مجله پیانو
لاک زدن برای کودکان

عوارض لاک زدن برای کودکان

یکی از لذت بخش ترین کارها برای مادران لاک زدن برای کودکان خود می باشد چرا که می توانند برق شادی و ذوق را در چشمان فرزندان خود ببینند. این فرشته های کوچولو عاشق این هستند که مانند بزرگترها رفتار کنند احتمالا برای تمام مادرانی که صاحب فرزند دختر هستند پیش آمده که به هنگام آرایش کردن فرزندشان نیز علاقه به این کار نشان داده است اما در یکی از مقالات نیز در مورد استفاده از لوازم آرایش برای کودکان به صورت مختصر توضیح داده ایم که می توانید برای اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید.

اما لاک زدن برای کودکان یکی از کارهایی است که خیلی از مادران هم خودشان ذوق به این عمل را دارند و هم فرزندشان ولی بهتر است بدانید که چه اشتباه بزرگی انجام می دهید و لاک زدن برای کودکان زیر هفت سال می تواند باعث کاهش ضریب هوشی آن ها شود. لاک زدن برای کودکان چالشی بسیار بزرگ می باشد چرا که دنیای کودکان رنگارنگ می باشد و علاقه دارند که دستانی زیبا و رنگی داشته باشند و حتی در برخی از مواقع از شما درخواست می کنند تا برایشان رنگ لاک جدیدی خریداری کنید.

لاک زدن برای کودکان

این روزها می توانید لاک های بسیار جذاب با رنگ های متفاوت را در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی مشاهده کنید اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این لاک ها با چه موادی تهیه می شوند؟ آیا می توان از این لاک ها برای کودکان استفاده کرد؟ دقیقا بحثی که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم تا شما مادران عزیز متوجه اشتباهتان شوید و از لاک زدن برای کودکان بپرهیزید.

برخی لاک ها دارای مواد شیمیایی و سمی هستند که برای همه افراد الخصوص کودکان بسیار مضر می باشد به همین دلیل باید بدانید که لاک ها و لوازم آرایش، اسباب بازی نیستند که به راحتی آن ها را مقابل دست فرزندتان قرار می دهید و از اینکه با آنها بازی می کنند و از آن ها استفاده می کند خوشحال و ذوق زده می شوید.

عوارض و مشکلاتی که لاک زدن برای کودکان ایجاد می کند

لاک ها معمولا از مواد شیمیایی و مواد سمی تهیه می شوند که هم برای کودکان و هم برای زنان باردار مضر می باشند البته هر گونه مواد سمی برای تمامی افراد مضر می باشد اما برای کودکان که بدنی حساس دارند میزان تاثر گذاری ان ها بیشتر می باشد که اگر این ماده ها در بدن لفزایش پیدا کند موجب بیماری و مسمومیت می شوند.

لاک زدن برای کودکان

اکثر کودکان عادت دارند زمانی که لاک می زنند مدام انگشتان خود را در دهانشان می ککند و لاک ها را میخورند که این موضوع باعث می شود تمام مواد شیمیایی و سمی وارد بدن آن ها شود به همین دلیل لاک زدن برای کودکان به صورت مداوم کاری غیر معقول و اشتباه می باشد. البته اگر کودک شما علاقه ی زیادی به لاک دارد می توانید از لاک هایی که مخصوص کودکان است و غیر سمی می باشد استفاده کنید. بیشتر مواد تشکیل دهنده این لاک ها آب می باشد و با شست و شوی دست به راحتی پاک می شوند.

مواد شیمیایی و سمی که در لاک ها به کار می رود 5 مورد هستند که باعث آلرژیک نیز می شوند این مواد شالمل:

  • فرمالدئید:

نوعی ماده سمی و شیمیایی که موسسه ملی سرطان نیز آن را عنصر سرطان زا اعلام کرده است از این ماده برای سفت کردن لاک استفاده می کنند که به فرآیند خشک شدن لاک کمک می کند. بوی این ماده به هنگام استفاده می تواند از راه های تنفسی وارد بدن شود و چشم ها و مجاری تنفسی را تحریک کند.

  • تولوئن:

از این مواد شیمیایی برای رقیق کردن رنگ ها، عطرها، محلول های تمیز کننده و … استفاده می شود. برخی برندها از این ماده برای تثبیت رنگ و حلال بودن آن استفاده می کنند که بوی ایم مواد برای مجاری تنفسی و سیستم عصبی خطرناک می باشد و قرار گرفتن در محلی که تولوئن آنجا می باشد می تواند باعث سرگیجه و سردرد شود به دلیل وجود این ماده در لاک ها می گویند که لاک برای مادر باردار ضرر دارد چه برسد. لاک زدن برای کودکان آن ها را در معرض استنشاق این ماده قرار می دهد که موجب بروز بیماری های مختلفی می شود.

لاک زدن برای کودکان

  • رزین فرمالدئید:

از این ماده نیز به عنوان عاملی برای سرطان نام برده شده است. از این ماده برای خشک شدن و سفت شدن لاک استفاده می شود که می تواند برای بدن خطرات زیادی ایجاد کند.

  • دی بوتیل فتالات:

این ماده شفاف و بدون بو می باشد که باعث می شود لاک ناخن صاف باشد و قوام خوبی داشته باشدو این ماده می تواند برای نوزادان بسیار مضر باشد چرا که باعث ناتوانی های مادرزادی می شود. این ماده ابتلا به سرطان را افزایش داده به همین دلیل استفاده آن ها در اسباب بازی ها و هر آنچه برای کودکان می باشد ممنوع می باشد.

  • کافور:

از کافور برای حفظ لاک روی ناخن و خورد نشدن آن استفاده می شود. اولین نشانه ای که می توانید در بدن و اثرات منفی که روی بدن گذاشته است را مشاهده کنید زرد شدن ناخن ها می باشد. مصرف خوراکی این ماده بسیار مضر می باشد اما از آن برای مصارف درمانی استفاده می شود.

اثرات لاک زدن برای کودکان بر ضریب هوشی آن ها

اصولا مواد تشکیل دهنده روی لاک ها ثبت نمی شود به همین دلیل به راحتی نمی توانید تشخیص دهید که چه موادی در آن ها به کار رفته است اما نوعی ماده به نام فتالیت می باشد که در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی مانند: عطر و ادکلن ها،شامپوها، صابون ها و… استفاده می شود که طبق تحقیق محققان به این نتیجه رسیده اند که این ماده می تواند روی هوش کودکان تاثیرگذار باشد.

لاک زدن برای کودکان

این ماده می تواند روی هورمون تیروئید اثر بگذارد و باعث تخریب اندوكرین می‌شوند (مادرانی كه در دورانی بارداری از لاك ناخن به صورت همیشگی استفاده می‌كنند). ترشحات هورمون تیروئید مادر در دوران جنینی تاثیر مستقیم روی رشد مغز كودك به جا می‌گذارد.

مضرات استفاده از لاک پاک کن

همان طور که بعد از خواندن این مقاله متوجه شدید که لاک زدن برای کودکان مضر است بهتر است بدانید که استفاده از لاک پاک کن می تواند این آسیب را دو چندان کند چرا که لاک پاک کن و یا آستون دارای مواد شیمیایی بسیار قوی هستند که می توانند به مرو زمان و استفاده به صورت طولانی مدت باعث بروز مشکلات قلبی و ریوی می شوند. این ماده به حدی مضر می باشد که مصرف ان را برای زنان باردار ممنوع کرده اند. بهترین راه برای استفاده از این موادهای شیمیایی این می باشد که سالن های آرایشی تهویه هوای قوی داشته باشند تا هوای ناسالم برای مدت طولانی در فضا ماندگار نباشد.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *