مجله پیانو
بهترین جنس لباس برای کودک

خصوصیات بهترین جنس لباس برای کودک، چیست؟

همان طور که می‌دانید پوست کودکان و نوزادان، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با کوچکترین علائم آلرژی‌زا دچار برخی از حساسیت‌های پوستی و انواع آلرژی‌ها، خواهند شد. لذا توجه به برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب محصولات مرتبط با پوست کودکان و نوزادان، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. یکی از محصولاتی که در ارتباط مستقیم با پوست بدن کودکان می‌باشد، انواع لباس و پوشاک کودکان و نوزادان است. به نظر شما بهترین جنس لباس برای کودک چیست؟! کدام متریال‌ها علاوه بر حفظ سلامت بدن کودکان، خصوصیات بارز دیگری را نیز در بر دارند که کودکان و نوزادان راحتی و آرامش را تجربه کنند؟!؟

 فروشگاه پیانو استایل با درک بالا از دغدغه والدین برای خرید پوشاک مرغوب و ایده‌آل، اقدام به ارائه اطلاعات مفیدی در این زمینه نموده است تا، آن‌ها بتوانند به‌راحتی از یک خرید هوشمندانه بهره‌مند گردند. در این مقاله به برخی از فاکتورهای مهم برای خرید بهترین جنس لباس برای کودک اشاره شده است.

بهترین جنس لباس برای کودک

  فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین جنس لباس برای کودک:

  • انتخاب متریال نرم و ایده‌آل:

در روزهای اول تولد نوزادان علاوه بر اینکه از پوست حساس و لطیفی برخوردار هستند نیاز به مراقبت های ویژه ای به دلیل برخورداری از بند ناف نیز خواهند بود در صورتی که بند ناف نوزادان با پارچه های خشک و ماه ارتباط برقرار نماید به‌راحتی دچار عفونت کشیدگی و بسیاری از موارد دیگر خواهد شد که مشکلات زیادی را برای نوزادان به همراه خواهد داشت لذا توجه به انتخاب صحیح سایز  و متریال به کار برده شده در تولید پوشاک نوزادان بسی حائز اهمیت بوده است

اما انتخاب این متریال به همین جا ختم نشده و باید توجه کنید که از متریال‌هایی برای کودکان و نوزادان خود بهره برداری کنید که قابلیت کشسانی مناسبی را در بر داشته باشند. پوست کودک نیاز به تنفس دارد. لذا انتخاب متریال مناسب برای کودکان و نوزادان که راحتی تنفس پوست را برای آن‌ها به همراه داشته باشد، دقیق و هوشمندانه خواهد بود که ما در مقالات گذشته نکات مهم برای خرید لباس بچه گانه توضیح داده ایم.

  • انتخاب متریال مقاوم در برابر شستشو:

بهتر است در انتخاب بهترین جنس لباس برای کودک ، به قابلیت مناسب شستشوی آن‌ها نیز توجه نمایید. برخی از انواع متریال‌ها به گونه‌ای هستند که پس از یک بار شستشو، بافت مناسب و ایده‌آل خود را از دست داده و به یک محصول نامناسب برای کودکان مبدل خواهند شد. از این رو قبل از انتخاب یک لباس کودک، به شستشوی آن نیز توجه نمایید.

بهترین جنس لباس برای کودک

  • انتخاب متریال مناسب برای پاکسازی ایده‌آل:

کودکان همواره به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف، با لباس‌های آلوده مواجه هستند. وجود انواع لکه‌های غذا و غیره بر روی لباس کودکان، امری انکار ناپذیر است. اما یکی از نکات مهم در خرید بهترین جنس لباس برای کودک ، توجه به سهولت از بیت رفتن لکه با شستشوی مناسب آن‌ها، است. برخی از متریال‌ها از بافت‌های مناسبی تشکیل شده‌اند که قابلیت لکه بری ایده‌آل و خارق العاده‌ای را در بر خواهند داشت. از این رو به‌راحتی می‌توان برای از بین بردن و پاک کردن لکه‌ها از روی آن‌ها، اقدام نمود. آیا شما متریال‌هایی را می‌شناسید که این قابلیت هیجان انگیز را در بر داشته باشد؟

  • انتخاب متریال مرغوب و بافت ایده‌آل:

برخی از انواع متریال‌های در بازار موجود هستند که به‌راحتی بافت خود را از دست داده و کیفیت مناسبی را برای کودکان در بر نخواهند داشت. تصور کنید که برای خرید لباس کودک اقدام کرده‌اید و صرف نظر از هزینه‌های گزاف پرداختی، زمان بسیار زیادی را نیز برای خرید، صرف نموده‌اید. حال پس از یک الی دو بار استفاده شاهد عدم ایستایی مناسب لباس، گشاد شدن یقه لباس، از بین رفتن انسجام و بافت لباس و مواردی از این قبیل باشید. با وجود این موارد، چه احساسی دارید؟! قبل از اینکه چنین اتفاقاتی را تجربه کنید، حتماً از یک خرید هوشمندانه، استفاده کنید.

فروشگاه پیانو استایل با در نظر گرفتن اهمیت خرید پوشاک کودکان و نوزادان، لیستی از بهترین جنس لباس برای کودک را در نظر گرفته است، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین جنس لباس برای کودک

پارچه های مناسب برای کودکان

  • لباس‌هایی با متریال نخی:

از جمله ویژگی‌های متمایز کننده در این نوع از متریال‌ها، می‌توان به بافت سبک، نرم و لطیف، بافت ریز با عدم برخورداری از درز و غیره اشاره کرد. این نوع از محصولات در شستشو نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و با ایجاد عدم حساسیت در بدن کودکان، انتخابی شایسته برای پوشاک آن‌ها به شمار می‌روند که در یکی از مقالات به معرفی 9 برند بچگانه پرداختیم که از بهترین و با کیفیت ترین متریال‌ها استفاده شده است.

  • لباس‌هایی با متریال لینن (Linen):

بافت ساده، وزن بسیار سبک، نرم، لطیف، ظرافت برتر ، عدم چروک شدن و بسیاری از فاکتورهای دیگر، این متریال را به یکی از بهترین متریال‌ها برای لباس کودک مبدل نموده است. اگر به دنبال یک لباس خیره کننده و جذاب و در عین حال باکیفیت و مرغوب هستید، حتماً از این پارچه‌ها، استفاده کنید.

  • لباس‌هایی با متریال وال (Voile):

اگر به دنبال پارچه‌هایی هستید که هوا به‌راحتی در آن جریان داشته باشد و برای استفاده‌ی روزمره‌ی کودکان، گزینه‌ی مطلوبی باشد، انتخاب این متریال بسیار هوشمندانه و کاربردی است. این لباس علاوه بر برخورداری از بافت نازک، ساختار ضعیفی را نسبت به متریال‌های نخ پنبه در بر خواهد داشت. ظاهر این پارچه شباهت بسیار زیادی به تور و تنظیف دارد.

بهترین جنس لباس برای کودک

  • لباس‌هایی با متریال چیت (Muslin):

اگر به دنبال یک بافت متفاوت از بسیار نازک تا بافت متراکم هستید، هرگز این متریال‌ها را از دست ندهید. از خصوصیات برتر در این نوع از لباس‌ها می‌توان به ظاهر ساده و بی آلایش آن‌ها اشاره نمود. اغلب به دلیل عدم حساسیت زا بودن و کیفیت مناسب این نوع از پارچه‌ها، از آن‌ها برای استر بسیاری از لباس‌ها نیز استفاده خواهند نمود. اما عمده‌ی موارد استفاده از این متریال‌ها، استفاده به عنوان قنداق برای نوزادان، آروغ گیر نوزادان، پوشک پارچه‌ای و غیره، می‌باشد.

  • لباس‌هایی با متریال پارچه بافتنی ژرسه:

اما اگر به دنبال لباس‌های گرم با متریال‌های خاص هستید، انتخاب پارچه بافتنی ژرسه به عنوان بهترین جنس لباس برای کودک در ماه‌های سرد سال، بسی هوشمندانه است. این نوع از لباس‌ها علاوه بر سازگاری بسیار بالا با حرکات مداوم و بازی‌های کودکانه، بسیار نرم و قابل تنفس برای نوزادان نیز بوده‌اند.

  • لباس‌هایی با متریال ماهوت نخ پنبه (Broadcloth):

با ترکیب پنبه و برخی از الیاف دیگر، می‌توان به این پارچه دسترسی داشت. بافت سبک و صاف این نوع از متریال‌ها، آن‌ها را به یک گزینه‌ی ایده‌آل برای پوشاک کودکانه، مبدل نموده است. این متریال‌ها علاوه بر اینکه حساسیت زا نیستند، کیفیت فوق العاده‌ای را نیز برای کودکان در بر خواهند داشت.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *