مجله پیانو
شنوایی کودکان

تاثیرات هدفون بر روی شنوایی کودکان و 5 راه برای جلوگیری از آن

کودکان موجودات کوچکی هستند که نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. شنوایی کودکان بسیار مهم است و باید مراقبهای زیادی از آن ها شود تا دچار مشکلی نشوند. هدفون یکی از وسیله هایی است که تقریبا برای تمامی کودکان جذاب می باشد و علاقه ی زیادی از خود برای استفاده آن ها نشان می دهند و بسیاری از والدین نیز به آن ها این اجازه را می دهند ولی برای ارتباط با کودکان راه های درست وجود دارد که باید شناخت پیدا کنید تا بتوانید محیط امنی را برای آن ها ایجاد کنید.

شنوایی کودکان

شنوایی کودکان

کودکان همیشه از چیزهایی که برای آن ها ایجاد سر و صدا می کند لذت می برند به همین دلیل هدفون های بچگانه روی کار آمده اند که باید بدانید متاسفانه نیمی از این هدفون های تست شده نتوانسته اند به طور مطمئنی خطر صدا را کاهش دهند.

یکی از مشکلات اصلی این است که هیچ نوع استانداردی در کار نیست تا خروجی صدا را برای کودکان کنترول کند و استفاده مکرر آن باعث افزایش کم شنوایی کودکان شده است و تمام مدتی که کودک شما از هدفون استفاده می کند باعث آسیب رساندن به شنوایی خود است و این والدین هستند که باید از کودکانشان در برابر این خطرات مراقبت کنند. در این مقاله از مجله پیانو استایل قصد داریم شما را از آسیب های هدفون مطلع کرده و از بروز مشکلاتآن جلوگیری کنید.

شنوایی کودکان

هدفون برای کودکان چه خطراتی دارد و علت آن چیست؟

تحقیقات نشان داده اند که هدفون آسیب بالایی به شنوایی کودکان وارد می کند چرا که نکات ایمنی رعایت نمی شوند و برای شنوایی بسیار مضر می باشد و می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به جای بگذارد. طبق تحقیقات انجام شده، ولوم صدا برای کودکان باید 80 دسیبیل باشد و بیشتر از آن باعث ایجاد خطر می شود.

شنوایی کودکان

باید توجه داشته باشید که زمانی که کودک شما هدفون به گوش دارد باید به مدتی کوتاه از آن استفاده کند و همچنین پس از مدتی به گوش خود استراحت دهد. زمانی که فرزند شما هدفون به گوش دارد شما باید تست کنید که آیا صدای شما را با فاصله ی دور می شنود و متوجه صحبت شما میشود یا نه و اگر صدای هدفون بلند باشد باید اقدام برای کم کردن آن صورت بگیرد.

شنوایی کودکان

زمانی که کودک شما به طور مداوم به گوش دادن با هدفون اقدام میکند، پس از مدتی گوش های او شروع به وزوز می کنند که این به آن دلیل است که استراحت کافی به گوش نداده است و سطح شنیداری او دچار مشکل شده است چرا که گوش ها نیاز به استراحت و سکوت نیز دارند. بلندی مکالمه ی معمولی اصولا 60 دسیبل است که این اندازه برای گوش و شنوایی ایمن می باشد و صدای بلند تر از آن باعث ایجاد ناراحتی های شنوایی می شود.

طبق تحقیق محققان، قرار گرفتن مداوم در محل های پر سر و صدا نه تنها به کم شنوایی کودکان آسیب وارد می کند بلکه باعث ایجاد مشکلاتی مانند: بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، تپش قلب و … می شود و به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که در محیط های شلوغ و پر سر و صدا قرار دارند اعلائم پیش فعالی در آن ها نمایان می شود.

شنوایی کودکان

راه های جلوگیری از کم شنوایی کودکان

طی تحقیقات صورت گرفته 17 درصد از جوانان دچار کم شنوایی هستند و این موضوع بسیار جدی است و نیاز به پیگیری و بررسی دارد. همچنین والدین می توانند با خرید هدفون های کاهش دهنده سر و صدا از بروز این اتفاق جلوگیری کنند. هدفون های کاهش دهنده ی صدا باعث می شوند تا کودکان درخواست کم کردن صداهای بلند موسیقی و یا تلویزیون را داشته باشند و از قرار گرفتن در محیط های شلوغ احساس نا رضایتی داشته باشند.

شنوایی کودکان

والدین می توانند برای به حداقل رساندن کم شنوایی کودکان و خطرات آن، اقداماتی را انجام دهند و از بروز این حوادث جلوگیری کنند. هدفون یکی از وسایلی شناخته شده است که کودکان علاقه ی زیادی به آن نشان می دهند ولی والدین می توانند برای مراقبت از نوزاد و کودک خود این مشکلات را رفع کنند و برای کشف استعداد کودکان وسایل بی خطر را در اختیار آن ها قرار دهند.

شنوایی کودکان

علائم کم شنوایی کودکان

کم شنوایی کودکان به طور کاملا جدی بر روی توانایی های کودکان اختلال ایجاد می کند و در گفتار و روابط اجتماعی آن ها تاثیر مستقیمی دارد. علائم مهمی که می توانید با توجه به آن متوجه این موضوع شوید که شنوایی کودکان مشکل دارد از این قبل هستند: بلند کردن صدای تلویزیون بیش از حد، پیروی نکردن کودک از دستورات، متوجه نشدن صحبت های شما در حالت عادی و پاسخ دادن مداوم (ها) در پیرو سوالات و صحبت های شما.

شنوایی کودکان

وزوز گوش برای کودکان مانند سوت قطار و یا وزش باد است و این موضوع اگر درمان نشود باعث ایجاد عواقب جدی می شود و کودک در گفت و گو مشکل پیدا خواهد کرد و تاثیرا منفی دیگری مانند: افت شناختی، اختلال در عملکرد روابط و کارهای اجتماعی و همچنین افت تحصیلی می شود.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *