مجله پیانو
لباس بارانی بچه گانه

نحوه انتخاب لباس بارانی بچه گانه

یکی از شادی‌های بزرگ بچه‌ها، تفریح و بازی کردن در تمامی فصل ها می باشد. این می تواند شامل فصل های برف و بارانی نیز باشد. بنابراین، مهم است که به‌ درستی لباس‌های مناسب را برای کودکان خود بپوشید.

در این مقاله، دسته‌هایی از لباس‌های بارانی بچه‌گانه را پوشش می‌دهیم و نکاتی را در مورد چگونگی انتخاب لباس بارانی بچه گانه و وسایل مناسب برای فرزندتان ارائه می‌کنیم.

کت های عایق و برفی

انواع کت و لباس بارانی بچه گانه

  • لباس های بارانی: مقرون به صرفه ترین گزینه شما، این نوع لباس بارانی بچه گانه هستند که ضد آب باشند و برای بچه های کوچک و نوپا مناسب باشند. این مدل ها که معمولاً با روکش پلی یورتان (PU) ضد آب و غیر قابل تنفس ساخته می شود، باران را دور نگه می دارد، اما یک بچه فعال می تواند در هنگام پوشیدن آن خیلی سریع عرق کند.
  • مانتوهای بارانی و پوسته‌های باد مقاوم در برابر آب: هر زمان که لباس‌های بیرونی بچه‌ها را «مقاوم در برابر آب» می‌بینید، کاملاً ضدآب نخواهد بود، اما همچنان می‌تواند باران خفیف را برای مدت کوتاهی تحمل کند. پوسته های باد (با نام مستعار بادشکن) محافظت مشابهی را ارائه می دهند.
  • تجهیزات بارانی ضد آب/ تنفس: بهترین وسیله برای بچه‌هایی که در ماجراجویی‌های طولانی‌تری بیرون خواهند بود، این وسیله در برابر شرایط طوفانی و همچنین اثرات خنک‌کننده بالقوه عرق کردن خود بچه‌ها از آن ها محافظت می‌کند.
  • ژاکت های 3 در 1: این نوع ژاکت ها معمولاً شامل یک پوسته مقاوم در برابر آب همراه با یک لایه پشمی قابل جابجایی هستند که بهترین انتخاب لباس بارانی بچه گانه محسوب می شوند. آنها همه کاره هستند و بسیار منحصر به فرد زیرا هر لایه را می توان جداگانه پوشید. اگرچه ممکن است برای محافظت در برابر باران کافی باشند، اما ممکن است در آب و هوای بسیار مرطوب به خوبی یک کت بارانی واقعی عمل نکنند.

کت و لباس بارانی بچه گانه

  • کت های عایق و برفی: این نوع کت ها درجات مختلفی از محافظت در برابر باران و آب را ارائه می دهند، بنابراین لزوماً نیازی به خرید یک کت باران اضافی ندارید. شما باید نوع و میزان بارندگی (یک غبار خفیف در مقابل یک بارندگی شدید) و مدت زمانی که کودک شما در زیر آب خواهد بود و همچنین اینکه کت ضد آب است را در نظر بگیرید. برای جزئیات بیشتر در مورد گزینه های لباس زمستانی کودکان می توانید این مقاله را بخوانید.
  • محافظت در برابر باران برای نوزادان: به جای تهیه یک کت بارانی جداگانه، بهترین گزینه شما این است که کودک خود را در یک کت گرم و عایق یا کت پسرانه و دخترانه به همراه شلوار نوزاد بپوشانید، که بسیاری از آنها دارای پوسته مقاوم در برابر آب هستند. همچنین می توانید با تهیه لوازم جانبی بارانی برای کالسکه از آنها محافظت کنید.
  • برای دور زدن طولانی‌تر در خارج از منزل، می‌خواهید با تهیه یک شلوار بارانی، محافظت از کودک خود را کامل کنید. شلوارهای برفی بچه گانه، که هم در برابر آب مقاوم هستند و هم برای گرما عایق هستند، می توانند تا حدودی از باران محافظت کنند.

ویژگی های لباس بارانی بچه گانه

درک سطوح حفاظت در وسایل و لباس بارانی بچه گانه

هنگام خواندن توضیحات لباس بارانی بچه گانه ، چه روی برچسب ها یا آنلاین، ممکن است بپرسید: تفاوت بین “ضدآب” و “مقاوم در برابر آب” چیست؟ یا «تنفس پذیر» به چه معناست؟

کلماتی که برای توصیف لباس های بارانی استفاده می شوند ممکن است گیج کننده باشند. در زیر خلاصه ای از اصطلاحاتی است که احتمالاً هنگام خرید لباس بارانی بچه گانه خواهید دید.

هر آنچه برای کودکان خود خریداری می کنید بسته به شرایط اب و هوایی دارد که در آن زندگی می کنید اما ایران کشوری چهار فصل است که در آن هم می توان باران تند را دید و هم می توان تجربه گرمای زیاد را داشت به همین منظور برای خرید لباس بچه گانه باید نکات بسیاری را مد نظر داشته باشیم.

مقاوم در برابر آب: اگر کودک شما در یک باران مداوم تمایل دارد برای مدت زمان طولانی زیر باران بازی و تفریح کند، باید یک کت ضد آب بپوشد، زیرا در نهایت زیر باران خیس می شود. یک کاپشن مقاوم در برابر آب مقرون به صرفه تر از یک ژاکت ضد آب/ تنفس با ویژگی های مشابه خواهد بود، بنابراین می توانید با انتخاب یک ژاکت ضد آب در زمانی که به بالاترین سطح محافظت در برابر طوفان نیاز ندارید، بودجه لباس بارانی خود را افزایش دهید.

ضد آب: یک کت بارانی ضد آب سطح بالاتری از محافظت در برابر باران را نسبت به چیزی که صرفاً در برابر آب مقاوم است ارائه می دهد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دائماً باران می‌بارد یا فرزندتان در یک ماجراجویی طولانی در فضای باز قرار می‌گیرد، باید مطمئن باشید که او از بالاترین سطح محافظت در برابر باران برخوردار است. (به عنوان یک امتیاز، ضد آب همچنین به این معنی است که ضد باد است.)

روکش ضد آب بادوام

قابل تنفس: اگر ژاکت تمام باران را بیرون نگه می دارد اما اجازه نمی دهد عرق بچه ها خارج شود، یک بچه فعال در نهایت می تواند به همان اندازه خیس شود که گویی اصلاً کت بارانی نپوشیده است. اگر کودک شما در هنگام بیرون آمدن زیر باران انرژی زیادی صرف می کند، خرید یک ژاکت ضد آب/قابل تنفس را در نظر بگیرید. شما نیازی به تهیه گران ترین محصولات مارک دار ندارید، اما اگر به دنبال بهترین دفاع ممکن در برابر عناصر هستید، تجهیزات ضد آب/ تنفس را باید تهیه کنید.

روکش ضد آب بادوام (DWR): اکثر کاپشن های بارانی بچه گانه (مقاوم در برابر آب و ضد آب) دارای روکش ضد آب بادوام (DWR) برای تقویت حفاظت در برابر باران هستند. وقتی قطرات باران را روی سطح ژاکت می بینید، DWR در کار است. پرداخت از پخش شدن قطره ها و خیس شدن سطح بیرونی ژاکت جلوگیری می کند. این مهم است زیرا سطح بیرونی اشباع شده روی پوست کودک احساس سردی می کند و توانایی تنفس کت را مختل می کند.

سطوح حفاظت در وسایل و لباس بارانی بچه گانه

ویژگی های لباس بارانی بچه گانه

  • طول لباس بارانی بچه گانه: هر چه لباس بارانی بچه گانه بلندتر باشد، پوشش بیشتری ایجاد می کند. بیشتر لباسها طولی تا کمر دارند، اما تعداد کمی از آنها طولی بلند تر از کمر دارند به همین دلیل باید برای جستجوی بیشتر فعال باشید تا بهترین را بیابید.
  • بسته شدن بر روی سرآستین، کمر، سجاف و کلاه: بسته های الاستیک به گرم شدن بدون فشار طناب ها یا زبانه ها کمک می کند. هر چند بسته های قابل تنظیم بهتر مهر و موم می شوند در نتیجه توجه کنید لباسی که خریداری می کنید در این قسمت ها به خوبی مهر و موم شوند.
  • آسترهای گرم: برخی از لباس ها دارای آستر پشمی سبک وزن برای گرمای بیشتر هستند. اگر یک کت بارانی بدون آستر می‌خرید، مطمئن شوید که اندازه آن به گونه‌ای باشد که فضای کافی برای اضافه کردن یک لایه گرم در زیر آن وجود داشته باشد، به خصوص اگر کودک شما آن را در شرایط سرد یا خنک بپوشد.

کت های عایق و برفی

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *