مجله پیانو
ست خواب نوزاد

ست خواب نوزاد و ویژگی های آن

خرید ملحفه تخت و ست خواب نوزاد شما یک قدم مهم در والدین شدن و خرید ملزومات سیسمونی است. اما آیا می دانید ملحفه تخت نوزاد شما قبل از خرید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

پدر و مادر شدن هیجان انگیز و گاهی پیچیده است. ممکن است وقتی پدر و مادر یک نوزاد ناز می شوید، احساس خوشبختی کنید، اما برخی چیزها ممکن است شما را متحیر کند. به عنوان مثال، انتخاب تخت خواب مناسب و ست خواب نوزاد برای کودک شما ممکن است یک کار گیج کننده باشد.

اما این فقط شروع است. پس از تهیه گهواره و مونتاژ آن، باید مطمئن شوید که تخت خواب برای نوزاد خود دارید. با این حال، اکثر والدین در مورد اینکه چه نوع ست خواب نوزادی زا بخرند سردرگم هستند. بنابراین، چه تخت خواب و ست خوابی برای یک نوزاد تازه متولد شده نیاز دارید؟

ملزومات ست خواب نوزاد

اگر مطمئن نیستید یا فقط می خواهید بدانید که بهترین تصمیم را برای نوزاد خود می گیرید، در اینجا چند ویژگی کلیدی که ملحفه های کودک و ست خواب نوزاد شما باید داشته باشند آورده شده است. ست خواب نوزاد و تخت او در چک لیست سیسمونی کودک وجود دارد، اما در واقعیت می توانند برای نوزادان خطرناک باشند.

همه قطعاتی که در گهواره گنجانده شده اند، ضروری نیستند، و برخی از آنها می تواند برای نوزادان خطرناک باشد. کودک شما برای داشتن خوابی خوب نیازی به ست های کامل تخت خواب ندارد. والدین باید برخی از وسایل رختخواب را برای بعد نگه دارند یا حتی از خرید آنها صرف نظر کنند.

ست خواب نوزاد که باید برای فرزند تازه متولد شده خود خریداری کنید شامل تشک، پد تشک، روکش تشک و ملحفه تخت است. شما ممکن است خرید یک لحاف کودک، پتوی کودک، کیسه خواب، ضربه گیر، اسباب بازی یا مانیتور کودک را انتخاب کنید، اما داشتن این وسایل اختیاری است و نباید در تخت نوزادتان بماند.

چه چیزی در ست خواب نوزاد وجود دارد؟

یک سرویس خواب می تواند دارای 2 تا 13 قطعه باشد. موارد اولیه ای که در رختخواب تخت کودک گنجانده شده است، موارد اولیه مانند ملحفه تخت، لحاف یا پتو، چند روبالشی و یک بالشت کوچک است. بهترین ها معمولا دارای لوازم جانبی و ملزومات به صورت ترکیبی هستند.

بنابراین، ممکن است خرید ست خواب نوزاد راحت‌تر باشد تا بتوانید تنها با یک خرید تمام اقلام مورد نیاز را داشته باشید.

ملحفه تخت خواب نوزاد

بیایید به 5 مورد اساسی یک ست خواب نوزاد بپردازیم:

1- ملحفه تخت خواب نوزاد:

این بالاترین لایه تشک تخت نوزاد است. این در درجه اول محیط خواب کودک شما را راحت تر می کند و در عین حال یک عنصر زیبایی شناختی را به اتاق کودک اضافه می کند. ملحفه های تخت نوزاد حتی پس از شستن نیز باید کاملاً ترکیب و مدل خود را حفظ کنند و به قول معروف آب نروند.

در نتیجه به دنبال ملحفه ای باشید که در گوشه ها و لبه ها قابل کشش باشد. پنبه و کتان بهترین گزینه هستند. با این حال، پس از چندین بار شستشو به راحتی می تواند چروک می شود. برای نتیجه بهتر می توانید ملحفه های ترکیبی با مقدار بیشتری پنبه را انتخاب کنید.

پتو یکی از واجبات ست خواب نوزاد

2- پتو یکی از واجبات ست خواب نوزاد:

یکی از مهمترین ملزومات ست خواب نوزاد هستند اما به یاد داشته باشید تا قبل از 18 ماهگی باید سبک ترین نوع پتو را انتخاب کنید چرا که پتوهای سنگین می توانند باعث خفگی نوزاد شما شوند در نتیجه سبک ترین و نرم ترین پتو را برای ست خواب نوزادی او تهیه کنید. به جنس پتو توجه داشته باشید.

هر آنچه با پوست فرزند شما در ارتباط باشد باید از بهترین و باکیفیت ترین جنس تهیه شود به همین دلیل است که باید به هنگام خرید لباس بچه گانه و هر آنچه با پوست او در ارتباط است باید دقت بالایی را خرج کنید. همانطور که می دانید کودکان دارای پوستی حساس هستند و هر چیز پشمی می تواند باعث بروز آلرژی تنفسی و یا آلرژی پوستی در کودکان شود.

اگر کودک شما 6 ماه بیشتر ندارد، به او اجازه ندهید هر چقدر هم که لحاف زیبا باشد از آن استفاده کند. وقتی به نوزادان اجازه می دهید از پتو یا کوسن اضافی در محل خواب خود استفاده کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) هستند.

در حال حاضر، می توانید از آن بر روی صندلی راک خود یا حتی به عنوان یک وسیله دکوری روی تخت نوزاد خود استفاده کنید. شما فقط زمانی می توانید از لحاف استفاده کنید که کودک مهارت های حرکتی کافی مانند خزیدن و ایستادن داشته باشد.

تنها زمانی که کودک شما یک کودک نوپا یا 12 ماهه است می توانید از ملحفه ها و لباس های نرم دیگر استفاده کنید.

بالشت ست خواب نوزاد

3- بالشت ست خواب نوزاد:

باز هم، بالش ها (و اسباب بازی های مخمل دار) را نباید در داخل تخت نوزاد قرار داد. هنگامی که کودک شما 1 و نیم سال یا بزرگتر شد، می توانید برای راحتی و تزیین بیشتر بالش ها را اضافه کنید. تنها یک بالشت کوتاه و نرم برای زیر سر کودک کفایت می کند. توجه داشته باشید که رویه ی این بالش باید به نرمی پنبه باشد تا صورت نازنین شما را آزار ندهد.

روکش های محافظ ریل تخت

4- روکش های محافظ ریل تخت:

روکش‌های محافظ ریل می‌توانند طراحی زیبایی داشته باشند، بنابراین می‌توانید از یکپارچگی تخت مراقبت کنید و در عین حال همه چیز را شیک نگه دارید. برای ایمن بودن، فقط مطمئن شوید که هیچ نخی به تخت خواب آویزان نیست!

همچنین روکش های محافظ تخت ایمنی و امنیت را برای کودک شما فراهم می کنند بخصوص زمانی که کودک غلت زدن را می آموزد. گاهی ممکن است این میله ها باعث ضربه به سر و بدن کودک به هنگام غلت زدن شوند.

تشک تخت و یا زیر انداز ست خواب نوزادی

5- تشک تخت و یا زیر انداز ست خواب نوزادی:

یکی از مهمترین وسایلی که باید در خرید ست خواب نوزاد مد نظر داشته باشید تشک تخت و یا زیر انداز کودک می باشد. از آنجایی که نوزادان تا 18 ساعت در روز می خوابند، انتخاب تشک مناسب تخت نوزاد ضروری است.

در چند ماه اول زندگی کودک شما، سزاوار خواب سالم است که برای رشد خوب لازم است. تشک های متعددی وجود دارد که می توانند سطح خواب کافی را که بسیار مورد نیاز است را فراهم کنند.

از بین همه گزینه های موجود، بهتر است تشکی را انتخاب کنید که از فوم مصنوعی یا لاتکس طبیعی ساخته شده باشد، زیرا هر دو برای کودک شما بسیار ایمن هستند. مهمترین مزیت این نوع تشک ها لایه های ضد حساسیت است که خواب سالم کودک شما را تضمین می کند.

در فرآیند ساخت تشک نباید هیچ گونه چسبی دخیل باشد و تشک باید ضد آب و عاری از گرد و غبار باشد. علاوه بر این، یک تشک تخت خواب خوب باید سفت و صاف باشد. ارتفاع تشک یکی دیگر از عوامل مهم برای ایمنی کودک شما است، زیرا تشک بیش از حد بلند می تواند باعث سقوط یا بالا رفتن کودک شما از گهواره شود.

ویژگی های مهم ست خواب نوزاد

ویژگی های مهم ست خواب نوزاد

  • قابل شستشو در ماشین لباسشویی
  • خواص آنتی باکتریال
  • نرم و بی صدا
  • مواد تنفسی در آن به کار رفته باشد.

ست خواب نوزاد شما باید یک ویژگی مهم را داشته باشند، آن هم قابلیت تنفس است. هنگامی که در تخت کودک گرم می شود، ملحفه هایی که خریداری می کنید باید بتوانند مقداری از گرما را آزاد کنند تا کودک شما در دمای راحت بخوابد.

موادی مانند پنبه معمولاً به دلیل تنفس بسیار معروف هستند. وقتی شک دارید، به سراغ یک سری ملحفه تخت نوزاد بروید که قابلیت تنفس دارند.

مقالات مشابه مناسب شما

2 پاسخ

  1. ست خواب نوزاد انقدر تنوع داره که من واقعا گیج شدم ولی خرید خوبی داشتم راضی ام
    پیشنهاد می کنم خیلی هزینه نکنید چون به سرعت کوچیک میشه🙄

  2. سلام طاهره جون
    با نظرت کاملا موافق ام چون خیلی کوچولوها زود رشد میکنن آدم خودش باورش نمیشه اما بعضی ها واقعا دوست دارن هزینه ای بالا پرداخت کنن که خوب به میل خودشونه ولی اشتباه مگر اینکه بمونه برای بچه بعدی 😜😜

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *