مجله پیانو
پرخاشگری کودکان نوپا

رفتار مناسب با پرخاشگری کودکان نوپا

آیا پرخاشگری کودکان نوپا شما را درمانده می کند؟ آیا صبرتان را در مواجهه با مسائل خشم فرزندتان از دست داده اید؟ در اینجا چند نکته برای آرام کردن رفتار پرخاشگری در کودکان نوپا آورده شده است.

رفتار مناسب با پرخاشگری کودکان نوپا و زمانی که عصبانیت های خشن دارند موضوعی است که همه والدین با آن آشنا هستند. بیدار شدن کودک نوپا و ایجاد صحنه در یک مکان عمومی، رفتارهای سرکش، تلاش برای مشت زدن به والدینش یا فرو بردن دندان هایش در کسی اتفاقاتی است که بیشتر والدین آن را تجربه کرده اند. و در تمام این موارد، والدین آرزو داشتند که می‌دانستند چگونه بدون از دست دادن خونسردی فرزندشان را آرام کنند.

پرخاشگری های کودکان نوپا

علل رایج پرخاشگری کودکان نوپا

کج خلقی اصطلاحی است که برای توصیف رفتار پرخاشگری کودکان نوپا استفاده می شود. این رفتارها زمانی برجسته می شوند که کودک در حدود یک تا دو سالگی باشد. در این دوران، کودکان تمایل دارند رفتار نامناسبی از خود نشان دهند، از اطاعت خودداری کنند، رفتاری خارج از کنترل داشته باشند – همه اینها زندگی را برای والدین دشوار می کند.

سایر علل زمینه‌ای رفتار پرخاشگرانه کودک نوپا، استرس‌ در کودکان،کمبودهای عاطفی، ناامیدی، اختلالات خلقی،طلاق والدین، و شرایط پزشکی مانند اوتیسم و ​​اختلال بیش‌فعالی کمبود توجه (ADHD) است.

راه هایی برای آرام کردن کودکان پرخاشگر نوپا

از کلمات استفاده کنید: از کوچولوی خود سؤالات ساده بپرسید تا بفهمید چه احساسی دارد. سؤالات خود را طوری نگه دارید که فرزندتان بتواند با یک «بله» یا «نه» ساده پاسخ دهد. به عنوان مثال، “آیا به خاطر اینکه اسباب بازی شما را برده اند عصبانی هستید؟” یا “به نظر می رسد گرسنه هستید”.

آیا می توانم میان وعده مورد علاقه ات را برایت تهیه کنم؟ انجام این کار به کودک شما کمک می کند تا احساسات خود را درک کند، به او کمک می کند تا احساسات خود را به صورت کلامی بیان کند و در نهایت بهتر با خود رفتار کند.

نکات لازم برای آرام کردن پرخاشگری کودکان نوپا

به روال‌ها پایبند باشید: بچه‌ها در روال عادی رشد می‌کنند. این به آنها احساس امنیت می دهد، زیرا آنها می دانند که از آینده چه انتظاری دارند. هر گونه انحراف از برنامه تعیین شده آنها را دور می اندازد.

بنابراین، سعی کنید تا حد امکان به برنامه از پیش تعیین شده کودک خود، به خصوص برای زمان غذا و زمان خواب، پایبند باشید. در بیشتر موارد، تحریک پذیری و پرخاشگری کودکان نوپا را می توان فقط در برنامه های به هم ریخته ردیابی کرد.

حواس کودکتان را پرت کنید: هر پدر و مادری که در یک موقعیت چسبنده قرار دارد این یکی را امتحان می کند. با اشاره به چیزی یا دادن چیزی متفاوت و جدید، ذهن کودک را از چیزی که در آن وسواس دارد دور کنید.

این راه حل تست شده با اکثر کودکان عصبانی و پرخاشگری کودکان نوپا کار می کند و مطمئناً روی راه حل شما نیز موثر خواهد بود. اگر کودک شما مستعد طلسم های مکرر خشم است، ایده های بیشتری از این قبیل ارائه دهید!

فرزندتان را در آغوش بگیرید: بودن در کنار والدینی که مشغول کار هستند و به او توجهی ندارند، گاهی اوقات باعث می شود کودک نوپا بدخلق رفتار کند. در چنین مواردی، والدین می‌توانند از قبل احساس کنند که فرزندشان در راه سقوط است.

اگر احساس کردید کودک نوپایتان به این سمت می رود، کارتان را متوقف کنید. کودک خود را چند دقیقه در آغوش بگیرید و او را آرام کنید. از کوچولوی خود بخواهید که همراه با شما نفس عمیق بکشد. نفس خود را با هم نگه دارید یا با نفس های یکدیگر هماهنگ شوید. کمی بعد با وعده دادن زمان با کیفیت دوباره به فرزندتان اطمینان دهید.

وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید: امروزه کودکان هر روز زمان زیادی را در مقابل نمایشگرهای دیجیتال و تبلت و موبایل می گذرانند. والدین موافقند که بیشتر چیزهایی که تماشا می کنند بدون نظارت انجام می شود.

بنابراین، تعجب آور نیست که کودکان لگدهای خود را برمی دارند و از نمایش های مورد علاقه خود حرکت می کنند و در هنگام عصبانیت بر روی نزدیکترین فرد آنها را تمرین می کنند. برای فرزندتان برنامه ریزی کنید که حداقل نیم ساعت در فضای باز بازی کند.

بگذار آن تکان های درونش را با یک بازی قدیمی خوب بسوزاند. با بازگشت این موضوع متوجه تفاوت زیادی در خلق و خوی او خواهید شد.

فرزندتان را در آغوش بگیرید

ابتدا خودتان را کنترل کنید: بسیاری از والدین به عصبانیت و رفتار تنش‌آمیز فرزندشان با فریاد بلندتر، ضربه‌های شدید یا زمزمه تهدید واکنش نشان می‌دهند. اگرچه این ممکن است به طور موقت کار کند، اما در دراز مدت کار نمی کند.

قبل از رسیدگی به پرخاشگری کودکان نوپا، خود را آرام کنید. وقتی سعی می کنید با خشم خود با پرخاشگری او مقابله کنید، کمکی نمی کند. هنگامی که کودک شما طغیان عاطفی دارد، به چشمان او نگاه کنید و محکم صحبت کنید. به او بفهمانید که رفتار پرخاشگرانه قابل قبول نیست. سپس یکی از روش های ذکر شده در زیر را برای رفع مشکل دنبال کنید.

چند نکته برای رام کردن پرخاشگری کودکان نوپا

  • یک توپ استرس نرم را فشار دهید.
  • برای خرید لباس بچه گانه او را آماده کنید و با هم به خرید بروید.
  • یک جرعه آب بنوشید.
  • بازی را با او انجام دهید، “بپر، کف بزن، جیغ بزن”.
  • باد کردن حباب ها.
  • نفس عمیق بکشید و بیرون دهید.
  • دوش آب سرد گرفتن.
  • معکوس بشمارید یا حروف الفبا را برعکس بخوانید.
  • خمیر را با یک قطره رنگ در آن ورز دهید.
  • توپ های دستمال کاغذی ضایعاتی را له کنید و داخل سطل زباله بیندازید.
  • پخش موسیقی – سریع و آهسته.
  • کتاب یا بازی مورد علاقه فرزندتان را انجام دهید.

یک کودک آرام به یک خانواده آرام کمک می کند. وقت بگذارید و با حوصله روی آرام کردن اعصاب کوچولوی خود در لحظات مضطرب او کار کنید. تلاش شما با تماشای شکوفایی فرزندتان به فردی با ثبات عاطفی که می تواند از پس هر طوفانی برآید، پاداش های فراوانی به همراه خواهد داشت.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *