مجله پیانو
لوسیون بدن کودک

لوسیون بدن کودک + 4 نکته به هنگام خرید

کودکان پوستی بسیار حساس دارند که باید به خوبی از آن ها مراقبت کنیم یکی از وسایل بهداشتی مورد نیاز کودکان استفاده از لوسیون بدن کودک می باشد. لوسیون بچه یکی از راه های بسیار موثر برای جلوگیری از خشکی پوست و خارش بدن آن ها است که با فرمولی خاص برای پوست کودک ساخته و تولید شده است.

محصولات بهداشتی بدن کودکان با فرمولاسیونی خاص برای کودکان ساخته شده است و مخصوص بدن آن ها می باشد و ساختار آن کامل با محصولات بزرگسالان متفاوت است بنابراین دقت داشته باشید که از محصولات بزرگسالان برای فرزند خود استفاده نکنید چرا که دارای مواد شیمیایی می باشند و می توانند به پوست بدن کودک آسیبی جدی وارد کنند مخصوصا کودکانی که دارای آلرژی و حساسیت هستند.

لوسیون بدن کودک

نکاتی که هنگام خرید لوسیون بدن کودک باید به آن توجه داشته باشید

به هنگام خرید لباس بچه گانه، محصولات پوست و مو، لوازم حمام و شامپو بچه، خرید سیسمونی و… برای فرزند خود به معیار و نکات مهمی توجه داشته باشید و بهترین کار برای خرید محصولات بهداشتی این است که لیست مواد تشکیل دهنده آن محصول را به خوبی بررسی کنید و ترکیبات آن را به خوبی بشناسید. برخی از ترکیبات محصولات بهداشتی کودکان را برای شما توضیح می دهیم تا با شناختی که پیدا می کنید بتوانید بهترین لوسیون بدن کودک و دیگر محصولات بهداشتی مورد نیاز او را تهیه کنید.

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید میزان پارابن استفاده شده در محصول است. پارابن نوعی ماده شیمیایی است که نگهدارنده ای برای محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد. که برخی از محققان پارابن ها را مضر برای تولید مثل و ایجاد سرطان سینه می دانند.
  • فتالات یک نوع ترکیب شیمیایی است که در اکثر محصولات بهداشتی از آن ها استفاده می شود اما از آنجایی که مواد شیمیایی می تواند موجب بروز آلرژی های پوستی در کودکان شود باید دقت داشته باشید که در لوسیون بدن کودک به کار نرفته باشد چرا که نه تنها باعث بروز حساسیت ها و آلرژی های پوستی می شود بلکه با مشکلاتی مانند: آسم، ناباروری و … مرتبط هستند.

لوسیون بدن کودک

  • عطرهایی که در لوسیون بدن کودک و یا محصولات بهداشتی کودکان وجود دارند یکی از عامل های اصلی بروز حساسیت می باشند. عطرهای علرغم رایحه ی دلپیذیری که دارند می توانند باعث اختلال هورمون های کودک نیز شوند بنابراین سعی کنید لوسیونی را انتخاب کنید که عطر کمتری داشته باشد.
  • فرمالدهید که نام علمی آن متانال می باشد در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی به کار رفته است نوعی مواد نگهدارنده قوی که می تواند باعث تحریک پوست کودک و ایجاد آلرژن در او شود نوعی مواد شیمیایی برای ماندگاری محصولات می باشد بنابراین در انتخاب لوسیون بدن کودک دقت داشته باشید.

انواع لوسیون بدن کودک

لوسیون یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد که بیشتر به صورت مایع تولید می شود و انواع بسیار مختلفی دارد که برندهای متفاوت آن را با فرمولاسیون خاصی تولید می کنند به همین دلیل باید قبل از خرید لوسیون بدن کودک توجه داشته باشید که چه نوع ترکیبات شیمیایی در آن به کار رفته است چرا که مواد شیمیایی در این محصولات می توانند آسیب های زیادی به پوست حساس کودک شما وارد کنند.

لوسیون بدن کودک

  • لوسیون مایع:

لوسیون مایع اغلب به صورت آب و بی رنگ می باشند این نوع لوسیون بدن کودک نوعی پاک کننده عمیق محسوب می شود و راه های تنفسی پوست بدن را باز می کند بهترین زمان استفاده از آن قبل از خواب و یا بعد از حمام می باشد.

  • اسپرس لوسیون:

این نوع لوسیون برای انواع پوست کودکان مانند پوست خشک، چرب و … تولید می شود که تقریبا شبیه به همان الوسیون مایع می باشد. برای استفاده آن را تکان داده و روی بدن کودک اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود قبل از خرید آن ها ترکیبات استفاده شده برای تولید را به خوبی بخوانید.

  • لوسیون های ژله ای:

لوسیون ژله ای انتخاب اکثر مادران برای فرزندان و نوزادان خود است این نوع مانند کرم می باشد که باید با دست روی بدن ماساژ داده شود قبل از استفاده از آن باید کودک را حمام کرده باشید و مطمئن شوید که هیچ گونه آلودگی بر روی بدن او وجود ندارد. این نوع لوسیون را برندهای بسیاری تولید می کنند چرا که طرفداران بسیاری دارد.

لوسیون بدن کودک

نکات مهم برای نحوه استفاده از لوسیون بدن کودک

بهتر است برای استفاده از لوسیون بدن کودک دستور استفاده از آن را به خوبی بخوانید و مطابق آن عمل کنید. مقدار استفاده از لوسیون بسیار مهم است و تصور اینکه هر چه بیشتر بزنید پوست کودک نرم تر می شود یک تصور اشتباه می باشد و عوارضی هم دارد که باعث تیرگی پوست می شود.

استفاده از آن زمانی که به تازگی کودک را حمام کرده اید و پوست او نیمه مرطوب می باشد تاثیر بیشتری دارد.

محل استفاده از آن باید به خوبی تمیز شده باشد.

بهتر است برای نوع مصرف به دستورالعمل آن توجه داشته باشید و یا اگر لازم است آن را به خوبی تکان دهید.

بهتر این لوسیون بدن کودک را به صورت دورانی روی بدن او ماساژ دهید.

قبل از استفاده آن را روی قسمتی کوچک از بدن به مدت 48 ساعت تست کنید تا مطمئن شوید کودک به آن حساسیتی ندارد .

دقت داشته باشید لوسیون بدن را نباید در قسمت هایی از بدن که دارای زخم، سوختگی است بزنید.

برخی از این لوسیون ها قابل اشتعال می باشند بنابراین توجه داشته باشید که آن ها را کنارت حرارت قرار ندهید.

لوسیون بدن کودک

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *