مجله پیانو
موانع فعالیت بدنی

غلبه بر موانع فعالیت بدنی | نکاتی برای شروع

با توجه به مزایای سلامتی فعالیت بدنی منظم، ممکن است تعجب کنیم که چرا ایرانی ها در سطوح توصیه شده فعال نیستند. درک موانع فعالیت بدنی و ایجاد استراتژی هایی برای غلبه بر آنها ممکن است به شما کمک کند فعالیت بدنی را بخشی از زندگی روزمره خود کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی غلبه بر موانع فعالیت بدنی ، به خواندن ادامه دهید:

موانع فعالیت بدنی کمبود وقت

پیشنهاداتی برای غلبه بر موانع فعالیت بدنی

1- کمبود وقت:

راه حل: زمان یکی از رایج ترین موانع برای تمرین است. وقتی برنامه شلوغی دارید، ورزش اغلب اولین چیزی است که از لیست کارهای شما خارج می شود، به خصوص اگر از قبل بخشی از برنامه روزانه شما نباشد. این می تواند فقط یک کار طاقت فرسا به نظر برسد.

اما تمرین کردن نیازی به زمان زیادی ندارد. فقط 30 دقیقه فعالیت قلبی عروقی، پنج روز در هفته می تواند سلامت قلب و سلامت کلی شما را به شدت بهبود بخشد. این می تواند به سادگی پیاده روی، دوچرخه سواری با بچه هایتان یا رفتن به باشگاه باشد.

اگر زمان مانع است، می‌توانید به دنبال باشگاهی باشید که ساعت‌هایی متناسب با نیازهای شما دارد.

  • بازه های زمانی موجود را شناسایی کنید. فعالیت های روزانه خود را به مدت یک هفته زیر نظر داشته باشید. حداقل پنج زمان 30 دقیقه ای را که می توانید برای فعالیت بدنی استفاده کنید، شناسایی کنید.
  • فعالیت بدنی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. به عنوان مثال، پیاده روی یا دوچرخه سواری خود را به محل کار یا خرید، سازماندهی فعالیت های مدرسه حول فعالیت بدنی، پیاده روی با کودکان و رفتن به پارک، ورزش در حین تماشای تلویزیون، پارک دورتر از مقصد و … .
  • فعالیت هایی مانند پیاده روی، آهسته دویدن یا بالا رفتن از پله را که می توانید بر اساس زمان در دسترس انجام دهید (مثلاً 5 دقیقه، 10 دقیقه، 20 دقیقه) انتخاب کنید.
  • از امکانات و/یا برنامه های فعالیت بدنی کاری استفاده کنید. در صورت امکان جلسات پیاده روی و کنفرانس تلفنی برگزار کنید. در طول تماس های تلفنی سعی کنید بایستید، دراز بکشید، یا حرکت کنید و در صورت امکان کمی راه بروید.

موانع فعالیت بدنی حمایت اجتماعی

2- حمایت اجتماعی:

راه حل: سخت ترین قسمت شروع یک عادت جدید همین است – شروع کردن. ندانستن اینکه از کجا شروع کنید ممکن است شما را از هیچ تلاشی باز دارد. اجازه دهید کارشناسان کمک کنند!

در نظر بگیرید که برای خود یک مربی پیدا کنید، حتی اگر برای مدت کوتاهی که سفر تناسب اندام خود را شروع می کنید. حتی می توانید از اپلیکیشن های تناسب اندام کمک بگیرید که این روزها راهی برای افرادی هستند که علاقه ندارند هزینه ای زیادی برای ثبت نام در باشگاه های ورزشی پرداخت کنند.

  • علاقه خود به فعالیت بدنی را برای دوستان و خانواده توضیح دهید. از آنها بخواهید از تلاش های شما حمایت کنند.
  • از دوستان و اعضای خانواده دعوت کنید تا با شما ورزش کنند. فعالیت های اجتماعی مانند: ورزش را برنامه ریزی کنید.
  • با افراد فعال بدنی، دوستی جدیدی ایجاد کنید. به یک باشگاه ورزشی رفته و با افرادی که سال ها ورزش می کنند ارتباط برقراری کنید و از آن ها بخواهید شما را حمایت کنند.

کمبود انگیزه

3- کمبود انرژی یکی از موانع فعالیت بدنی:

  • برای ساعاتی از روز یا هفته که احساس انرژی می کنید، فعالیت بدنی را برنامه ریزی کنید.
  • خودتان را متقاعد کنید که اگر به آن فرصت بدهید، فعالیت بدنی سطح انرژی شما را افزایش می دهد. سپس، آن را امتحان کنید.
  • اجازه ندهید موانع فعالیت بدنی مانند کمبود انرژی بر شما غلبه کند. ورزش می تواند یکی از موثرترین ها برای دریافت انرژی باشد . از افسردگی و استرس ها شما را دور می کند.

4- کمبود انگیزه “من هرگز به اهدافم نخواهم رسید.”:

راه حل: نزدیک شدن به تناسب اندام با نگرش بزرگ و یا رفتن به خانه ممکن است مانع شما شود. به جای تمرکز بر اهداف بزرگ، مانند دویدن سرعتی و یا کم کردن وزن 15 کیلویی در دو ماه، روی اهداف هوشمندانه تمرکز کنید که به سمت هدف بزرگتر شما می روند.

کمبود انرژی یکی از موانع فعالیت بدنی

اهداف عبارتند از:

خاص
قابل اندازه گیری
قابل دستیابی
مربوط
زمان خاص
اگر هدف شما دویدن 5k روزانه است، روی 1k تمرکز کنید. با تمرکز بر نتایج کوچکتر، احتمال بیشتری وجود دارد که خود را برای موفقیت آماده کنید و برای رسیدن به هدف بزرگتر انگیزه خود را حفظ کنید.

  • از پیش برنامه ریزی. فعالیت بدنی را جزء منظم برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهید و آن را در تقویم خود بنویسید.
  • یک دوست را دعوت کنید تا به طور منظم با شما ورزش کند و آن را در هر دو تقویم خود بنویسید.
  • به یک گروه ورزشی یا کلاس بپیوندید. بهترین قدم برای شروع فعالیت های بدنی شرکت و ثبت نام در باشگاه های ورزشی می باشد.

5- ترس از آسیب:

  • نحوه گرم کردن و خنک کردن بدن برای جلوگیری از آسیب دیدگی را بیاموزید.
  • یاد بگیرید که چگونه با توجه به سن، سطح تناسب اندام، سطح مهارت و وضعیت سلامتی خود به درستی ورزش کنید.
  • فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید می‌توانید با خیال راحت انجام دهید و با افزایش اعتماد به نفس و توانایی‌هایتان، به تدریج میزان انجام آن‌ها را افزایش دهید.
  • به هنگام شروع از حرکات مبتدی شروع کنید و کم کم به سراغ پیشرفته ها بروید، فراموش نکنید که یک مربی حرفه ای می تواند کمک بزرگی به شما بکند.

هزینه های بالا و کمبود امکانات

6- عدم مهارت:

  • فعالیت هایی را انتخاب کنید که به مهارت های جدیدی نیاز ندارند، مانند راه رفتن، دوچرخه سواری یا دویدن.
  • برای ایجاد مهارت های جدید در کلاس شرکت کنید.

7- هزینه های بالا و کمبود امکانات:

  • فعالیت هایی را انتخاب کنید که به حداقل امکانات یا تجهیزات نیاز دارند، مانند پیاده روی، آهسته دویدن، طناب زدن، دوچرخه سواری.
  • منابع ارزان و راحت موجود در محل زندگی خود را شناسایی کنید (برنامه های آموزشی جامعه، برنامه های پارک و تفریح، برنامه های محل کار و …).

8- شرایط آب و هوایی:

مجموعه‌ای از فعالیت‌های منظم را ایجاد کنید که همیشه بدون توجه به آب و هوا در دسترس هستند (رقص هوازی، شنا در داخل خانه، بالا رفتن از پله، طناب زدن، پیاده‌روی در مرکز خرید، رقصیدن، یا فعالیت‌های خانگی از جمله دوچرخه‌سواری در داخل خانه، فیلم‌های ورزشی و …)

وجود فرزند یکی از موانع فعالیت بدنی

9- وجود فرزند یکی از موانع فعالیت بدنی:

راه حل: وقتی از خانواده مراقبت می کنید، گاهی اوقات آخرین نفر در لیست اولویت های شما خودتان هستید. اما برای اینکه یک مراقب خوب باشید، باید خودتان را نیز در اولویت قرار دهید. ورزش یک عمل مراقبت از خود است. انرژی، تمرکز و مثبت اندیشی شما را دوباره پر می کند، که همه اینها در تعاملات شما با بچه ها و دیگران است.

  • به دنبال یافتن یک باشگاه ورزشی با مراقبت از کودکان باشید. این به شما این امکان را می دهد که خیالتان راحت باشد و بدانید بچه هایتان در نزدیکی هستند و در دستان خوبی هستند و همچنین به شما فضایی می دهد تا برای مدتی روی خودتان تمرکز کنید.
  • همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که فرزندان خود را در برنامه تناسب اندام خود بگنجانید. سعی کنید ورزش را به عنوان راهی برای گذراندن زمان با کیفیت در کنار هم بسازید. به پیاده روی خانوادگی بروید، در اطراف محله دوچرخه سواری کنید.
  • اولویت قرار دادن تناسب اندام نه تنها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، بلکه الگوی مثبتی برای فرزندان شما خواهد بود و آنها را ترغیب می کند تا سلامتی را نیز در اولویت قرار دهند.
  • ورزش برای کودکان و جلوگیری از چاقی کودکان بسیار موثر است شما می توانید با فرزند خود ورزش کنید حتی در خانه و مطمئن باشید کودکتان نیز از شما حمایت و تقلید می کند.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *