مجله پیانو
رنگ لباس نوزاد

رنگ لباس نوزاد + تاثیر بر سلامتی روان

خرید لباس بچه گانه یکی از مهمترین ملزومات قبل از به دنیا آمدن نوزاد است اما رنگ لباس نوزاد الویت هر خریدی می باشد که باید به درستی انتخاب شود چرا که رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر روان نوزاد و کودکان دارند. بچه ها هر آنچه با چشمان خود میبینند را درک می کنند بنابراین باید تصاویری شاد و زیبا را برایشان نمایان کنید که لباس هایی که بر تن دارند می توانند اصلی ترین چیزی باشند که توجه آن ها را جلب می کند و رنگ های شاد می تواند باعث بالا رفتن روحیه و انرژی آن ها شود.

انتخاب رنگ لباس نوزاد برای والدین کمی دشوار است چرا که از طرفی علاقه دارند رنگ های شاد خریداری کنند از طرفی هم نگران شست و شوی آن ها هستند چرا که به سرعت الوده می شوند و نیاز به شست و شو دارند. اما انتخاب رنگ لباس کودک هر چه به سمت روشن برود بهتر است این موضوع نه تنها کمک می کند روحیه کودک شما بالا برود بلکه کثیفی را به شما نشان می دهند. چرا که کودکان باید همیشه دور از آلودگی باشند.

رنگ های خنثی یکی دیگر از رنگ هایی هستند که خرید آن ها پیشنهاد می شود چرا که به راحتی می توانید دیگر لباس های کودک را با آن ست کنید و هم تفاوت جنسیتی برای آن ها قائل نشده اند بنابراین رنگ لباس نوزاد با رنگ های خنثی کاربرد بیشتری دارند. در یکی از مقالات پیانو استایل می توانید درباره روانشناسی رنگ لباس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رنگ لباس نوزاد

ایده هایی برای انتخاب رنگ لباس نوزاد

بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که فارق از جنست نوزاد باشد و کمک به شادابی کودک کنند مانند رنگ های سبز و زرد که هم در کنار هم بسیار جذاب می شوند و هم نشان دهنده شادابی و زندگی جدید می باشند به همین دلیل خرید این رنگ ها چه فرزند شما دختر باشد و چه پسر می تواند بر روحیه او تاثیر گذار بوده و باعث جذابیت استایل او نیز شود.

یکی دیگر از رنگ ها که والدین برای خرید آن کمی دو دل هستند رنگ سفید می باشد اما بهتر است بدانید این رنگ به راحتی با تمام رنگ های دیگر ست می شود و هم می تئانید آلودگی های آن را با مایع سفید کنند از بین ببرید البته توجه داشته باشید پوست کودکان بسیار حساس می باشد به همین دلیل پس از استفاده از مایع سفید کننده آن را به خوبی آبکشی کنید.

رنگ لباس نوزاد باید به گونه ای انتخاب شود که نه تنها کودکمان را شیرین تر کند بلکه باعث ناراحتی او نشود به همین دلیل اگر فرزندی دارید که به شدت هیجان دارد و یا مدام گریه می کند از خرید لباس های قرمز رنگ خودداری کنید رنگ قرمز می تواند به طور مستقیم روی بینایی و مغز نوزاد تاثیر بگذارد و سیستم عصبی او را درگیر کند. به همین دلیل است که محققان اعتقاد دارند کودکان پیش فعال نباید هیچ گونه رنگ قرمز یا طیف رنگی قرمز را در اتاق خود داشته باشند.

رنگ آبی بهترین رنگ برای نوزادان می باشد و تاثیرات بسیار مثبتی بر روحیه آن ها می گذارد. به کودک حس آرامش، صلح و عشق می دهد. برعکس رنگ قرمز، انتخاب و خرید لباس نوزاد به رنگ آبی بهترین کار می باشد و برای اکثر کودکان پیش فعال نیز استفاده از رنگ های آبی ملایم تجویز می شود.

رنگ لباس نوزاد

رنگ لباس نوزاد می تواند به کودک حس شهامت و گرما دهد و بهترین رنگ برای داشتن این حسا رنگ نارنجی می باشد که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در کودک می شود نارنجی نوزاد و کودک را مستقل و برونگرا می کند و باعث می شود کودک به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند اما توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از این رنگ باعث مشکل پیش فعالی کودک می گردد.

اگر می خواهید کودکی داشته باشید که حس خیال پردازی در او تقویت شود بهتر است به سراغ رنگ بنفش بروید این رنگ باعث ایجاد قدرت و حس دوستی در نوزاد می شود و اعتماد به نفس او را تقویت می کند.

رنگ ها می توانند از نوزادی حس های مختلف را در کودک شما فعال کنند بنابراین بهتر است برای انتخاب رنگ لباس نوزاد دقت بالایی داشته باشید تا در آینده کودکی جسور و آرام داشته باشید و از نظر روان فرزند شما سلامت کامل را داشته باشد.

آیا رنگ لباس نوزاد بر روان او تاثیر گذار است؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم رنگ ها می توانند بر روان هر فردی تاثیر بگذارند چرا که دنیا مکانی پر از ترکیب رمگ های مختلف است که هر انسانی می تواند آن ها را درک کند. تمام کالاها و اشیاء اطراف ما دارای رنگ می باشند که هر کدام حسی را در انسان فعال می کنند. برای مثال وقتی به طبیعت می روید دیدن رنگ سبز به شما حس آرامش می دهد و باعث بالا رفتن انرژی درونی شما می گردد.

رنگ لباس نوزاد

با تمام توضیحاتی که برای انتخاب رنگ لباس نوزاد داده شد والدین باید برای خرید هر آنچه به کودک مربوط می شود در انتخاب رنگ دقت داشته باشند از رنگ اتاق و رنگ سیمونی گرفته تا رنگ و مدل سرویس خواب کودک و حتی اسباب بازی های او بنابراین رنگ های را انتخاب کنید که باعث آرامش فرزند شما شود.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *