مجله پیانو
کرم ضد آفتاب کودکان

ویژگی های انتخاب کرم ضد آفتاب کودکان

استفاده از کرم ضد آفتاب کودکان برای محافظت از پوست کودک بسیار مهم می باشد همان طور که می دانید قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید برای بدن بسیار مهم و ضروری می باشد اما قرار گرفتن های طولانی مدت و بدون محافظ پوست می تواند به بدن کودک آسیب های جدی وارد کند. آفتاب سوختگی کودکان یکی از مشکلاتی است که برای اکثر کودکان اتفاق می افتد چرا که آن ها دارای پوستی حساس و نازک هستند و تابش خورشید به طور مستقیم می تواند باعث سوختگی و ایجاو تاول در پوست آن ها شود.

اگر قصد دارید از پوست کودک خود مراقبت کنید بهتر است بدانید قبل از 6 ماهگی نباید از کرم ضد آفتاب کودکان استفاده کنید چرا که اکثر کرم ها دارای مواد شیمیایی هستند که می توانند وارد بدن نوزاد شوند و به سلامتی آن ها اسیب وارد کنند بنابراین می توانید از کرم های ضد آفتاب زینک اکساید استفاده کنید که لایه ای محافظتی بر روی پوست آن ها ایجاد می کند و ضرری هم برای پوست آن ها ندارد.

کرم ضد آفتاب کودکان

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم هایی که وظیفه مراقبت از پوست را دارند با نام کرم ضد آفتاب در بازار و در برندهای مختلفی وجود دارند استفاده از این کرم ها نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان بسیار ضروری می باشد. نور خورشید دارای تشعشعاتی می باشد که پرتوهای فرابنفش در آن وجود دارند و همین پرتوها می توانند عارضه های جدی و گوناگونی را برای پوست ایجاد کنند که مهمترین آن ها خشکی و قرمزی پوست، آفتاب سوختگی ها، تاول های پوستی و در نهایت سرطان های پوستی می باشند.

افراد زیادی هستند که باور دارند استفاده از کرم های ضد آفتاب به صورت مداوم می تواند باعث ایجاد آکنه و جوش های پوستی شود اما محققان طبق تحقیقاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که کرم های ضد افتاب مانعی قوی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های ماورابنفش هستند که دارای دو نوع می باشند: اشعه های UVA و UVB که هر کدام تاثیری بر روی پوست می گذارند، اولی موجب پیری و ایجاد چین و چروک می شود و دومی باعث آفتاب سوختگی می شود.

ویژگی های مهم برای خرید کرم ضد آفتاب کودکان

اگر قصد دارید کرم ضد آفتاب کودکان خریداری کنید تا از پوست کودک خودتان محافظت کنید باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بهترین کرم را با مواد درجه یک تهیه کنید البته قبل از هر چیزی بهتر است سن کودک خود را در نظر داشته باشید.

کرم ضد آفتاب کودکان

  • SPF کرم ضد آفتاب کودکان:

این فاکتور در واقع نشان دهنده این است که این کرم چه مقدار قدرت محافظتی از پوست را دارد. البته توجه داشته باشید که هر چه SPF یک کرم ضد آفتاب کودکان بالاتر باشد این نشان دهنده این موضوع نمی باشد که کودک شما می تواند ساعات زیادی را زیر آفتاب تند بماند بلکه کرم ضد آفتاب را باید پس از یک ساعت دوباره تمدید کنید. در واقع میزان استفاده از کرم ضد آفتاب کودکان بر روی پوست باعث تاثیر SPF آن می شود. یعنی اگر مقدار کمی ضد آفتاب بر روی پوست کودک بزنید تاثیر آنچنانی برای حفاظت نخواهد داشت.

در واقع بهترین ضد آفتاب کودکان باید دارایSPF ۳۰ یا بیشتر از آن باشند و روی این کرم ها (طیف گسترده) درج شده باشد تا از پوست کودک شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کند.

  • ضد آفتاب ضد آب کودکان:

در فصل تابستان اکثر کودکان به دنبال بازی های آبی هستند مانند: دریا رفتن، استخر رفتن و … که در این فصل این تفریحات آبی باعث می شوند تا کودک دچار آفتاب سوختگی و گرمازدگی شود در نتیجه بهترین گزینه برای مراقبت از پوست کودک استفاده از کرم ضد آفتاب کودکان که ضد آب نیز باشد بهترین گزینه می باشد که ماندگاری بالایی در برابر آب دارند.

  • ضد آفتاب کودکان بدون اسانس:

کودکان دارای پوستی حساس هستند که استفاده از مواد شیمیایی می تواند باعث ایجاد قرمزی و آلرژی پوستی شود  در نتیجه بهتر است از کرم ضد آفتاب کودکان بدون اسانس استفاده کنید وجود اسانس می تواند باعث ایجاد التهابات و خارش پوست شود همچنین باعث ایجاد دانه های قرمز می شود که این موضوع مربوط به مواد شیمیایی اسانس می باشد.

  • بافت سبک ضد آفتاب:

ضد آفتاب کودکان باید دارای بافتی سبک باشد که هم به راحتی روی پوست پخش شوند و هم وجود کرم، پوست کودک را خسته نکند و به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.

کرم ضد آفتاب کودکان

آیا میتوان از کرم ضد آفتاب بزرگسالان برای کودکان استفاده کرد؟

یکی از سوالاتی که برای اکثر والدین ها پیش می آید این می باشد که استفاده از کرم ضد آفتاب بزرگسالان برای کودکان چه ضرری دارد؟ باید بدانید که تفاوت آنچنانی بین کرم ها وجود ندارد و مهمترین المانی که باید به آن توجه شود SPF آن می باشد که در اکثر کرم ها یکسان می باشد و میزان غلظت آن باهم فرق می کند.

در نتیجه استفاده از کرم های ضد آفتاب بزرگسالان برای کودکان هیچ گونه ایرادی ندارد و حتی بزرگسالانی که دارای پوست های حساس می باشند نیز می توانند از کرم ضد آفتاب کودکان استفاده کنند. اما به طور کل بهتر است برای فرزند خود کرم مخصوص کودکان را خریداری کنید تا هیچ گونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته باشد.

بهترین کرم ضد آفتاب کودکان

به هنگام خرید لوازم بهداشتی کودکان بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید تا بهترین خرید را برای کودکان خود انجام دهید. بسیاری از والدین به هنگام خرید لباس بچه گانه حساسیت بسیار بالایی دارند همین حساسیت را باید در مقابل خرید لوازم بهداشتی برای کودک خود باید داشته باشید و به المان های زیر توجه بسیاری کنید:

کرم ضد آفتاب کودکان

  • طیف گسترده و محافظت پوست در برابر اشعه های UVA و UVB
  • SPF حداقل 15 تا 30. بیشتر از این خاصیت محافظتی بالاتری ندارد.
  • ضد آفتاب های مقاوم در برابر آفتاب زیاد، ضد آب و …
  • فاقد اسانس و مواد حساسیت زا

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *