مجله پیانو
مسواک انگشتی

معرفی و روش استفاده از مسواک انگشتی

مسواک زدن کودک مهمترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی، سلامت دندان کودک و رفع بوی بد دهان کودک می باشد. نوزادان زمانی که متولد می شوند بدون دهان آن ها بدون دندان می باشد اما آیا همیشه اینگونه خواهند ماند؟ خیر پس باید از همان روزهای اول به فکر تمیزی و نظافت دهان و دندان کودکان باشید و لوازم بهداشتی نوزاد را تهیه کنید.

لته های نوزاد شیر خوار نیاز به تمیزی و نگهداری دارد به همنی دلیل می توانید از مسواک انگشتی برای تمیزی آن ها استفاده کنید. نوزادان از سن شش ماهگی دندان در آوردن را تجربه خواهند کرد که اولین رویش دندان های شیری آن ها خواهد بود که نگهداری از آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

بهترین نوع مسواک انگشتی

مسواک انگشتی یک وسیله ای است که به شما کمک می کند لثه ها و اولین دندان های کودک را به خوبی و به طور مرتب شست و شو دهید. زمانی که رویش دندان های نوزاد آغاز می شود همراه با این اتافاق جدید درد و خارش بساری همراه است که والدین می توانند با کمک مسواک انگشتی به آرامی لثه ها را ماساژ دهند.

زیرا این خارش باعث می شود تا کودک برای از بین بردن آن هر چیزی را دهان خود کند که در نهایت آلودکی ها وارد بدن او می شوند بنابراین خودتان می توانید با کمک مسواک انگشتی آن ها را ماساژ دهید.

سن مسواک زدن نوزاد

تا زمانی که دندان های کودک رشد نکرده اند تنها می توانید با کمی آب دهان نوزاد خود را شست و شو دهید. از آنجایی که کودکان مدام در حال شیر خوردن هستند بهتر است بعد از هر وعده شیری که میل می کنند دهان آن ها را بشویید. در این زمان نیازی به هیچ گونه مسواکی نمی باشد زیرا مسواک زدن می تواند برای نوزاد آزاردهنده باشد.

اما از زمانی که دندان های کودک شروع به رویش کردند وقت آن رسیده است که رسیدگی خود را آغاز کنید. شما برای این کار به مسواکی نرم که سایز بسیار کوچکی داشته باشد نیاز دارید در نتیجه می توانید به دنبال خرید مسواک انگشتی بروید و آن را از داروخانه ها خریداری کنید. مسواک انگشتی دارای جنس های مختلفی می باشد که باید بهترین و با کیفیت ترین نوع آن ها را خریداری کنید.

سن مسواک زدن نوزاد

مسواک انگشتی باید بسیار نرم باشد به گونه ای کودک را اذیت نکند آن را باید به آرامی و با دقت بر روی دندان کودک رحت دهید توجه داشته باشید که سایز مسواک را باید به گونه ای انتخاب کنید که حجم آن به دهان کودک آسیبی وارد نکند.

زمانی که اولین دندان نوزاد شما رشد کرد بهتر است برای چکاپ او را نزد دندان پزشک ببرید زیرا پزشک می تواند سلامت دندان ها، بهداشت دهان و دندان  و … را مورد بررسی قرار دهد.

بسیاری از والدین بر این باور هستند که دندان های شیری ماندگار نیستند به همین دلیل به آن ها اهمیتی نمی دهند در صورتی که تمیز نگه داشتن دندان های شیری یعنی تمیزی دهان و پاک کردن آن ها از هر چه آلودگی ها است.

بیشتر کودکانی که به دندان پزشکی مراجعه می کنند به دلیل عدم نگهداری درست و کافی از دندان های شیری می باشد این دندان ها باید 7 سال کارایی داشته باشند در نتیجه نیاز به نگهداری بسیاری دارند.

تمیزی دهان و دندان نوزادان

سن مسواک زدن نوزاد

یکی از وظایف والدین رسیدگی به دندان و دهان کودک می باشد که برای این کار نیاز به یک مسواک انگشتی برای مسواک زدن دندان های کودک دارید برای این کار ابتدا دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید به گونه ای که آری از هر گونه میکروب و باکتری شود.

سپس کودک را در حالی که سرش به سمت بدن و پاهایش از شما فاصله دارد قرار دهید و با انگشت کی به گونه های نوزاد فشار بیاورید تا دهان خود را باز کند سپس مسواک انگستی را را روی انگشت اشاره قرار داده و به آرامی آن را حرکت دهید توجه داشته باشید این کار را به آرامی و به صورت چرخشی انجام دهید و قسمت جلو و عقب دندان را به خوبی تمیز کنید.

روش صحیح استفاده از مسواک انگشتی

کودکان زیر دو سال برای استفاده از مسواک و یا مسواک انگشتی به هیچ گونه خمیر دندانی نیاز ندارند یعنی تا زمانی که کودک نتواند به خوبی دهان خود را خالی از خمیر دندان کند نباید از آن ها استفاده کرد حتی خمیردندان های مناسب کودکان و بدون فلوراید.

مسواک انگشتی نوزاد را زود به زود تغییر دهید و آن را عوض کنید. به طور کل باید هر 4 ماه یک بار مسواک کودک تعویض گردد بهترین نوع مسواک که باید آن را خریداری کنید مسواک انگشتی سلیکونی می باشند که بسیار نرم و راخت هستند. شما باید در روز دو مرتبه دندان کودک را تمیز کنید.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *