مجله پیانو
کمک های اولیه کودک

کیت کمک های اولیه کودک در مواقع اضطراری

آیا یک کیت کمک های اولیه کودک در خانه برای فرزند خود دارید؟ نه؟ پس این پست را بخوانید تا بفهمید چرا به یکی نیاز دارید و پزشک ما چه چیزهایی را به شما توصیه می‌کند که در کیت کمک‌ های اولیه کودک خود نگهداری کنید.

مادری که برای اولین بار صاحب فرزندی شده است. همانطور که کودک می خزد و راه رفتن را یاد می گیرد، اغلب آسیب می بیند. نوزادی را تصور کنید که در حال یادگیری راه رفتن است از روی تخت می افتد و کمی مجروح می شود. وقتی مادر متوجه شد، که وسایل لازم برای درمان بریدگی‌ها و کبودی‌های جزئی نوزادش را ندارد، در نهایت تصمیم میگیرید یک کیت کمک های اولیه کودک را فراهم کنید.

کیت کمک های اولیه کودک

مادر در این مورد تنها نیست – بسیاری از مادران تازه وارد هستند که از ارائه کمک های اولیه به نوزادان خود بی اطلاع هستند. مسائلی مانند تب، بریدگی‌ها و کبودی‌های جزئی، برآمدگی‌های جزئی و گاز بخشی از مسائل سال اول نوزاد هستند و این موارد می‌توانند در بعیدترین زمان‌ها رخ دهند. هر چه کودک شما تحرک بیشتری داشته باشد، احتمال افتادن و آسیب رساندن به خود بیشتر می شود.

زمانی که جعبه کمک های اولیه کودک را در دسترس داشته باشید، برای چنین احتمالاتی آماده خواهید شد.

بسیاری از آسیب‌های جزئی و سقوط فقط به مراقبت و کیت کمک‌های اولیه کودک نیاز دارند، اما برای مسائل بزرگ‌تری مانند آسیب‌های دندان، صورت یا سر، همیشه باید با پزشک مشورت کنید.

کمک های اولیه

کیت کمک های اولیه کودک چیست؟

متخصصان کودک و نوزاد می گویند «نوزادان اغلب آسیب‌های جزئی می‌گیرند، مخصوصاً زمانی که شروع به خزیدن، راه افتادن و راه رفتن می‌کنند. داشتن وسایل کمک های اولیه کودک لازم است و در خانه به شما کمک می کند تا برای مقابله با این آسیب ها آمادگی داشته باشید. داشتن جعبه کمک های اولیه در خانه مفید است تا اگر کودک شما مریض شد یا آسیب دید، وسایل لازم را برای کمک فوری به او در اختیار داشته باشید.

کیت کمک های اولیه کودک چیست؟

چه چیزی را باید در جعبه کمک های اولیه کودک خود نگه دارید؟

به گفته دکتر پزشکان، اینها کیت کمک های اولیه هستند که باید برای کودک شما داشته باشد:

1. گچ

2. بانداژ

3. یک جفت قیچی کوچک

4. دماسنج

5. پماد آنتی بیوتیک موضعی

6. کرم ضد عفونی کننده

7. دستمال مرطوب ضد عفونی کننده

8. پماد سوختگی

9. دستکش

10. بسته یخ (برای نگهداری در فریزر)

11. مسکن ها و داروهای اسهال کودکان و استفراغ

12. پانسمان ضد عفونی کننده

13. دارویی برای آلرژی کودکان و کهیر پوستی آن ها

بنابراین، این موارد ضروری را در جعبه کمک های اولیه کودک خود ذخیره کنید و داشته باشید.

چه چیزی را باید در جعبه کمک های اولیه کودک خود نگه دارید؟

نیازهای هر نوزاد ممکن است کمی متفاوت باشد، از این رو کیت کمک های اولیه باید بر اساس نیاز کودک سفارشی شود. بنابراین، اگر داروهای تجویزی به نوزادتان می‌دهید، آن‌ها را نیز در کیت کمک‌های اولیه نگه دارید. به عنوان مثال، اگر کودک شما مشکل آلرژی دارد، باید داروهای آلرژی در جعبه کمک های اولیه گنجانده شود.

جدای از آن، می‌توانید یک ضدعفونی‌کننده دست، داروی تب، اسپری‌های نمکی، قطره چکان دارو، ژل نفتی برای بثورات پوشک، موچین برای برداشتن خراش‌ها و یک ذره‌بین برای مشاهده زخم از نزدیک استفاده کنید. همچنین می توانید یک دفترچه یادداشت کوچک با شماره تلفن های اضطراری نگه دارید و هر دستورالعمل خاصی را در مورد فرزندتان یادداشت کنید.

کیت کمک های اولیه کودک را کجا باید نگه داشت؟

ممکن است تمام وسایل مورد نیاز برای شرایط اضطراری را در خانه داشته باشید. با این حال، اگر همه جا وجود داشته باشند و در جایی مناسب نباشند، وقت گرانبهای خود را برای گرفتن آن داروی مهم و آن پانسمان ضد عفونی کننده از دست خواهید داد، درست است؟

موارد که در مورد کیت کمک های اولیه کودک باید در نظر داشت

برای جلوگیری از آن لحظات پرتنش، همیشه سعی کنید کیت کمک های اولیه کودک خود را در جایی مناسب، شاید در کابینتی در اتاق خواب یا حمام خود قرار دهید.

موارد که در مورد کیت کمک های اولیه کودک باید در نظر داشت:

  • کیت کمک های اولیه را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان خود نگهداری کنید. بهتر است کیت را قفل نگه دارید تا کودکان کنجکاو شما نتوانند به محتویات آن دسترسی داشته باشند.
  • اگر اغلب با فرزندان خود سفر می کنید، پیشنهاد می کنیم یک نسخه کوچک از کیت کمک های اولیه برای نوزادان را نیز در ماشین خود نگه دارید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی باید از آن استفاده کنید.
  • اگر والدینی هستیدکه به تازگی صاحب فرزند شده اید و تازه وارد هستید و کیت کمک های اولیه را برای کودک خود می چینید، مطمئن شوید که بادوام، ضد آب و حمل آسان است. شما همچنین می توانید یک کیت قفل دار را انتخاب کنید، زیرا راحت تر آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • کیت کمک های اولیه خود را به صورت دوره ای چک کنید. داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید و در صورت لزوم آنها را جایگزین کنید.
  • شما همچنین می توانید یک جعبه کمک های اولیه آماده انتخاب کنید—گزینه های زیادی در بازار موجود است. قبل از تصمیم گیری در مورد مورد نیاز خود، این موارد را مرور کنید.
  • بهتر است برای خرید لباس بچه گانه لباسی راحت و گشاد را برای موارد ضروری انتخاب و نگهداری کنید.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *