مجله پیانو
فرزندپروری در فرهنگ های مختلف

سبک های فرزندپروری در فرهنگ های مختلف و آنچه می توانیم از آنها بیاموزیم

آیا می دانستید که نوزادان در نروژ اجازه دارند در طول روز در کالسکه خود در فضای باز بخوابند؟ برای دانستن بیشتر در مورد این و دیگر سبک های فرزندپروری در فرهنگ های مختلف، ادامه مطلب را بخوانید.

برای هر پدر و مادر و فرزندی، فرزندپروری در فرهنگ های مختلف منحصر به فرد و پرماجرا است. بسیاری از شما ممکن است موافق باشید که آنچه برای یک کودک مفید است، ممکن است برای کودک دیگر موثر نباشد – این مورد حتی در بین خواهر و برادرها نیز صادق است.

در حالی که شیوه های فرزندپروری در یک خانواده متفاوت است، آنها در کشورها و فرهنگ ها به طرز چشمگیری متفاوت هستند. در حالی که برای والدین در ژاپن اشکالی ندارد که به کودکان 7 ساله اجازه دهند خودشان با قطار یا اتوبوس رفت و آمد کنند، در هند تقریباً غیرقابل تصور است.

آیا این تفاوت ها در شیوه های فرزندپروری در فرهنگ های مختلف بر فرزندان تأثیر می گذارد؟ محققین می گویند بله، این کار را می کنند.

مطالعه‌ای با عنوان «ابعاد و سبک‌های والدین: تاریخچه مختصر و توصیه‌هایی برای تحقیقات آینده» که در سال 2013 منتشر شد، بررسی کرد که چگونه شیوه‌های فرزندپروری در فرهنگ های مختلف فردی ممکن است بر رشد کودک تأثیر بگذارد. محققان سه عامل اصلی را که بر سبک‌های فرزندپروری تأثیر می‌گذارند، شناسایی کردند:

اینکه والدین چگونه نسبت به فرزندان خود محبت می‌کنند.

  1. میزان کنترلی که به فرزندان خود می‌دهند.
  2. درجه‌ای که آنها محیطی قابل پیش‌بینی و سازگار برای رشد فرزندانشان فراهم می‌کنند.
  3. به پیشینه فرهنگی والدین مرتبط است و نقش مهمی در نحوه تربیت فرزندان خود دارد.

بیایید نگاهی به برخی از سبک های فرزندپروری در فرهنگ های مختلف بیندازیم، که ممکن است تعجب آور باشد، اما می تواند جنبه متفاوتی از فرزندپروری را به ما نشان دهد.

فرزندپروری در فرهنگ نروژ،دانمارک

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: نروژ،دانمارک

نروژی‌ها به خاطر عشق به فضای باز معروف هستند. بنابراین، هنگامی که در نروژ یا دانمارک هستید، از دیدن چرت زدن نوزادان در کالسکه های خود در خارج از کافی شاپ ها یا رستوران ها تعجب نکنید.

در اینجا یک روش معمول است که والدین به نوزادان خود اجازه می دهند در فضای باز بخوابند، زیرا آنها خرید می کنند یا غذا می خورند. یک مانیتور کودک به کالسکه ها متصل است تا بتوانند همیشه کودک را زیر نظر داشته باشند.

والدین معتقدند که نوزادان به هوای تازه زیادی نیاز دارند و با چرت زدن در بیرون کمتر مستعد سرماخوردگی یا سرفه می شوند. نوزادانی که در فضای باز می خوابند نیز بهتر و طولانی تر می خوابند. ایمنی خیابان در آنجا آنقدر خوب است که این سنت فرزندپروری امکان پذیر است.

فرزندپروری در فرهنگ ژاپن

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: ژاپن

والدین در ژاپن بر این باورند که کودکان پس از 6 یا 7 سالگی آماده رفتن به مدرسه به طور مستقل هستند. آنها از بچه ها می خواهند که پیاده روی کنند یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا به مدرسه بروند، کارهایشان را انجام دهند و خودشان خرید مواد غذایی انجام دهند.

بچه‌ها همچنین از کلاس اول یاد می‌گیرند که کلاس‌هایشان را جارو بکشند و تمیز کنند. والدین دوست دارند فرزندانشان از سنین پایین مستقل باشند. این شیوه‌ها همچنین به کودکان کمک می‌کند یاد بگیرند که در زمان نیاز به کمک به جامعه اعتماد کنند.

فرزندپروری در فرهنگ چین، ویتنام

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: چین، ویتنام

در ویتنام و چین، والدین از زمانی که نوزادانشان به 9 ماهگی می رسند، شروع به آموزش گلدان می کنند. آنها شروع به جستجوی علائمی مانند حالات صورت، حرکات بدن یا گریه می کنند که به آنها می گوید کودکشان می خواهد ادرار کند یا مدفوع کند.از پوشک گرفتن کودک در این کشورها به سرعت انجام می شود.

در ویتنام، هنگامی که والدین متوجه می شوند که نوزادانشان ادرار می کنند یا مدفوع می کنند، صدای سوت پایینی تولید می کنند. سپس سوت می زنند تا از کودک خود اصرار کنند که برود. در نهایت، کودک یاد می گیرد که سوت را با پوتی مرتبط کند و یاد می گیرد که بدون کمک والدین خود از حمام استفاده کند.

در چین، بسیاری از والدین از روشی مشابه برای تربیت کودکان خود استفاده می کنند که به آن Elimination Communication می گویند.

در این روش، والدین به علائمی که نشان می‌دهد کودکشان می‌خواهد لگنی کند، توجه زیادی می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند تا به دستشویی یا صندلی لگنی آموزشی بروند. ممکن است مدتی طول بکشد، اما بدون پوشک بودن خیلی زودتر قطعا ارزشش را دارد!

فرزندپروری در فرهنگ فرانسه، کره جنوبی

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: فرانسه، کره جنوبی

بسیاری از ما همیشه به این فکر می‌کنیم که آیا فرزندانمان گرسنه هستند یا نه، اغلب قبل از اینکه برای شام بنشینیم، یک وعده غذایی برای آنها درست می‌کنیم. این در مورد خانواده های فرانسه یا کره جنوبی صدق نمی کند.

در این کشورها مردم بر این باورند که غذا خوردن یک تجربه اجتماعی است که باید در کنار خانواده از آن لذت برد. بنابراین، والدین معمولاً تسلیم عصبانیت‌های گرسنگی فرزندانشان نمی‌شوند و به آنها اجازه می‌دهند تا منتظر بمانند تا خانواده‌هایشان به آنها بپیوندند.

آنها همچنین تشویق می شوند به جای یک گزینه مناسب برای کودکان، آنچه را که دیگران انجام می دهند بخورند. والدین می گویند که بچه ها یاد می گیرند که از میان وعده های میان وعده اجتناب کنند و این باعث می شود که آنها هوشیار باشند. همچنین از کودکان خواسته می شود که به جای خوردن غذای عجولانه، غذای خود را به آرامی میل کنند.

فرزندپروری در فرهنگ فنلاند

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: فنلاند

بچه ها در فنلاند از 7 سالگی مدرسه را شروع می کنند! بله، والدین بر این باورند که کودکان در سال های اولیه زندگی خود نیاز به بازی و فعالیت بدنی دارند، زیرا زمان خلاقیت و کشف دنیای اطراف است.

حتی وقتی مدرسه را شروع می‌کنند، از استراحت‌های طولانی لذت می‌برند که در طی آن تشویق می‌شوند تا در فضای باز بازی کنند. همچنین به آنها حداقل تکالیف داده می شود و نیازی به شرکت در آزمون های استاندارد نیست.

تعجب کردید؟ صبر کنید تا در مورد این موضوع بشنوید – کودکان فنلاندی به طور مداوم در رتبه بندی جهانی OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) هر ساله رتبه بالایی دارند! سیستم آموزشی فنلاند نیز در میان معدود برترین‌ها در جهان قرار دارد، بنابراین والدین از نحوه انجام کارها راضی هستند.

فرزندپروری در فرهنگ کنگو

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: کنگو

در بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند کنگو و کنیا، این ضرب المثل “برای بزرگ کردن یک کودک یک دهکده لازم است” صادق است. خانواده های گسترده بخش بسیار مهمی از زندگی کودک هستند و همچنین مسئولیت تربیت آنها را بر عهده دارند.

وقتی می‌دانند تمام خانواده، حتی اقوام دوردست، برای کمک به رشد و یادگیری کودک حضور دارند، این بار از دوش والدین برداشته می‌شود. در برخی از جوامع کنگو، زنان به همه کودکان مانند فرزندان خود نگاه می کنند و حتی شناخته شده اند که شیر مادر خود را با کودکان دیگر تقسیم می کنند.

بچه های بزرگتر نیز با خانواده کنار می آیند و به تربیت فرزندان کوچکتر کمک می کنند. اگرچه آنها برای استقلال خود ارزش قائل هستند، اما دوست دارند بخشی از ساختار خانواده گسترده باشند و از زندگی اجتماعی لذت ببرند.

فرزندپروری در فرهنگ سوئد

فرزندپروری در فرهنگ های مختلف: سوئد

سوئد اولین کشوری بود که تنبیه بدنی را در سال 1979 ممنوع کرد! والدین در اینجا حتی به کتک زدن به عنوان وسیله ای برای اعمال انضباط در کودکان فکر نمی کنند. در عوض، آنها با فرزندان خود صحبت و استدلال می کنند تا به آنها کمک کنند تا بفهمند.

آنها همچنین برنامه‌های آرام‌تری را تشویق می‌کنند و به فرزندانشان اجازه می‌دهند که بیشتر از زمان‌بندی بیش از حد کلاس‌ها، در فضای باز بازی کنند. یک ضرب المثل سوئدی وجود دارد که تقریباً به این معنی است:

“هیچ چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد، فقط لباس بد وجود دارد” – این بدان معنی است که اگر مطابق لباس بپوشید، هر آب و هوایی برای بیرون از منزل عالی است.

اگرچه والدین در سراسر جهان با توجه به مکانی که در آن زندگی می‌کنند و فرهنگی که پذیرفته‌اند، سبک‌های فرزندپروری متفاوتی دارند، اما همه ما سطل‌های محبت را به فرزندان خود می‌پاشیم و همیشه مراقب آنها هستیم.

چه فرزندتان را در یک خانواده مشترک بزرگ کنید، چه زودتر او را آموزش دهید، چه آنها با شما همخوابه باشند، شما یک والدین عالی برای فرزندتان هستید. به یاد داشته باشید که هر چالشی، عصبانیت یا غذای کودک به سمت شما پرتاب شود، ارزشش را دارد. فرزند پروری مبارک!

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *