مجله پیانو
آفتاب سوختگی کودکان

آفتاب سوختگی کودکان و 7 روش برای درمان آن

زمانی که کودک شما به مدت طولانی و بدون هیچ گونه پوششی در معرض آفتاب مستقیم قرار می گیرد دچار آفتاب سوختگی می شود و نشانه های آفتاب سوختگی کودکان معمولا بعد از گذشت 4 تا 5 ساعت نمایان می شود. آفتاب سوختگی درمان قطعی ندارد به همین دلیل بهتر است راه های پیشگیری آن را رعایت کنید تا کودک شما دچار این مشکل نشود.

برای پیشگیری از آفتاب سوختگی کودکان بهتر است از کلاه های آفتابگیر و عینک آفتابی مخصوص و برای جلوگیری از سوختن بدن کودک بهتر است از لوسیون و کرم های ضد آفتاب مناسب برای پوست کودکان استفاده کنید تا فرزند شما دچار آفتاب سوختگی شدید نشود زیرا همان طور که گفته شد درمان قطعی برای رفع آن وجود ندارد. بهتر است بدانید زمانی که کودک شما بیش از حد مجاز در معرض آفتاب قرار می گیرد احتمال ابتلای کودک به سرطان پوست در آینده بیشتر می شود.

آفتاب سوختگی کودکان

بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند از لباس های سبک و گشاد استفاده کنید تا از بروز آفتاب سوختگی کودکان جلوگیری کنید و بین ساعات 12 تا 3 کودک خود را از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید تا دچار این مشکل نشود. اگر کودک شما کوچک است و هنوز راه نمی رود بهتر است برای نگهداری از او، در جایی خنک و زیر سایه بروید تا دچار مسمومیت، گرمازدگی و آفتاب سوختگی نشود.

آفتاب سوختگی چیست؟

اگر بخواهیم تعریف دقیق وکوتاهی، ارائه کنیم باید بگوییم آفتاب سوختگی همان سوختن پوست است و از آنجایی که کودکان پوستی نازک و لطیف دارند برای جلوگیری از این مشکل نیاز به نگهداری و مراقبت دارند پوست کودکان بسیار نازک بوده و سریع تر از بزرگسالان دچار سوختگی می شوند. آفتاب سوختگی کودکان می تواند باعث درد، قرمزی و تورم پوست آن ها شود که نوعی سوختگی درجه یک محسوب می شود.

 

سوختگی های درجه دو می توانند شدت بیشتری داشته باشند یعنی درد و قرمزی و تاول های آن ها بیشتر باشد که طول درمان آن به چند هفته می کشد.

آفتاب سوختگی کودکان

آفتاب سوختگی زمانی رخ می دهد که پوست بدن در معرض نور خورشید و اشعه های فرابنفش قرار می گیرد و دچار آسیب دیدگی می شود که همین موضوع و همین اشعه دلیل تمام مریضی ها و سرطان های پوستی است. آفتاب سوختگی کودکان می تواند در آینده باعث بروز ملانوما شود که یکی از کشنده ترین نوع سرطان پوستی می باشد.

آفتاب سوختگی کودکان زیر یک سال بسیار خطرناک بوده و جدی تر از آنچه به نظر می رسد است و برای حل آن نیاز است به پزشک و متخصص مراجعه کنید تا اگر مشکلی جدی رخ داده است پزشک سریعا برای بهبودی او کاری کند.

روش های درمان و تسکین آفتاب سوختکی کودکان

زمانی کودک دچار آفتاب سوختگی کودکان می شود بهتر است برای تسکین درد و قرمزی پوست او اقداماتی انجام شود تا سوختگی های او به مرور زمان بهبود پیدا کند.

آفتاب سوختگی کودکان

مایعات زیادی به فرزند خود بدهید. مایعات می توانند به ترمیم و التیام پوست کمک زیادی کنند و مایعات از بین رفته پوست او را جایگزین کنند و زمانی که کودک شما شیر خوار است، شیر مادر و شیر خشک می تواند بهترین درمان برای او باشد.

حمام کردن نوزادان و کودکان با آب ولرم را امتحان کنید. آب داغ می تواند آسیب پوست کودک شما را بیشتر کند اما آب ولرم می تواند برای تورم و قرمزی، آفتاب سوختگی کودکان مرهم خوبی باشد و جوش شیرین در تشت آب و یا وان حمام می تواند کمک زیادی به بهبود پوست کند. بعد از آن از حوله حمام بچه گانه ی نرم و لطیف استفاده کنید و حوله را به صورت ضربه ای به بدن ودک بزنید تا آب بدن را بکشد. کشیدن حوله روی پوست کودک شما می تواند درد او را بدتر و قرمزی پوست را تشدید کند.

دستمال نرم و لطیفی را انتخاب کنید و آن را با آب سرد نم دار کنید و در روز چندین مرتبه روی پوست و مکان هایی که سوختگی دارند بگذارید و به مدت 15 دقیقه این کار را انجام دهید. دستمال نم دار با آب سرد می تواند مرهمی خوب برای آفتاب سوختگی کودکان باشد.

آفتاب سوختگی کودکان

لوسیون های مناسب برای کودکان و زمان آفتاب سوختگی را تهیه کنید تا خارش و تورم پوست را کاهش دهند و از خشک شدن پوست جلوگیری کنند. بهتر است لوسیونی که انتخاب می کنید فاقد الکل باشد. لوسیون آلوئه ورا می تواند انتخابی درست برای محافظت و نگهداری کودک شما باشد.

توجه داشته باشید کودک خود را بعد از آفتاب سوختگی باید از نور آفتاب به دور نگه دارید چرا که نور خورشید می تواند برای کودکی که دچار آفتاب سوختگی شده است خطرناک تر باشد و سوختگی او را چندین برابر کند.

خرید لباس بچه گانه گشاد و نخی را فراموش نکنید. این کودکان باید لباس های راحت و گشاد و نخی به تن داشته باشند تا از تحریک پوست سوخته ی آن ها جلوگیری شود.

آفتاب سوختگی کودکان می تواند درد زیادی داشته باشد. اگر تصمیم دارید از مسکن ها برای التیام درد او استفاده کنید بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا دز صحیح و مناسب را برای او تجویز کند تا با استفاده از آن ها درد کمتری را متحمل شوند. آسپرین می تواند برای کودک بسیار خطرناک و کشنده باشد و گاها باعث ایجاد سندرم ری می شود بنابراین از استفاده آسپرین خودداری کنید.

به پوست فرزند خود وازلین و یا محصولاتی که حاوی بر نفت هستند نزنید چرا که می توانند سوختگی پوست را بیشتر کنند و مانع از خارج شدن گرما و عرق او می شوند. انواع کره و روغن ها نیز می توانند پوست او را بدتر کنند.

آفتاب سوختگی کودکان

بنزوکائین می تواند آلرژی ایجاد کند و استفاده از محصولاتی که حاوی این ماده باشند پوست را تحریک می کنند مانند انواع پمادها و اسپری هایی که حاوی بنزوکائین می شوند.

باز کردن تاول ها می تواند باعث ایجاد عفونت شوند و بهتر است بدانید تاول برای محافظت از پوست زیرین ایجاد می شود. اگر تاول های کودک شما باز شد بهتر است از یک پماد آنتی بیوتیک و پاسمان هایی که به پوست نمی چسبند استفاده کنید.

راه های جلوگیری از آفتاب سوختی کودکان

راه های زیادی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها از آفتاب سوختگی کودکان خود جلوگیری کنید چرا که فقط 10 دقیقه زمان می برد تا پوست کودک شما بر اثر تابش نور خورشید آسیبی جدی ببیند حتی زمانی که هوا ابری است.

بهتر است قبل از رفتن به تفریح اقدام به خرید تیشرت پسرانه آستین بلند و یا به خرید ست دخترانه مناسب برای کودک خود بروید که جنس آن ها نخی، خنک، گشاد و راحت باشند تا فرزند شما دچار آفتاب سوختگی نشود. استفاده از ضد آفتاب های مخصوص کودکان می توانند تا حد زیادی جلوی آفتاب سوختگی کودکان را بگیرند.
آفتاب سوختگی کودکان

تا حد ممکن کودک خود را زیر سایه نگهدارید و از کلاه های نقاب دار استفاده کنید بهتر است بدانید اشعه های خطرناک خورشید بین ساعات 11 تا 4 بعد از ظهر بیشتر از هر زمان دیگری می باشند بنابراین در این ساعات مراقبت از نوزاد و یا کودک می تواند از آفتاب سوختگی کودکان جلوگیری کند.

 

آفتاب سوختگی کودکان

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *