مجله پیانو
اسباب بازی

اسباب بازی کودکان از تولد تا 5 سالگی

بازی با اسباب بازی برای کودکان بسیار پر اهمیت می باشد چرا که بازی باعث رشد مغزی کودکان و مهارت های فردی آن ها می شود و به شناخت و تقویت توانایی های خود پی خواهند برد که در نهایت عزت نفس پیدا خواهند کرد. بازی برای کودکان مزایای بسیار بالایی دارد و آنها یاد می گیرند که از قوانین پیروی کنند.

والدین همیشه سعی دارند شرایطی را برای فرزندان خود محیا کنند تا در آن با آرامش و بهترین امکانات رشد کنند. برای خرید اسباب بازی و ابزارهای سرگرم کننده برای فرزندان خودشان وسواس به خرج دهند و اسباب بازی را خریداری کنند تا باعث رشد کودک و فعالیت های دلنشین او شوند و یکی از دغدغه ها برای اکثر والدین خرید اسباب بازی های مناسب سن کودک است تا هم ایمن باشند و هم بتوانند اوقات خوشی را برای فرزندشان ایجاد کنند.

اسباب بازی

اکثر والدین می توانند با ایجاد بازی های خلاقانه در خانه به سرگرمی کودک خود رسیدگی کنند و برخی هم ترجیح می دهند با خرید اسباب بازی های مختلف این کار را برای فرزند خود انجام دهند بنابراین همه در تلاش هستند تا خواسته های کودکان خود را تا حد امکان برطرف کنند. اسباب بازی ها نقش بسیار مهمی در شکل گیری روابط اجتماعی کودکان خواهند داشت زیرا در هر دوره از سن کودک با یک نوع نقش آفرینی آشنا خواهد شد و توانای های کودک بیشتر می شود در نتیجه بهتر است اسباب بازی را انتخاب کنید که باعث تقویت هوش او شود و چالش برانگیز باشد.

اسباب بازی

انواع اسباب بازی های مناسب بدو تولید تا 1 سالگی

در سه ماه اول تولد توانایی های کودک در حال رشد است و بینایی او کم کم تکمیل می شود کودک در این سن تنها سه رنگ را می تواند ببیند سفید، مشکی و طوسی. بنابراین بهتر است با نشان دادن اشیاء با این رنگ ها کمک کنید تا کودک وجه تمایز آن ها را متوجه شود. پس از این دوره، بینایی او تکمیل شه و شروع حرکات بدنی بیشتری دارد و علاقه دارد تا اجسام را لمس کند و مسیر حرکت آن ها را دنبال می کند.

اسباب بازی

اسباب بازی های صدا دار و حرکتی می تواند برای این سنین مناسب باشد به همین دلیل بهتر است برای او جغجغه های نرم و لطیف و اسباب بازی های حرکتی و نور دار خریداری کنید اینگونه به رشد و تقویت او نیز کمک خواهید کرد. کتاب خواندن با صدایی ملایم و آرام را فراموش نکنید نوزاد باید با صداها و کلمات آشنا شود. کودکان در این سن سعی دارند ابزار را در دست بگیرند به همین دلیل ایمن بودن آن ها را فراموش نکنید.

اسباب بازی های سن 1 تا دو سالگی کودکان

در سن یک سالگی کودک می تواند به راحتی بنشیند و شروع به راه رفتن می کند و اولین کلمات خود را بر زبان می آورند و شروع به ارتباط گرفتن با دیگر کودکان می کنند بهتر است برای آن ها کتاب های آموزشی خریداری کنید تا اجسام را در تصاویر به آن ها معرفی کنید. سن 1 تا دو سالگی کودک علاقه به رنگ ها دارد نقاشی کشیدن کودکان در این سن با خط خطی کردن آغاز می شود داشتن مداد شمعی و ماژیک ها برای او بسیار مهیج است اما باید مراقب باشید آن ها را در دهان نکنند.

اسباب بازی

با خرید حیوانات پلاستیکی می توانید آن ها را به کودک معرفی کنید تا شناخت بیشتری به دنیای پیرامون خود داشته باشد. در این سن کودکان علاقه دارند اجسام را در دست بگیرند و آن ها را جا به جا کنند و از عکس اعمل ها لذت می برند اسباب بازی های فشاری که صدا ایجاد می کنند پازل های ساده می توانند بهترین انتخاب برای آن ها باشند.

اسباب بازی های کودکان از 2 تا سه سالگی

در این سن اسباب بازی های هدفمند بهترین گزینه می باشند چرا که آن ها آمادگی حل مسئله را دارند بهترین گزینه پازل های ساده هستند و می توانند با کمک آن ها اشکال مختلفی را بسازند. اکثر کودکان در سن دو تا سه سالگی علاقه دارند خود را جای دیگری قرار دهند و از بازی کرد نقش افراد دیگر لذت می برند. فعالیت بدنی کودک در این سن بسیار افزایش پیدا می کند و در حال یادگیری استفاده از اعضای بدن می باشد.

اسباب بازی

 

احساس خطر را درک می کنند و بسیار کنجکاو هستند. سوالات مختلفی از شما میپرسند و می خواهند با دیگران تعامل داشته باشند. بنابراین با خرید اسباب بازی های پیچیده می توانید به تقویت هوش او کمک کنید. با خرید لباس بچه گانه مناسب و رنگارنگ می توانید به آموزش لباس پوشیدن کودک کمک کنید تا خودکفایی را بشناسد. خمیر بازی، نوشت افزارها، اسباب بازی های حمل و نقلی و… برای او انتخابی درست است.

اسباب بازی های چهار تا 5 سالگی

4 تا 5 سالگی برای کودکان بسیار مهم است زیرا سن توانایی یادگیری او می باشد و بهتر است برای او اسباب بازی هایی را خریداری کنید که آموزشی باشند و کمک کنند تا خواندن و نوشتن را آموزش ببینند. خرید اعداد می تواند او را با ریاضی آشنا کند. کودک در این سن می تواند با خیال پردازی ها خود را در نقش های افراد مختلف در بیاورد مثلا: دکتر شود، خلبان، پلیس و…

اسباب بازی

کودکان در این سن علاقه به بازی های گروهی دارند ومی توانند به راحتی با افراد ارتباط برقرار کنند بهترین نوع اسباب بازی برای آن ها معماها و پازل ها هستند. مرتب سازی، عرض و طول دادن، الگوهای رنگی و… را در اسباب بازی های آن ها بگنجانید.

در این سن نقاشی کشیدن کودکان بسیار مهم است نقاشی می تواند به خلاقیت او کمک بزرگی کند همچنین شما می تواند به کمک نقاشی ذهن فرزند خود را بخوانید و از خیالات ذهن او با خبر شوید. کتاب های عکس دار بهترین گزینه برای شناخت اجسام هندسی هستند و با استفاده از نام آن ها می توانید به کودک آموزش دهید.

اسباب بازی

موسیقی می تواند کمک بزرگی به شکل گیری او کند در این دوره موسیقی های متنوع و آرام پخش کنید. بهترین اسباب بازی ها برای این دوره کودکان: ابزار نقاشی، لوگو، لباس های مبدل و انیمیشنی، بازی های حمل و نقلی (ماشین، هواپیما، قطار) انواع توپ های فوتبال و والیبال، منچ، ابزار وسایل خانه و…

اسباب بازی

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *