مجله پیانو
عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی بچه گانه و 7 نکته مهم برای خرید آن

همان طور که می دانید نوزادان و کودکان همیشه نیاز به مراقبت دارند و باید برای نگه داری و سلامت آن ها تلاش کرد. خرید عینک آفتابی بچه گانه نیز یکی از راه های مراقبت از چشم کودکان می باشد. استفاده از عینک های آفتابی می تواند برای سلامت و ایمنی چشم کودکان بسیار مفید باشد اما برای خرید آن ها باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا خریدی درست و هوشمندانه ای را تجربه کنید.

عینک آفتابی بچه گانه

بسیاری از والدین برای ایمن نگه داشتن فرزندان خود اقدام به خرید لباس بچه گانه مناسب و یا لوازم مناسب برای سلامت کودک خود می کنند و عینک آفتابی بچه گانه نیز یکی از ملزومات برای کودکان محسوب می شود تا از چشم های کودکان در برابر نور خورشید و تابش های مضر آن محافظت کند. اشعه فرابنفش خورشید می تواند به پوست و چشم و بینایی آسیب وارد کند و تاثییرات منفی را در بر دارند بنابراین باید برای خرید عینک آفتابی بچه گانه باید از خود حساسیت بالایی را نشان دهید  تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید عینک های آفتابی دارای برندهای متفاوتی هستند اما برای خرید آن ها نیازی نیست به سمت گران ترین ها بروید فقط کافیت از فروشنده بخواهید تا عینکی را در اختیار شما قرار دهد که UV آن صد در صد از ورود و تابش های فرابنفش به چشم جلوگیری کند. همین دلایل باعث شد تا ما تصمیم بگیریم در این مقاله نکات مهم را برای خرید عینک آفتابی بچه گانه و مراقبت از نوزادان و کودکان را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

عینک آفتابی بچه گانه

آشنایی با خصوصیات عینک آفتابی بچه گانه

عینک آفتابی بچه گانه باید در برابر اشعه های فرابنفش به چشم مقاوم باشند و از برخورد آن ها جلوگیری کنند. خورشید و نور آن پرتو UV از خود ساطع می کنند که با چشم قابل دیدن نمی باشند بنابراین باید عینکی را انتخاب کنید که از برخورد این اشعه به چشم کودک جلوگیری کند.

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها است که بدن از تابش نور خورشید دریافت می کند اما اگر به مدت طولانی در زیر نور خورشید قرار بگیرید می تواند به پوست شما آسیب جدی وارد کند که در نتجه ی آن با سرطان پوست مواجه است. به همین دلیل برای خرید عینک آفتابی بچه گانه توجه داشته باشید که عینک به میزان کامل از چشم های فرزند شما در برابر این نوع اشعه های UVA و UVB به طور کامل حتی در روزهای ابری نیز محافظت می کند.

عینک آفتابی بچه گانه

نکات مهم برای خرید عینک آفتابی بچه گانه

برای خرید عینک آفتابی بچه گانه باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید خود را انجام دهید.نکاتی از قبیل:

جنس عینک:

جنس عینک و فریم های انتخابی باید به گونه ای باشد که انعطاف پذیری کافی را داشته باشند و خصوصیت خم شوندگی آن ها بالا باشد این نوع عینک ها از لحاظ ایمنی و راحتی می توانند مناسب کودکان 4 تا 6 سال باشند. بهتر است از عینک هایی استفاده کنید که فلز در آن ها به کار نرفته باشد.

عینک آفتابی بچه گانه

سایز عینک آفتابی:

اندازه عینک بسیار مهم است و نباید فریم آن انقدری بزرگ باشد که جلوی دید کودک را بگیرد در کل باید متناسب با فرم و اندازه صورت او باشد و نه خیلی بزرگ که باعث ناراحتی او شود و نه خیلی کوچک. برای خرید عینک آفتابی بچه گانه عینک را به چشم کودک خود بزنید و توجه داشته باشید چشم ها باید در مرکز قرار بگیرند زیرا اگر این چنین نباشد می تواند شکست نور ایجاد کند که این موضوع عینک را از حالت نرمال خارج می کند توجه داشته باشید فریم عینک باید ابروها را کامل پوشش دهد.

عینک آفتابی بچه گانه

پل عینک:

وزن عینک باید پایین باشد چرا که وزن آن کاملا روی بینی کودک قرار می گیرد بنابراین به هنگام خرید عینک آفتابی بچه گانه از فروشنده بخواهید از وزن آن کاملا برای شما توضیح دهد و فریم آن اگر بزرگ باشد می تواند سنگینی زیادی روی بینی و صورت کودک داشته باشد و موجب ناراحتی او شود. پل عینک باید ظریف باشد و از رشد طبیعی بینی و پایین آمدن عینک جلوگیری کند.

کارکرد عینک:

توجه داشته باشید که عینک آفتابی بچه گانه برای محافظت از چشم کودک است و نباید باعث ایجاد مزاحم در کارهای روزمره او شود بنابراین زمانی که کودک مشغول به ورزش و یا بازی کردن است و تمایلی به استفاده عینک آفتابی ندارد او را مجبور به استفاده نکنید.

عینک آفتابی بچه گانه

ایمنی عینک آفتابی:

استفاده از عینک آفتابی بچه گانه برای حفظ سلامت و ایمنی او است بنابراین نباید خطری برای او داشته باشد در نتیجه دقت داشته باشید که جنسی را خریداری می کنید و عینک های آفتابی که فلز در آن ها به کار رفته است می توانند خطر ساز باشند زیرا اگر کودک در یک زمین خوردن ساده قرار بگیرد عینک می تواند آسیب جدی به او وارد کند.

دسته عینک:

طول دسته های عینک باید متناسب باشد و فشاری به گوش و صورت کودک وارد نکند اگر دسته های عینک کوتاه باشد باعث اذیت شدن گوش ها می شود و مژه ها به لنز عینک برخورد می کنند و تاری دید می آوردند و اگر دسته های عینک بزرگ باشد باعث لیز خوردن آن می شود. قسمت انتهای عینک باید انحنا داشته باشد ولی نباید به زاویه 90 درجه نزدیک باشد.

مدل و طرح عینک:

اگر کودک شما به سنی رسیده است که می تواند برای خرید عینک آفتابی خود تصمیم بگیرد بهتر است این قدرت را به او بدهید تا عینکی را انتخاب کنند که علاقه به استفاده از آن را داشته باشند و اجازه دهید تا با فروشنده صحبت کنند و نظر خود را بیان کنند. اکثر کودکان در استفاده از عینک مقاومت می کنند و تنها راه برای مقابله با این موضوع می تواند انتخاب عینک توسط خودشان باشد.

عینک آفتابی بچه گانه

سن استفاده عینک آفتابی برای کودکان

کودکان می توانند از سنین نوزادی از عینک آفتابی استفاده کنند و این یک توصیه پزشکی می باشد. متخصصان می گویند کودکان از سنین پایین می توانند از عینک های آفتابی مناسب استفاده کنند تا چشم هایشان در برابر اشعه نور و خورشید در امان بمانند. زیرا چشم کودکان در برابر نور خورشید بسیار حساس بوده و با استفاده از عینک آفتابی بچه گانه می توانید از بروز خیلی از بیماری های چشمی کودکان جلوگیری کنید که یکی از مهمترین آن ها آب‌مروارید می باشد.

عینک آفتابی بچه گانه

اگر نوزاد شما نمی تواند عینک را به چشم های خود نگه دارد و یا با آن بازی می کند و آن را بر میدارد بهتر است از کلاه های آفتاب گیر و سایه بان دار استفاده کنید تا نور خورشید به پوست صورت و چشم او آسیبی وارد نکند این روند را تا زمانی طی کنید که سن کودک مناسب استفاده از عینک شود و بتواند عینک آفتابی را روی صورت خود نگه دارد.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *