مجله پیانو
لوازم بهداشتی نوزاد

لیست مهم از لوازم بهداشتی نوزاد

خرید سیسمونی نوزاد یکی از لذت بخش ترین کارها قبل از تولد نوزاد می باشد که یکی از مهمترین خریدها لوازم بهداشتی نوزاد می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت چرا که نوزادان دارای پوست و بدنی حساس هستند به همین جهت باید در انتخاب و خرید لوازم بهداشتی نوزاد وسواس زیادی به خرج دهید.

خرید لوازم ریز را فراموش نکنید که واجب ترین خریدها محسوب می شود و بسیار مهم است که در سیسمونی نوازاد وجود داشته باشند مانند: کلاه، دستکش، جوراب، بادی های دخترانه و پسرانه، خرید لباس بچه گانه مناسب و مورد نیاز که تا چند دست کفایت می کند چرا که باید منتظر حضور فرزند خود باشید تا لباسهایی را خریداری کنید که مطمئن شوید مناسب و سایز او می باشد. بنابراین در خرید لباس عجله نکنید بلکه برای خرید لوازم بهداشتی و سرویس خواب نوزاد توجه کافی داشته باشید که بهترین ها را خریداری کنید.

خرید لوازم بهداشتی نوزاد یعنی مراقبت از او که وظیفه ی هر پدر و مادری می باشد. محصولات متنوع و گوناگونی در بازار وجود دارد که بهتر است برای خرید آن ها به برند محصولات توجه زیادی داشته باشید تا تمام نیاز های نوزاد خود را به خوبی مدیریت کنید و خریدی هوشمندانه داشته باشید که در نهایت رضایت خودتان مهم می باشد.

 لوازم بهداشتی نوزاد

لیست لوازم بهداشتی نوزاد که بسیار ضروری می باشند

لوازم بهداشتی نوزاد یکی از ضروری ترین وسایل سیسمونی محسوب می شوند بنابراین برای خرید آن ها توجه داشته باشید که بهترین ها را خریداری کنید و چیزی را از قلم نیندازید.

  • روغن بچه:

    یکی از بهترین گزینه ها برای پاک کردن مدفوع نوزاد در روزهای اولیه می باشد همچنین می توانید با استفاده از روغن بچه بدن نوزاد خود را ماساژ دهید اما توجه داشته باشید که روغن بچه فرق بالایی با لسون دارد به همین دلیل آن را جایگزین لوسیون بدن نوزاد نکنید. پوست نوزاد نمی تواند روغن را به خود جذب کند به همین دلیل تنها برای استفاده برخی موارد پیشنهاد می شود.

  • توپک های پنبه ای نوزاد:

    بهترین گزینه برای پاک کردن چشم نوزاد در روزهای اولیه که کمتر از شست و شو استفاده می شود همچنین می توانید برای تمیز کردن بدن، دست و پا، تمیز کردن جای ادرار و مدفوع و … از آن ها استفاده کنید این پنبه ها در آب فرو رفته و خیس شده هستند بسیار گزینه ی مناسبی برای استفاده نوزاد می باشند.

  • دستمال مرطوب نوزاد:

    بهتر است حتما توجه داشته باشید که دستمال مرطوب مناسب نوزادان باشد. این دستمال یکی از ضروری ترین لوازم بهداشتی نوزاد محسوب می شود که حتما باید ضد آلرژی آن را خریداری کنید و فاقد الکل و عطر باشند از این دستمال می توانید برای پاکسازی دست و پا و یا پاک کردن بدن به هنگام تعویض پوشک استفاده کنید.

 لوازم بهداشتی نوزاد

  • شامپو بچه:

    شامپو نوزاد باید ملایم و بدن هیچ گونه مواد شیمیایی باشد بهتر است شامپو و یا صابونی را خریداری کنید که مناسب نوزاد باشد و فاقد هر گونه ترکیبات عطری و شیمیایی باشد بهترین گزینه شامپوهایی می باشد که از خشکی بدن جلوگیری کرده و ضد اشک باشند چرا که نوزادان به هنگام حمام کردن چشمهای خود را نمی بندند.

  • لوسیون بدن نوزاد:

    بهتر است برای خرید آن ها از پزشک سوال کنید که کدام گزینه بهتر می باشد. این محصول کمک می کند تا بدن نوزاد خشک نشود.

  • ناخن گیر نوزاد: یکی از مهمترین لوازم بهداشتی نوزاد ناخن گیر او می باشد مراقب باشید که از ناخن گیر بزرگسالان برای نوزاد خود استفاده نکیند هم آلودکی را به او منتقل می کنید و هم اندازه دست نوزاد شما نیست و می تواند به دستان کوچک او آسیبی جدی وارد کند.
  • مسواک نوزاد:

    تمیز نگه داشتن دهان، لثه و دندان های نوزاد بسیار مهم می باشد به همین دلیل مسواک زدن کودک کاری مهم برای نگهداری و مراقبت از بیماری های دهانی می باشد مسواک های انگشتی برای نوزادان انتخاب بسیار خوبی می باشند.که هم احساس خارش لثه را به هنگام دندان در آوردن نوزاد برطرف می کنند و هم به تمیزی دهان و دندان ها کمک می کنند.

  • شانه و پرس نوزاد:

    بهتر است از شانه و برس های مناسب نوزاد برای شانه کردن موهای او استفاده کنید هم بهداشتی است و هم این شانه ها و برس ها بسیار نرم و راحت می باشند.

 لوازم بهداشتی نوزاد

  • حوله دست و صورت و حمام نوزاد:

    بهتر است تمام وسایل هایی که به پوست، مو و بدن نوزاد مرتبط است را به صورت جداگانه برای او استفاده کنید. حوله مهمتریم لوازم بهداشتی نوزاد محسوب می شود چرا که کودک پوستی حساس دارد و باید از آن مراقبت شود.

  • مایع و یا صابون لباسشویی نوزاد:

    شویندهای بچه گانه ملایم هستند و باید محصولاتی را خریداری کنید که عطری نداشته باشند و همچنین دارای ترکیبات شیمیایی نباشند و مهمتر از همه اینکه لباس های نوزاد را باید به صورت جداگانه با لباس های بزرگسالان بشویید و مواد شوینده معمولی بسیار قوی و شیمیایی می باشد به همین دلیل از ان ها به هیچ عنوان استفاده نکنید.

نکات مهم برای خرید لوازم بهداشتی نوزاد

قبل از خرید لوازم بهداشتی نوزاد باید با نکات مهمی آشنا باشید و به آن ها توجه کنید که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم:

  • به برچسب(لیبل) محصولات توجه داشته باشید. لوازم بهداشتی نوزاد نباید از مواد شیمیایی ساخته شده باشد چرا که مواد نگهدارنده و ترکیبات شیمیایی که باعث عطر و رنگ و … محصولات می شود برای پوست حساس نوزادان بسیار خطرناک می باشد و می تواند باعث بروز و ایجاد آلرژی در کودک و نوزاد شود همچنین این مواد شیمیایی می توانند مانع از تنفس پوستی نوزاد شوند.
  • سعی کنید به دنبال لوازم بهداشتی طبیعی باشید که برای نوزادان ایمن تر هستند. توجه داشته باشید که اگر فردی در خانواده آلرژی و حساسیت پوستی داشته باشد این احتمال وجود دارد که نوزاد شما نیز به ترکیبات گیاهی و بتونیکال حساسیت داشته باشد.
  • به دنبال محصولاتی باشید که فاقد فتالات و پارابن باشند این دو ترکیب برای نوزادان بسیار خطرساز هستند.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *