مجله پیانو
نکات مهم در رابطه با قلب نوزاد

قلب نوزاد و نکات مهمی که والدین باید بدانند!

آیا شما مجذوب تپش سریع ضربان قلب نوزاد خود هستید؟ مانند بسیاری از والدین، ممکن است در مورد سلامت قلب نوزاد خود مضطرب باشید. در اینجا یک پرونده در مورد قلب کودک شما وجود دارد.

اگر قصد خرید سیسمونی دارید بهتر است ملزومات سیسمونی را به خوبی بشناسید تا خریدی به صرفه داشته باشید. لباس های نوزاد پسرانه و دخترانه قیمتی بالا دارند و به طور کل خرید لباس بچه گانه را بهتر است بعد از زمان تولد انجام دهید و قبل از آن تنها چندین دست کفایت می کند و اینگونه می توانید بهترین خرید و نیاز او را برآورده کنید.

یک پیوند خاص بین والدین و نوزاد

برای بسیاری از والدین آینده، دیدن تصاویر اولتراسوند از فرزند متولد نشده خود و شنیدن ضربان آرام قلب می تواند تجربه تغییر دهنده زندگی باشد. با شنیدن ضربان قلب جنین متوجه می شوند که به زودی پدر و مادر خواهند شد و مسئولیت بزرگی در قبال این موجود کوچک دارند.

وقتی نوزاد بالاخره به این دنیا می رسد، جنبه های مختلفی از سلامت نوزاد وجود دارد که والدین نگران آن هستند به خصوص قلب نوزاد. در حالی که والدین مسحور صدای ضربان قلب فرزندشان هستند، ضربان قلب سریع ممکن است کمی احساس نگرانی کند.

آیا ضربان قلب کودک من کمی تند است؟ آیا برای سوفل به پزشک مراجعه کنم؟ سوالات زیادی در مورد سلامت قلب نوزاد وجود دارد که والدین جدید به دنبال پاسخ برای آنها هستند.

خرید شیشه شیر و پستانک برای کودک بسیار مهم است و باید از بدو تولد آن را داشته باشید چرا که برخی از کودکان نمی تواند سینه مادر را به خوبی بگیرند و از شیر مادر تغذیه کنند در نتیجه نیاز به استفاده از شیر خشک دارند.

نحوه عملکرد قلب نوزاد

نحوه عملکرد قلب نوزاد

برای کمک به درک نحوه عملکرد قلب یک نوزاد، در اینجا چند واقعیت جالب وجود دارد:

1. چهار حفره قلب نوزاد در هفته ششم بارداری شکل می گیرد. هنگامی که محفظه ها و لوله ها تشکیل می شوند، خون به داخل و خارج از آنها جریان می یابد.

2. قلب نوزاد با قلب یک بزرگسال متفاوت است.

“بلافاصله پس از تولد، گردش خون نوزاد حدود 4 تا 6 هفته طول می کشد تا تنظیم شود و به نوع گردش خون بزرگسالان برسد. این دو نقص طبیعی هستند که 48 ساعت تا 3 ماه طول می کشد تا بسته شود. این در اکثر موارد اتفاق می افتد. متخصصان می گویند: ماهیچه های قلب یک نوزاد به زمان زیادی نیاز دارند تا بالغ شوند و در این دوره بسیار حساس هستند.

3. قلب نوزاد همیشه سریعتر از یک کودک بزرگتر یا بزرگسال می تپد. در حالی که ضربان قلب کودک و بزرگسال در حالت استراحت 60-100 ضربه در دقیقه است، ضربان قلب یک نوزاد 130-160 است.

4. قلب بالغ به اندازه مشت ما است و حدود 300 گرم وزن دارد، اما قلب یک نوزاد تازه متولد شده فقط به اندازه یک گردو است. با این حال، اگر نقصی در قلب وجود داشته باشد، ممکن است اندازه آن بزرگتر شود. ترکیبی از آزمایش‌ها، از جمله نوار قلب، اشعه ایکس قفسه سینه و اکوکاردیوگرافی، می‌تواند به تشخیص هر ناهنجاری کمک کند.

5. نقص سپتوم دهلیزی شایع ترین نقص قلبی است که در یک نوزاد تازه متولد شده مشاهده می شود. به این عیب، سوراخ در قلب نیز می گویند. این یک ناهنجاری مادرزادی است که در آن سوراخی در دیواره بین دو حفره فوقانی قلب وجود دارد. گاهی ممکن است این وضعیت مشکلی ایجاد نکند.

اما اگر نقصی شناسایی نشود، ممکن است باعث آسیب بیشتر به قلب و ریه شود.

ضربان تند و سریع قلب نوزاد

6. یک “سوراخ” در قلب را می توان با علائمی مانند رنگ مایل به آبی لب و زبان کودک و مشکل در تنفس و شیردهی تشخیص داد. این نقص با آزمایش اکوکاردیوگرافی قابل تشخیص است.

7. گاهی اوقات، به دلیل جریان متلاطم خون در نزدیکی قلب، ضربان قلب کودک ممکن است با صدای “هوش” آمیخته شود. این صدا با گوشی پزشکی قابل تشخیص است. به این حالت سوفل قلبی می گویند.

8. آیا در مورد مراقبت از کانگورو چیزی شنیده اید؟ این بهترین راه برای اطمینان از آرامش کودک شما و ضربان قلب نوزاد به طور پیوسته است. مراقبت از کانگورو یعنی تماس پوست به پوست با مادر. به ویژه برای نوزادانی که نارس به دنیا می آیند یا در بخش مراقبت های ویژه هستند مفید است.

اکنون که در مورد قلب نوزاد تازه متولد شده و نحوه عملکرد آن می دانید، مدتی را صرف گوش دادن به ریتم ضربان قلب کودک خود کنید. این به شما کمک می کند تا بهتر از کودک خود و قلب او مراقبت کنید.

درباره زایمان زودرس و مراقبت از بند ناف نوزاد بیشتر بدانید!

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *