مجله پیانو
نظر کودکان

تاثیر نظر کودکان بر انتخاب لباس بچه گانه

والدین باید بدانند که از یه سنی به بعد نظر کودکان برای انتخاب و خرید لباس بچه گانه و یا وسایل مورد نیازشان می تواند به آن ها حس اعتماد به نفس و عزت نفس بدهد. بنابراین هنگامی که فرزند شما به سنی رسید که می توانست در مورد رنگ لباس و مدل آن ، رنگ اتاق، مدل چیدمان اتاق، خرید اسباب بازی، انتخاب کتاب برای مطالعه و … نظر دهد حتما به او این اجازه را بدهید تا بفهمد که نظر او برای شما بسیار مهم و قابل احترام می باشد. اینگونه می توانید در تربیت فرزند خود راه موثری را طی کنید.

نظر کودکان

همان طور که می دانید کودکان تا یک سنی نمی توانند کارهای خودشان را انجام دهند و یا قدرت تصمیم گیری در خیلی از موارد را ندارند و والدین نقش بسیار موثری در رشد کودک و مراقبت از نوزاد و انجام کارهای آن ها دارند اما پس از گذراندن سال های اولیه و پس از 3 یا 4 سالگی دیگر شناخت کافی نسبت به دنیای پیرامون خود پیدا کرده اند و کاملا با انواع لباس ها آشنا هستند و می توانند در انتخاب و خرید انواع لباس بچه گانه برای خودشان نظر دهند.

نظر کودکان برای هر آنچه که برایشان می خرید بسیار موثر است چرا که شما نسبت به خواسته های کودکان احترام و ارزش قائل شده اید و اینگونه هم کودک بیشتر راغب می شود تا از وسایل و لباسی که با نظر خود خریداری کرده است استفاده کند در نتیجه اجازه دهید تا کودکان در انتخاب لباس های خودشان نقش مهمی را ایفا کنند.

نقش کودکان در انتخاب لباس

زمانی که کودک پا به سن 4 سالگی می گذارد حس استقلال پیدا می کند و اگر والدین به آن ها حق انتخاب ندهند و برای نظر کودکان ارزش قائل نباشند با چالش های زیادی رو به رو خواهند شد مانند فریاد زدن کودکان، لجبازی کودک و … بنابراین بهتر است از همین سن شروع کنید به کودک خود پر و بال دادن و تشویق کودکان، به او اجازه دهید نظر خود را در رابطه با هر چیزی مخصوصا مسائلی که به خودش مربوط است بیان کند اینگونه می توانید حس عزت نفس را در او پرورش دهید.

نظر کودکان

برخی از موارد وجود دارند که اهمیت زیادی ندارند و شما می توانید به کودک خود حق انتخاب دهید مانند خرید لباس بچه گانه، خرید اسباب بازی ها و… و بهتر است این نوع انتخاب ها را به کودک خود بسپارید و اگر انتخاب درستی انجام نداد او را متقاعد کنید و برایش دلیل بیاورید که چرا انتخابش را رد می کنید.

والدین باید بدانند که نباید نظرات خود را به کودکان تحمیل کنند. شاید مدل و رنگی که شما مد نظر دارید برای کودک جذابیتی نداشته باشد بنابراین اجازه دهید از اصول و سلیقه ی خودش پیروی کند و همان لباسی را که به آن علاقه دارند را به تن کنند. مثلا برخی از کودکان علاقه ای به رنگ قرمز ندارند و برعکس شما می خواهید یک تیشرت پسرانه قرمز برای او خریداری کنید در اینصورت نباید انتظار داشته باشید به هنگام استفاده از آن، کودک شما با میل و رغبت این کار را انجام دهد و آن را به تن کند. در نتیجه رنگ لباس کودک را به انتخاب خودش بگذارید.

نظر کودکان

برخی والدین علاقه دارند لباس های فرزندشان همیشه ست و در یک طیف رنگی قرار داشته باشد اما چه ایرادی دارد اگر اجازه دهید کودک با نظر کودکان خود آن را انتخاب کند و هنگام پوشیدن و استفاده از آن خوش باشد و این حس را داشته باشد که شما برای او احترام و ارزش قائل هستید. مگر غیر از این است که همه ی والدین برای راحتی و آرامش فرزندانشان تلاش می کنند.

 

برای خرید لباس های کودک خود وقت بگذارید و روزی را انتخاب کنید که مجبور نباشید در خرید خود عجله کنید و زمان کافی را به او اختصاص دهید تا انتخابی درست داشته باشد کودکان علاقه داند تا لباس ها را به تن خود ببینند بنابراین اجازه دهید تا هر نوع سارافون و پیراهن دخترانه، کت و کاپشن پسرانه و یا انواع شلوارها را تست کنند و هر کدام را که به آن علاقه داشتند انتخاب کنند.

مجله پیانو تاثیر نظر کودکان بر انتخاب لباس بچه گانه

در چه مواردی باید به کودک حق انتخاب داد؟

کودک را برای خرید لباس آماده کنید و به او آموزش دهید که با نحوه انتخاب درست لباس آشنا شود مثلا می توانید یک بازی خلاقانه داشته باشید و از او بخواهید نقش خریدار را بازی کند و شما روشنده شوید اینگونه می توانید آنچه که لازم است به آن ها دقت داشته باشد را بیاموزد و اصول خرید کردن را یاد بگیرد و هنگامی که برای خرید وارد یک فروشگاه می شوید او کاملا می داند که باید چگونه خرید کند و به چه چیزهایی توجه داشته باشد.

نظر کودکان

موارد زیادی وجود دارد که شما باید نظر کودکان را در رابطه با خرید و تهیه آن ها بدانید و به کودک حق انتخاب دهید.

  • خرید لباس بچه گانه
  • خرید اسباب بازی ها
  • انتخب خوراکی های مقوی
  • انتخاب غذاهایی که به آن ها علاقه دارد
  • انتخاب رنگ ها برای خرید وسایل او

زمانی که شما برای نظر کودکان خود احترام قائل شوید هم می توانید حس خوب و خوشحالی را در آن ها زنده کنید و هم به بالا رفتن حس اعتماد به نفس آن ها بسیار کمک خواهید کرد تا در مراحل بیشتر و بزرگ تر راحت تر قدم بردارند و بتوانند انتخاب های درستی در زندگی داشته باشد.

نظر کودکان

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *