مجله پیانو
زگیل کودکان

علت زگیل کودکان + درمان آن

زگیل کودکان زائده ای کوچکی است که روی پوست به وجود می آید این زائده به شکل یک ناهمواری می باشد که اندازه آن متفاوت می باشد و رنگ آن نیز مختلف بوده و برای هم یک شکل نمی باشد. زگیل کودکان علت های مختلفی دارد و جالب است بدانید که کودکان بیشتر از بزرگسالان دچار این مشکل می شوند و در برخی مواقع اندازه آن کمی بزرگ می شود و می تواند در انجام کارها برای فرد اختلال ایجاد کند.

زگیل کودکان اغلب بی ضرر می باشد اما اگر درمان نشود امکان اینکه به سایر نقاط برسد زیاد می شود چرا که یک پدیده ویروسی می باشد این ویروس hpv نام دارد که احتمالا با نام ویروس پاپیلوم انسانی آن را شنیده باشید. این ویروس در همه جای بدن وجود دارد اما بیشتر در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند مانند انگشتان دست و پا، زیر بغل و گاهی روی دست و پا.

 زگیل کودکان

علت به وجود آمدن زگیل کودکان چیست؟

دلیل اصلی به وجود آمدن زگیل کودکان، وجود نوعی ویروس در بدن می باشد که با نام hpv شناخته شده است. این ویروس بالای 100 نوع مدل دارد که باعث ایجاد در نقاط مختلف بدن می شود. اما علت ایجاد زگیل کودکان مختلف است  و به دلایل زیادی رخ می دهد:

  •  استفاده از وسایل شخصی دیگران مانند: حوله، ناخن گیر، برس، لباس و… به همین دلیل بهتر است لوازم بهداشتی نوزادان و کودکان را به صورت جداگانه خریداری و استفاده کنید.
  • کودکان دستهای آلوده به وسایل را در دهان خود می کنند.
  • جویدن ناخن که دارای بیش از 1000 باکتری و میکروبه های مختلف می باشد و یا کندن پوست های کنار ناخن
  • تماس مستقیم و لمس مکرر پوست افرادی که قبلا به این ویروس مبتلا بوده اند.
  • کندن و زخم کردن زائده های پوستی که منجر به گسترش زگیل کودکان می شود.
  •  این ویروس می تواند با استفاده از استخر و سنا و … پخش شود و اکثر کودکانی که از استخرهای عمومی استفاده می کنند مبتلا به این ویروس می شوند.
  • سیستم ایمنی ضعیف

 زگیل کودکان

انواع زگیل کودکان

همان طور که گفته شد زگیل ها انواع مختلفی دارند و بیشتر آن ها دردناک نمی باشند مگر اینکه در جایی قرار داشته باشند که باعث ناراحتی کودکان شوند مثل: کف پا

  • زگیل های معمولی:

این نوع زگیل کودکان در هر جایی از بدن ظاهر می شوند مانند: کف پا، انگشتان، بازوها و … آن ها اصولا ظاهری زبر و گوشتی دارند که به رنگ صورتی می باشند. برخی از آن ها حالت و شکلی مانند گل کلم دارند.

  • زگیل دست و پا کودکان:

این نوع زگیل کودکان را می توانید روی دست و پا، کف دست و یا کف پای آن ها مشاهده کنید که علت آن همان ویروس موجود در بدن با نام hpv می باشد که یکی از شایع ترین نوع زگیل می باشد که با شکل های تکی و یا مسطح می باشند. جالب است بدانید طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیشتر این ویروس در بدن کودکان روی دست آن ها ظاهر می شود.

  • زگیل صورت، دهان، گردن و بینی کودکان:

این رگیل ها عموما شکل خاصی ندارند و امکان دارد در برخی از مواقه دیده نشوند و تنها با لمس کردن آن ها قابل فهم باشند. این نوع زگیل کودکان عموما کنار گوش و یا پره های بینی دیده می شوند که یا به شکل تخت و یا فیلی شکل ظاهر می شوند.

البته در برخی کودکان دیده شده که از بدو تولد این زائده ها همراه آن ها است و می تواند دلیل ویروسی نداشته باشند. همچنین برخی از این زگیل ها کنار لب، زبان و یا روی لثه های کودک ایجاد می شوند.

  • زگیل تناسلی در کودکان:

نوعی دیگر از زگیل ها هستند که بر روی ناحیه تناسلی کودک ایجاد می شوند که البته این نوه در بزرگسالان امروزه بسیار شایع شده است که حتما باید تحت نظر پزشک باشند. این نوع زگیل کودکان نوع بسیار خطرناک آن می باشد بهتر است بدانید این نوع زگیل بیشتر از طریق رابطه جنسی به بدن منتقل می شود به همین خاطر احتمال ابتلای کودک به آن بسیار کم و نزدیک به صفر می باشد.

 زگیل کودکان

علائم زگیل کودکان

زگیل هایی که بر روی بدن کودک وجود دارد عموما دردناک نمی باشند و علائم خاصی ندارند اما زگیل هایی که روی پا کودکان شکل می گیرد عموما دردناک هستند چرا که پاها مدام در کفش قرار می گیرند و این موضوع باعث ایجاد ناراحتی برای کودکان می شود.

  • برخی از این زگیل ها دچار خارش می شوند و با خاراندن آن ها سوزش و خونریزی اتفاق می افتد.
  • برخی از زگیل ها به هنگام لمس کردن درد میگیرند که این مورد تنها با لمس اتفاق می افتد و درد مداوم ندارند.
  • التهاب و قرمز شدن پوست اطراف زگیل کودکان
  • در برخی از زگیل ها دیده شده که ترشحاتی از ان ها خارج می شود.

درمان زگیل کودکان

روش های مختلفی برای درمان زگیل کودکان وجود دارد که بسته به نوع آن ها می توانید درمان را انتخاب کنید البته که بهترین کار این است که به پزشک پوست مراجعه کنید تا بهترین راه درمان را در اختیار شما قرار دهد.

برخی از والدین تصور می کنند که اگر به زگیل ها دست نزنند آن ها به خودی خود از بین می روند اما این چنین نمی باشد و بهتر است بدانید که راه های درمانی و استفاده از برخی داروها می توانند کمک کنند تا از شر آن ها راحت شوید.

 زگیل کودکان

  • چسب زگیل کودکان: یکی از روش های پرطرفدار می باشد که هزینه ی کمی دارد اما باید به مدت 6 روز این چسب ها را روی زائده قرار دهید و پس از آن پسب را برداشته و با سوهانی تمیز و نو روی آن را به آرامی بتراشید و دوبار چسب جدیدی روی ان قرار دهید و باز هم به مدت 6 روز بماند. این روند را تا جایی ادامه دهید که زگیل کاملا از بین برود.
  • فریز کردن زگیل ها: این روش که با نام کرایوتراپی شناخته شده است یکی از راه های درمان زگیل کودکان می باشد که توسط پزشک انجام می شود. در مرحله ی اول پماد بی حسی روی محل مورد نظر زده می شودو با اسپری نیتروژن مایع یا کربن دی اکسید در دمای 196- درجه سانتی گراد، زائده را از بین می برند که پس از مدت 2 تا 3 روز زمان می برد تا زگیل خشک شود و از بین برود.
  • لیزر زگیل کودکان: زگیل‌ها با اشعه لیزر سوزانده شده و ریشه کن می‌شوند. این در حالی است که هیچ اثری از جای زگیل هم باقی نمی‌ماند.

در انتها شما را دعوت می کنیم تا سایت پیانو استایل را مشاهده کنید. والدین همیشه در تلاش هستند تا از فرزندان خود به خوبی نگه داری کنند و سلامت آن ها را تضمین کنند به همین خاطر می توانید است که این سایت لباس بچه گانه را به شما معرفی کرده ایم تا بهترین و با کیفیت ترین لباس ها را برای فرزندان خود با قیمتی بسیار عالی خریداری کنید.

توجه داشته باشید که برند پیانو استایل اولین برند ثبت شده در ایران می باشد و بهترین لباس های بچه گانه را می توانید کیفیتی بالا خریداری کنید تمام لباس های دخترانه و پسرانه از به روزترین مدل های روز دنیا می باشند که با بهترین پارچه ها و دوخت تولید می شوند.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *