختگی بمالید. اگر سوختگی باعث ایجاد تاول یا هر گونه احساس کلی بیماری شده است، فوراً با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

انتخاب و استفاده از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست کودک

بثورات حرارتی در تابستان

همانطور که گرما در تابستان بالا می رود، احتمال بروز جوش گرمایی در کودک شما نیز افزایش می یابد. بثورات حرارتی که به صورت برجستگی های کوچک صورتی متمایل به قرمز ظاهر می شوند، تمایل دارند در قسمت هایی از بدن کودک شما که مستعد تعریق هستند، مانند ناحیه پوشک (که به عنوان راش پوشک نیز شناخته می شود)، گردن، زیر بغل و سایر چین های پوستی ظاهر شود.

موثرترین اقدامات پیشگیرانه و درمانی برای مراقبت از پوست کودک ،محیطی خنک و خشک و پوشاندن لباس های نرم و غیر محدود کننده به کودک است. پارچه های خشن می توانند باعث اصطکاک ناخوشایند شوند، بنابراین پارچه هایی با بافت نرم و قابلیت تنفس مانند پنبه به طور کلی گزینه بهتری برای پوست کودک شما هستند.

کار دیگری که می توانید برای مراقبت از پوست کودک انجام دهید این است که از حمام کردن زیاد خودداری کنید. حمام کردن بیش از حد می تواند روغن طبیعی پوست کودک شما را از بین ببرد و سوزش را تشدید کند. برای مناطقی که اغلب کثیف می شوند، مانند دهان کودک یا ناحیه پوشک، والدین باید در صورت نیاز شستشو دهند. علاوه بر این، 2 تا 3 حمام اسفنجی در هفته باید کافی باشد.

در بیشتر موارد، بثورات حرارتی طی 2 تا 3 روز خود به خود از بین می رود. اگر تصمیم دارید که پوست کودکتان به آرامش بیشتری نیاز دارد، کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه را 1 تا 2 بار در روز بمالید یا برای تسکین خارش از کمپرس خنک روی بثورات بمالید.

 

راش پوشک چیست؟

از آنجایی که پوشک ها برای حفظ رطوبت طراحی شده اند، پوست لطیف ناحیه پایینی کودک شما را مستعد ایجاد راش می کند. ادرار و مدفوع می توانند شرایط نامطلوب بسیار مرطوب و Ph ایجاد کنند یا در برخی موارد باعث عفونت های باکتریایی یا قارچی شوند.

بثورات پوشک همچنین می تواند به دلیل حساسیت به اجزای پوشک یا دستمال مرطوب مورد استفاده برای تمیز کردن کف بدن کودک شما ایجاد شود. به این ترتیب، راش پوشک معمولاً با تغییر نادر پوشک، پوست حساس و چروکیدگی همراه است.

راش پوشک ممکن است در هر زمانی از سال رخ دهد، اما اغلب در تابستان به دلیل دما و رطوبت بالاتر بسیار بدتر می شود. pH پوست از رطوبت ادرار و آنزیم‌های مدفوع دورتر می‌شود و راش پوشک در این زمان شایع‌تر می‌شود.

مراقبت از پوست کودک در هنگام سرما

مراقبت از پوست کودک در هنگام سرما

با انتقال آب و هوا از گرمای شدید تابستان به سرمای طاقت‌فرسا زمستان، والدین با مجموعه‌ای از چالش‌های جدید برای مراقبت از پوست کودک خود مواجه می‌شوند. درست مانند گرما، هوای سرد نیز می تواند برای پوست ظریف کودک شما سخت باشد.

به گفته پل هونیگ، استاد بازنشسته اطفال در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا، “ترکیب رطوبت کم، دمای سرد و باد می تواند خشن باشد،” رطوبت گرانبها را از بین می برد و پوست کودک شما را ترک می کند. خشک و باد سوخته در اینجا چیزی است که والدین هنگام کاهش دما باید بدانند.

پوست خشک و تحریک شده: پوست خشک می تواند به صورت لکه های قرمز، تحریک شده و پوسته پوسته در سراسر بدن کودک شما ظاهر شود. اگر کودک شما قبلاً از یک بیماری پوستی مانند اگزما رنج می برد، باید مراقب به پوست او در هوای سرد باشید.

پیشگیری و درمان خشکی و خارش پوست کودک در سرما

  • مرطوب کننده های خود را با دقت انتخاب کنید: از محصولات حاوی عطر یا الکل خودداری کنید. در حالی که لوسیون ها برای کودک و مرطوب کردن خوب هستند، ممکن است کودک شما نیازی به استفاده مکرر از آنها نداشته باشد. مرطوب‌کننده‌های ضخیم‌تر مانند کرم‌ها یا پمادها می‌توانند برای لکه‌های پوست خشک و تحریک‌شده بسیار مفیدتر باشند.
  • اثرات خشک شدن زمان حمام را محدود کنید: بسیاری از والدین با حمام کردن بیش از حد کودک، پوست کودک خود را خشک می کنند. حقیقت این است حمام کردن نوزاد در هر روز مفید نمی باشد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب، به خصوص آب داغ در واقع می تواند باعث از دست دادن رطوبت پوست آنها شود.

به جای برنامه روزانه حمام داغ، حمام های کوتاه مدت در آب ولرم برای پوست کودک شما بهتر است. هنگام حمام کردن نوزاد، از محصولات حمام حاوی عطر، مواد شوینده یا دئودورانت اجتناب کنید، زیرا می توانند پوست کودک شما را خشک کنند.

پاک‌کننده‌های بدون صابون نسبت به محصولات مبتنی بر صابون خشک‌کنندگی کمتری دارند. بعد از حمام، به جای مالش، حتما نوزاد را با حوله خشک کنید. چند دقیقه بعد از حمام یکی از بهترین زمان ها برای مرطوب کردن کودک است، زیرا پوست او هنوز مرطوب است. از وسایل لوازم بهداشتی مراقبت نوزاد استفاده کنید.

لوازم بهداشتی برای کودکان

  • روی یک مرطوب‌کننده سرمایه‌گذاری کنید: به‌ویژه اگر منطقه یا خانه‌تان در منطقه ای خشک است، برای مراقبت از پوست کودک از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. کنترل رطوبت هوا می تواند به کاهش خشکی پوست کمک کند.
  • متناسب با آب و هوا بپوشید: برای مراقبت از پوست کودک در حالی که لایه بندی کردن باعث می شود کودک شما گرم بماند، ممکن است زیاده روی در آن آسان باشد. اگر کودک شما بیش از حد گرم شود، شروع به عرق کردن می کند، که منجر به همان مشکلات پوستی مانند گرما و بثورات پوشک و آلرژی در کودک می شود که ممکن است در طول تابستان مشاهده کنید.

درست مانند تابستان، شما می خواهید از اصطکاک بیش از حد با پوست کودک خود جلوگیری کنید. کوچولوی خود را با پارچه های نرم و قابل تنفس بپوشانید و از پوشیدن لباس هایی که درزها یا برچسب های خشن دارند خودداری کنید.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *