مجله پیانو
خرید لباس کودک

مهمترین نکات برای خرید لباس کودک

به عنوان یک والد، شاید براتون اهمیت داشته باشه که لباس‌های کودک تون رو با دقت خاصی انتخاب کنید و خرید لباس کودک برایتان کمی سخت و دشوار به نظر برسد. لباسی که فرزندتون به تنش می‌پوشه باید نرم، راحت و زیبا باشه.

به خاطر اینکه پوست بچه‌ها حساسیت بیشتری نسبت به بزرگسالان داره، باید واقعا دقت کنید که لباسی که انتخاب می‌کنید، پوست فرزندتون رو تحریک نکنه و اون رو دچار حساسیت نکنه. به طور کلی، بچه‌ها لباس‌های نرم و راحت رو بیشتر ترجیح می‌دن. الخصوص لباس های راحتی تابستانی.

لباس کودک

راهنمای خرید لباس کودک

یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید وقتی لباس برای کودک خریداری می‌کنید، جنس لباسه. لباس کودک باید از جنس پنبه، نخی یا کتان باشد. باید مراقب باشید که لباس پشمی برای کودکان معمولا مناسب نیست و ممکنه باعث حساسیت پوستی بشه.

رنگ لباس کودک هم یکی از مواردیه که باید بهش توجه کنید. رنگ‌های شاد و روشن برای کودکان بسیار جذاب هستند و می‌تونن روحیه شون رو بهتر کنند. بنابراین، سعی کنید از رنگ‌های تیره و کمرنگ برای لباس کودکانتون استفاده نکنید و به جای اون از رنگ‌های شاد و طرح‌های فانتزی استفاده کنید.

هنگام خرید لباس کودک، به سلیقه فرزندتون هم توجه کنید و سعی کنید لباسی که برایش می‌خرید با سلیقه و نظر خودش، همخوانی داشته باشه. اگر کودک لباس رو دوست نداشته باشه، هرگز اون رو دوست نخواهد داشت و با بی علاقگی به تن می کند.

اگر ممکنه، هنگام خرید لباس بچه گانه، اون رو پرو کنید و ببینید که رنگش با پوست کودک همخوانی داره یا نه. اگر رنگ لباس با رنگ پوست کودک همخوانی نداره، ممکنه روی چهره کودک تاثیر منفی بذاره. بنابراین، بهتره رنگ لباس رو با رنگ پوست کودک هماهنگ کنید تا همیشه بهترین استایل رو داشته باشه.

حتما به سایز لباس دقت کنید و سعی کنید لباسی برای کودکتون بخرید که دقیقا اندازه‌اش مناسب او باشه. بهتره به اندازه کوچیکتر و جذب فکر نکنید و لباس بزرگتری بخرید که  مدت طولانی بتونه ازش استفاده کنه، چون اینطوری شاید اون لباس هرگز روی بدن فرزندتون خوش ننشینه و استفاده کردن ازش براش سخت باشه. در عوض، اگر لباس رو با سایز مناسبش خریداری کنید، فرزندتون راحت‌تر می‌تونه ازش استفاده کنه و لذت بیشتری ببره.

وقتی به خرید لباس کودک می روید، به بودجه‌تون هم توجه کنید و سعی کنید لباس با کیفیتی بخرید که قابلیت شستشو و استفاده بیشتری داشته باشه و بتونید زمان طولانی تری ازش استفاده کنید. لباس کودک باید به طور مرتب تمیز شده و شسته بشه، بنابراین بهتره یه لباس با کیفیت و مقاومت بالا برایش بخرید که با چندین بار شستشو هم پرز نیفته و هم شکلش تغییر نکنه.

سرهمی دخترانه

نکات کلیدی که برای خرید لباس کودک باید در نظر بگیرید!

هنگام خرید لباس کودک، بهتره از خرید لباس‌های خیلی گران خودداری کنید، چون بعد از یه مدت کوتاه اندازه‌ی کودکتون نمی‌خوره و بدون استفاده باقی می‌مونه.

به یقه لباس هم توجه کنید و از خرید لباسی با یقه‌ی خیلی تنگ خودداری کنید، تا سر کودکتون راحت‌تر از لباس بیرون بیاد.

لباسهایی که دکمه های زیادی دارن و یا دارای زیپ های آهنی و سفت هستن برای کودکان مناسب نیستن، بهتره لباسی رو انتخاب کنید که دکمه‌هاش زیاد نباشه و به راحتی باز و بسته بشه.

کودکتان کنجکاو و بازیگوش هست و کمتر می‌تونید او رو در حالت ثابت ببینید؟ بنابراین از خرید لباس با زیپ یا دکمه‌ی خطرناک و یا اکسسوری های تیز و آسیب زننده دوری کنید، چون هم کودک ممکنه هنگام استراحت با بدنش برخورد کنه و هم ممکنه با زیپ یا دکمه بازی کنه و دستش رو زخمی کنه.

از خرید لباس‌های تزئینی برای کودکان هم خودداری کنید، آنها با همون لباس‌های ساده هم زیبا هستن.

اگر می‌خواهید لباس کودکی رو به عنوان هدیه بخرید، بهتره سایز کودک رو از والدینش بپرسید تا بهترین انتخاب رو داشته باشید.

وقتی به خرید لباس بچه‌تون فکر می‌کنید، بهتره کمی وسواس خرج کنید و به دقت درزها و دوخت لباس رو بررسی کنید. لباسی که درزهایش محکم نباشه و دوخت نامناسبی داشته باشه، ممکنه به مرور زمان شکلش تغییر کنه و کیفیت و ماندگاری پایینی داشته باشه. برای همین، بهتره درزها رو به خوبی چک کنید و مطمئن بشید که لباس با دوخت مناسبی ساخته شده.

سبک مینیمالیست لباس کودک

درسته که لباس‌های دارای تور گیپور و پارچه‌های براق بسیار زیبا هستند و ممکنه فرزندتون با اونا ظاهر بهتری داشته باشه، اما از خرید لباسی که باعث آزار پوست و بروز قرمزی و خارش بشه، بهتره اجتناب کنید. بهترین گزینه، لباس‌هایی با جنس پنبه و نرم هستن، که پوست حساس و نرم بچه‌تون رو آسیب نمی‌رسونن و راحتی و آسایش لازم رو بهشون می‌دهند.

در انتخاب لباس بچه‌تون، بهتره لباسی رو انتخاب کنید که پوشیدنش راحت‌تر باشه، به ویژه زمانی که می‌خواهید لباس بچه‌ها رو تعویض کنید، مثلا برای نوزادان. از خرید لباس با یقه تنگ یا دکمه‌های زیاد و ریز خودداری کنید، به جای آن از لباس‌هایی با کمر کش، زیپ‌دار و یقه‌های آزاد استفاده کنید.

در هنگام خرید لباس زیر، حواستون باشه سرهمی رو انتخاب کنید که اگر لازم شد، بتونید بچه‌تون رو به ویژه در طول شب تعویض کنید و پاهایشو از لباس خارج کنید. اگر برای بچه‌های بزرگتر خرید می‌کنید، بازهم این نکته رو در نظر داشته باشید که کودک باید بتونه لباس رو بدون کمک شما پوشید. بهتره شلوارهایی رو که کمرشون با کش قابل تغییر سایز هست، انتخاب کنید.

بچه‌ها مدام در حال رشد هستند و در نتیجه، در طول یک سال، چند سانتیمتر قد می‌افزایند. برای همین، اگر قصد دارید کت یا کاپشنی برای زمستان برای بچه‌تون بخرید، بهتره نیم سایز بزرگتر از قد بچه‌تون رو انتخاب کنید که هر سال نیاز به خرید کت جدید نداشته باشید و هزینه‌ی دوباره‌ی خرید رو نداشته باشید.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *