مجله پیانو
فعالیت بدنی کودکان

فعالیت بدنی کودکان و نکاتی برای شروع ورزش و تناسب اندام

فعالیت بدنی کودکان یکی از راه ها برای داشتن سلامتی و روحیه شاد می باشد ورزش کردن کودکان فعالیتی بسیار مناسب برای آن ها می باشد. پس از کوچک شروع کنید و تفاوت بزرگ را ببینید!

تغذیه سالم و انجام فعالیت های بدنی کودکان می تواند انرژی را بهبود بخشد، ذهن را تیزتر کند و به سلامت کلی کودکان و تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها کمک کند. طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با فعالیت بدنی برای کودکان و نوجوانان نشان داد که تقریباً نیمی از کودکان و نوجوانان دستورالعمل های توصیه شده برای فعالیت بدنی را رعایت نمی کنند.

برای آگاهی از نحوه انجام فعالیت بدنی و تقویت سلامت جسمی و روانی خود و فرزندانتان، ادامه مطلب را بخوانید.

فعالیت بدنی کودکان

فعالیت بدنی کودکان خردسال

ایجاد یک سبک زندگی سالم در دوران جوانی بسیار مهم است. برای مشارکت دادن کودکان در فعالیت های بدنی، مطمئن شوید که آنها فرصت هایی برای فعال بودن دارند و فعالیت هایی را پیدا می کنند که دوست دارند.

کودکان مدرسه‌ای و پیش دبستانی به فعالیت بدنی سبک تا متوسط ​​نیاز دارند. برای تشویق کودکان به تحرک، زمان و مکان را برای بازی آزاد در اختیار آنها قرار دهید. کودکان می توانند فعالیت های مختلفی را امتحان کنند تا بفهمند از انجام چه کاری لذت می برند.

به عنوان مثال، پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری در اطراف محله، بازی در پارک، یا شرکت در یک ورزش سازمان یافته مانند تنیس یا فوتبال. درگیر شدن در انواع بازی ها، ورزش ها و فعالیت ها می تواند کودکان را در مورد حرکت هیجان زده کند.

همانطور که کودکان فعالیت های جدید را امتحان می کنند، مهارت های جدیدی را توسعه می دهند و می توانند فعالیتی را که از آن لذت می برند شناسایی کنند.

نکات ساده برای شروع فعالیت بدنی کودکان خردسال

نکات ساده برای شروع فعالیت بدنی کودکان خردسال

  • به همراه فرزندتان یک برنامه زمان بازی ایجاد کنید
  • برای خرید لباس بچه گانه ورزشی متناسب با ورزش مورد علاقه او قدم بردارید.
  • برای بازی در پارک یا زمین بازی برنامه ریزی کنید
  • آنها را برای گردش در طبیعت بیرون ببرید
  • یک جعبه فعالیت ترتیب دهید – جعبه ای پر از وسایل ورزشی مورد علاقه کودک مانند: توپ
  • به جای اسباب بازی، اقلامی که فعالیت بدنی را تشویق می کنند، مانند: دو چرخه، توپ فوتبال، وسایل ورزشی مناسب کودکان و…

فعالیت های بدنی برای نوجوانان

فعالیت های بدنی برای نوجوانان

نوجوانان باید هر روز فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشته باشند. آنها با انجام فعالیت هایی که عضلات و استخوان هایشان را تقویت می کنند، سود می برند. نوجوانان هر روز به یک ساعت یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید نیاز دارند.

نوجوانان می توانند ترکیبی از ورزش و فعالیت های دیگر را امتحان کنند. فعالیت های با شدت متوسط ​​شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و بازی های توپ مانند بیس بال و والیبال است. فعالیت های شدید شامل دویدن، فوتبال، بسکتبال، تنیس و هنرهای رزمی است.

نکات ساده برای شروع فعالیت بدنی کودکان خردسال

نکات ساده برای شروعفعالیت بدنی نوجوانان

  • به نوجوان خود اجازه دهید فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کند
  • به آنها کمک کنید تا زمانی را برای فعالیت های بدنی تعیین کنند
  • با تهیه وسایل ورزشی مورد نیاز از انتخاب های آنها حمایت کنید
  • فرصت هایی را برای آنها ایجاد کنید تا با دوستان خود فعال باشند
  • به عنوان خانواده به پیاده روی یا دوچرخه سواری بروید

موانع فعالیت بدنی کودکان

موانع فعالیت بدنی کودکان

اگر کودک شما در شروع یک برنامه ورزشی و پایبندی به آن مشکل دارد،بهتر است بدانید تنها نیست. علیرغم بهترین نیت ها، گاهی اوقات ممکن است مبارزه برای رهایی از وضعیت بی تحرکی باشد. در اینجا برخی از موانع رایج فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان و نحوه دور زدن آنها آورده شده است.

فعالیت بدنی را از 10 دقیقه شروع کنید و کم کم به آن اضافه کنید این کار می تواند بدن کودک را برای شروع و ادامه دادن آماده کند. اگر در روزهای هفته مشغول درس و کلاس ها هستند، آخر هفته ها آن ها را زود بیدار کنید و حرکت کنید.

“ورزش خسته کننده است”: هنگامی که حرکت کردن برای کودک سخت و خسته کننده است، اجازه دهید فعالیتی را امتحان کند که از آن لذت می برد، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا، زومبا یا شنا.

اگر ورزش کردن را در گذشته امتحان کرده است و بی تاثیر بوده قبل از شروع مجدد ورزش، انتظارات کودک خود را به خوبی بررسی کنید. توقعات بالا فقط منجر به ناامیدی می شود. اهداف واقع بینانه ای برای فعالیت بدنی کودکان تعیین کنید که به راحتی قابل دستیابی باشند. همچنین، به جای وسواس بر نتایج، روی ثبات تمرکز کنید.

انجام فعالیت بدنی کودکان بهترین کاری است که می توانید برای سلامتی آن ها انجام دهید. به یاد داشته باشید که برخی از انواع فعالیت بدنی بهتر از هیچ است. هیچ وقت برای شروع سفر تناسب اندام دیر نیست!

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *