مجله پیانو
معرفی 10 میان وعده برای کودکان

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

یکی از دغدغه های والدین، تغذیه درست کودکانشان است. در این مقاله به بررسی میان وعده برای کودکان می پردازیم و کاملا به شما پدر و مادرهای عزیز توضیح خواهیم داد که برای رشد و سلامت کودک چه مواد خوراکی را برایشان ضروری و مهم تلقی می شود. کودک شما از زمان تولد نیاز به نگهداری و توجه دارد. نیاز کودک تا شش ماهی کاملا با شیر مادر تامین می شود و پس از آن باید غذاها را به مرور و کم کم جایگزین شیر مادر کنید تا زمان از شیر گرفتن کودک برسد.

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

تغذیه مناسب به سلامت، رشد و تامین نیازهای کودک بسیار کمک می کند و بهتر است کودک خود را با غذاهایی سیر کنید که انرژی و مواد ویتامینه و مغذی مورد نیاز بدن او را تامین کند. بسیاری از کودکان در مقابل غذا خوردن واکنش های منفی نشان می دهند که این موضوع طبیعی می باشد و برای برطرف کردن آن باید لیستی از غذاهای سالم و خوشمزه را تهیه کرده و با روش های مختلف او را تشویق به خوردن غذا کنید.

میان وعده ها نقش زیادی برای برطرف کردن گرسنگی و تامین انرژی آن ها دارند که ما در اینجا به چندین مورد آن اشاره خواهیم کرد پس تا انتهای مقاله ی پیانو استایل را مطالعه فرمایید.

میان وعده برای کودکان زیر 2 سال

کودکان از سن شش ماهی نیاز به غذای کمکی در کنار شیر مادر دارند. کودکان زیر دو سال باید سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده را در طول روز میل کنند که این موضوع باعث سلامت و رشد درست آن ها می شود و نه تنها باید وعده های اصلی را میل کنند بلکه باید میان وعده های مقوی را نیز در برنامه غذایی آن ها جای دهید. هدف نباید فقط غذا خوردن کودک باشد بلکه باید توجه داشته باشید که کودک شما چه مواد غذایی را میل می کند و آیا این مواد برای او مقوی و پر انرژی هستند یا خیر؟

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

لیستی از میان وعده برای کودکان زیر دوسال را برای شما آماده کرده ایم که می توانید مطابق آن عمل کنید:

1_ بیسکوییت می تواند میان وعده ای خوب برای کودک باشد اما اندازه آن مهم است مثلا 2 عدد کفایت می کند که به همراه یک سیب آن را به کودک خود بدهید. دقت داشته باشید که آن ها را به صورت پوره در بیاورید.

2_ یک تکه نان به همراه 2 عدد خرما و یا یک موز میان وعده ای مقوی برای او است.

3_ یک عدد سیب زمینی و هویج پخته به همراه یک تکه نان.

4_ یک پیاله شله زرد و یا یک نعلبکی حلوا

5_ یک تکه نان به همراه پنیر و خیار یا گردوی له شده

6_ 10 عدد پسته له شده به همراه آبمیوه طبیعی

7_ یک تکه نان به همراه پنیر و کره

8_ نصف لیوان ماست به همراه یک تکه نان و یک عدد خرما

9_ نصف یک تخم مرغ پخته و له شده به همراه کره و یا بدون کره

10_ حبوبات پخته و یا سبزیجات نیز می توانند میان وعده ای عالی به حساب بیاییند.

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

میان وعده های مقوی برای وزن گرفتن کودکان

وزن گیری کودکان یکی از مسایل مهم برای والدین به شمار می آید و این یک روند طبیعی است که کودکان با بالا رفتن سنشان به صورت طبیعی وزن میگیرند اما برای برخی از کودکان افزایش وزن کمی کند پیش می رود و برخی دیگر مشکلی جدی دارند که باید به پزشک تغذیه اطفال مراجعه کنند.

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

داشتن وعده های مناسب و یا میان وعده برای کودکان بسیار اهمیت دارد و تاثیر مسقیمی روی وزن آن ها می گذارد. پروتئین یکی از عوامل مهم در رشد و بالا رفتن وزن کودکان می شود که از گوشت قرمز، گوشت سفید، انواع ماهی ها، تخم مرغ و … می توانید در وعده های اصلی غذای کودک استفاده کنید و از انواع آجیل و دانه ها مانند: گردو، بادام، دانه های کتان و چیا و انواع کره های مغز و دانه مانند: کره بادام زمینی، کره بادام هندی و آفتابگردان و…

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

لبنیات ماده ی غذایی مهم و پر انرژی که بهتر است در هر وعده غذایی کودک 2 قاشق ماست را جای دهید و برای وزن گیری او از ماست، پنیر، شیر،خامه و دوغ پرچرب استفاده کنید.

یکی از میان وعده ها برای کودکان میوه و سبزیجات ها می باشند که بهترین انتخاب برای رشد و سلامتی کودک شما نیز هستند.

بهترین صبحانه های مغذی برای کودکان

یکی از مهمترین وعده های غذایی برای کودکان و حتی بزرگسالان وعده ی صبحانه می باشد که باید از مواد مغذی استفاده شود و ساعت مشخصی را برای صرف آن در نظر بگیرید تا آنچه لازم است بدن دریافت کند. در اینجا به چند صبحانه ی مقوی برای کودکان می پردازیم.

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

بلغور جو دو سر: که می تواند هم یک میان وعده برای کودکان و هم یک صبحانه کامل باشد و بسیار پر انرژی و پر خاصیت است. این مواد غذایی دارای فیبر بالا است که باکتری های مفید در سیستم گوارش را افزایش می دهد و برای سلامتی بسیار گزینه ی مناسبی است.

پنیر و نان: می توانید از پنیر های نرم که غنی از پروتئن هستند استفاده کنید مانند: پنیر کوتاژ که یک منبع خوب از ویتامین ب و کلسیم است که برای رشد جسم و ذهن کودکان گزینه ای مناسب هستند.

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

تخم مرغ آبپز: تخم مرغ می تواند هم میان وعده برای کودکان به شمار بیایید و هم صبحانه ای مقوی که دارای پرتئین بالا است و برای سلامت چشم بسیار مفید می باشد.

بهترین میان وعده برای کودکان

کودکان معده های کوچکی دارند به همین دلیل برخی از آن ها نمی توانند وعده های اصلی را کاملا بخورند. بهترین راه برای حل این موضوع این است که وعده های غذایی را افزایش داده و حجم غذا را کم کنید. میان وعده ها می توانند به شما کمک کنند که این برنامه غذایی را به خوبی اجرا کنید. بهترین میان وعده برای کودکان ترکیبی از پروتئن، میوه ها، سبزیجان و کربوهیدرات ها هستند.

معرفی 10 میان وعده برای کودکان

بهتر است دقت داشته باشید اگر کودک شما در وعده اصلی غذای خود از پروتئن استفاده کرده است در میان وعده ی او از میوه و سبزیجات و یا لبنیات استفاده کنید تا مواد مغذی موردی نیاز و ویتامین ها را اینگونه دریافت کند.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *