مجله پیانو
خرید پستانک

ویژگی های مهم برای خرید پستانک + انواع آن

خرید پستانک یکی از مهمترین خریدها برای نوزاد و کودک محسوب می شود. برای خرید پستانک باید به نکات مهمی توجه داشته باشید چرا که استفاده از آن می تواند بر روی حالت دندان ها و کام و فک نوزاد تاثیر بالایی بگذارد. پستانک یکی از کاربردی ترین وسایل و مازومات سیسمونی است که باید برای نوزاد خریداری شود.

طبق تحقیقات انجام شده یکی از مهمترین مزایای استفاده از پستانک این است که می تواند خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب را کاهش دهد. این روزها اگر برای خرید پستانک به بازار بروید می توانید مدل های بسیار متنوعی از آن را مشاهده کنید که دارای جنس و رنگ های مختلفی هستند و صد در صد شما را برای خرید سردرگم می کنند.

خرید پستانک

پستانک چیست؟

یکی از ابزارهای مهم برای برخی کودکان محسوب می شود که دارای سرپستان با جنس های پلاستیکی، لاتکس و سیلیکونی می باشد که برای مکیدن به نوزادان و یا کودکان داده می شود.

اجزای تشکیل دهنده پستانک: دسته پستانک، سپر دهانی، سر پستان می باشد. سری پستانک در دهان نوزاد و یا کودک قرار میگیرد که حالتی شبیه به نوک پستان مادر دارد، سپر دهانی یا صفحه محافظ برای فرو رفتن پستانک به دهان و جلوگیری از خفگی کودک طراحی شده است.

انواع پستانک را بشناسید

همان طور که گفته شد پستانک دارای انواع مختلفی می باشد که بهتر است قبل از خرید پستانک آن ها را به خوبی بشناسید تا راحت تر بتوانید خرید خود را انجام دهید.

پستانک لاتکس

پستانک های لاتکس بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشند که جذابیت بیشتری برای کودک دارد اما خطر ان هم زیاد است چرا که با جنسی که دارد به راحتی توسط دندان های کودک کنده می شود بنابراین اگر تمایل به خرید آن را دارید می توانید قبل از دندان در آوردن نوزاد و یا بعد از آنکه دندان ها کاملا بیرون آمدن از آن ها استفاده کنید چرا که کودک به دلیل خارش و دردی که هنگام دندان در آوردن دارد آن را گاز گرفته و یا به لثه های خود می مالد و سعی بر کندن آن دارد.

همچنین برخی کودکان به این جنس حساسیت دارند به طور کلی خطر ایجاد حساسیت در کودکانی که در سلول‌های مغز استخوان، مجاری ادراری و مثانه دچار مشکل هستند، به آسم یا اگزما مبتلا هستند و زمینه‌ای از آلرژی در بدن آن‌ها وجود دارد، نسبت به سایرین بیشتر است.

خرید پستانک

پستانک سیلیکونی

یکی از مطرح‌ ترین و پرفروش ترین پستانک های تولید شده، پستانک‌ های سیلیکونی است. مولکول‌ های این مواد به صورت یک‌ در میان از اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده که به شکل زنجیر به یکدیگر متصل است.
فعالیت کم شیمایی، ضد آب و اکسایش بودن، مقاوت بالا در دماهای بالا و پایین، قدرت بالا در جلوگیری از جذب مزه، بو و رنگ گزینه مناسبی برای کودکان است.
همچنین این نوع از پستانک به دلیل در دسترس بودن نسبت به انواع دیگر، تمیز شدن آسان و محکم‌تر بودن نسبت به نوع لاتکس، از محبوبیت بیشتری برخوردار است در نتیجه گزینه ی خوبی برای خرید پستانک هستند.

پستانک پلاستیکی

یکی از انواع مختلف برای خرید پستانک که مخاطبان کمی دارد پستانک پلاستیکی می باشد. اما بهتر است بدانید بسیار بادوام بوده و شست و شوی آن بسیار آسان می باشد. اما اکثر کودکان این نوع پستانک را دوست ندارند و علاقه ای به میکیدن آن ها ندارند و آن ها را پس می زنند. در برخی مواقع و پس از استفاده زیاد روی سری آن خراش‌ها و ناهمواری‌هایی ایجاد شود و به بافت لطیف دهان کودک آسیب برساند.

انواع سری پستانک

  1. سری معمولی: دارای نوک کروی شکل هستند و برای نوزادانی که باشیر مادر تغذیه می کنند مناسب تر است زیرا زبان به طور طبیعی زیر قسمت شبیه ساز نوک پستان قرار می گیرد درست همانند زمانیکه کودک شیر می خورد و احتمال گیج شدن نوزاد از این که چه چیزی در دهانش است، کمتر است.
  2. سری ارتودنسی: نوک پستانک اورتودنسی در انتها صاف و در قسمت بالایی انحنا دار است و به گونه ای خاص طراحی شده است که کام و فک در حال رشد نوزاد را پشتیبانی کند.در حین مکیدن در دهان نوزاد پهن می شود درست مثل نوک پستان مادر، تا عمل مکیدن را به طبیعی ترین شکل ممکن برای او شبیه سازی کند و فشار وارده بر روی لثه ها و دندان های در حال رشد نوزاد را کاهش دهد.
  3. پستانک مناسب هنگام دندان در آوردن: بهترین نوع برای خرید پستانک هنگام دندان در آوردن کودکان باید سری سلیکونی و یا ارتودنسی داشته باشد اینگونه سری ها کاملا با رشد دندان ها سازگاری دارند و باعث تغییر فرم دندان ها و اجزای داخلی دهان نمی شوند.

خرید پستانک

بهترین پستانک برای نوزاد

قبل از خرید پستانک برچسب آن را به خوبی بررسی کنید چرا که پستانک باید بدون مواد بیسفنول A باشد. بهتر است پستانک منافذ ریز برای عبور و مرور هوا داشته باشد. بهترین نوع خرید پستانک برای نوزادان پستانک ارتودنسی می باشد چرا که به لثه، فک و به هنگام دندان در آوردن هیچ گونه آسیبی به دهان کودک وارد نمی کند و کاملا انعطاف پذیر می باشد.

بهترین نوع بعد از پستانک های ارتودنسی، خرید پستانک های سلیکونی می باشند این جنس بسیار مقاوم می باشد و بدون بو و مزه است و به راحتی می توانید آن را ضد عفونی کنید. بهتر است کمتر به سراغ پستانک های لاتکس بروید زیرا آن ها به مرور زمان هم بو میگیرند و هم به راحتی پاره می شوند. پستانک نباید هیچگونه قطعه جدا شونده ای داشته باشد چرا که برای کودک خطرناک بوده و می تواند به او آسیبی جدی وارد کند.

تعویض پستانک باید چه زمانی باشد؟

هر وسیله ای که خریداری می کنید مدت زمان خاصی می توانید از آن استفاده کنید خرید پستانک هم مستثنی از آن نمی باشد و پس از مدتی کهنه می شود و نیاز به تعویض دارد مانند سری شیشه شیر. زمان تعویض آن نیز بسته به میزان استفاده و شدت میزان مکیدن نوزاد می باشد علاوه بر آن هر گونه پارگی، تغییر رنگ، سوراخی، شل شدگی ، تغییر بو، چسبناک شدن سری و … را مشاهده کردید باید آن را فورا تعویض کنید چرا که می تواند سلامت نوزاد را به خطر بی اندازد.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *