مجله پیانو
نقاشی کشیدن کودکان

فواید نقاشی کشیدن کودکان و 7 تاثیر آن بر ذهن

نقاشی کشیدن کودکان یکی از سرگرمی های مهم و مفید محسوب می شود نوعی بازی خلاقانه برای کودکان است که می توانند با استفاده از رنگ ها اشکال متفاوتی را خلق کنند و آن ها را با دقت رنگ آمیزی کنند. زمانی که کودک به سن یک سالگی می رسد برای شناخت دنیای پیرامون خود و ارتباط با آن هر عکس العملی را نشان می دهند که یکی از آن ها علاقه به رنگ ها می باشد و یکی از خواسته های کودکان بازی با رنگ ها و مداد است.

نقاشی کشیدن کودکان راهی است برای شناخت و پی بردن به خیالات و تصوراتی که او در ذهن خود دارد و نوعی سرگرمی جذاب می باشد که می تواند ساعات طولانی را به خود جلب کند. کودکان در سن پایین با خط خطی کردن یک برگه می توانند هنر خود را نشان دهند. در این مقالا قصد داریم تا تاثیر نقاشی کشیدن کودکان را بر بهبود عملکرد و مهارت های آن ها بیان کنیم.

نقاشی کشیدن کودکان

فواید و اهمیت نقاشی کشیدن کودکان

اگر کودک شما علاقه به نقاشی کشیدن دارد باید بگوییم او دنبال کسب مهارت های تازه و کشف استعدادهای درونی خود است. نقاشی کشیدن کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد که ما در این قسمت به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

نقاشی کشیدن کودکان

  • مهارت حرکت دست: 

یکی از مهمترین مهارت هایی که کودکان در سنین پایین باید آن ها را به خوبی بشناسند و روی آن کار کنند انجام حرکت ظریف دست است و نقاشی می تواند این به بالا بردن این مهارت کمک بزرگی کند. کودکان در سنین پایین باید حرکت تخصصی بین مچ و انگشتان را آموزش ببینند چرا که این حرکت ها می تواند در بزرگسالی به عنوان یک مهارت به کار گرفته شوند مانند: تایپ کردن، رانندگی کردن، نوشتن و … در نتیجه نقاشی می تواند این کمک را به آن ها بکند.

  • تقویت هوش تصویری:

برخی مفاهیم برای کودکان سخت و یا ناآشنا هستند اما شما می توانید با کمک نقاشی آن ها را کامل به فرزند خود آموزش دهید مانند: سایز و اندازه ها، اشکال هندسی، کوچک و بزرگ، نزدیک و دور، نوع و اسم خط ها (خط راست، خط کج و ..) نقاشی کشیدن کودکان فرصتی مناسب است تا مفاهیم زیادی را با کمک نقاشی به آن ها آموزش دهید.

نقاشی کشیدن کودکان

  • ایجاد تمرکز:

نقاشی کشیدن یکی از سرگرمی های خوب برای کودکان محسوب می شود و می توانند ساعات زیادی را صرف آن کنند و در نهایت نقاشی کشیدن کودکان کمک می کند تا آن ها تمرکز کنند تا به هدف نهایی خود برسند و با انجام این کار فرزند شما آماده برای دستیابی به یک نتیجه ی خاص می شود. بنابراین سعی کنید کم کم . با تمرین از او بخواهید نقاشی های سخت تری را بکشد اینگونه می توانید در بالغ شدن او سهم بزرگی داشته باشید.

  • هماهنگی عضوهای بدن:

نقاشی کشیدن به تقویت سیستم عصبی و ذهنی بسیار کمک می کند زیرا کودک شما با انجام این کار می تواند بین چشم و دست خود ارتباطی یکسان برقرار کند. این موضوع باعث می شود تا در آینده بتواند دوران تحصیلی موفقی را داشته باشد.

  • افزایش اعتماد به نفس:

زمانی که کودک موفق به رسم یک نقاشی می شود و از سمت شما تشویق می شود حس اعتماد به نفس او افزایش پیدا می کند و این انگیزه در او رشد می کند که می تواند بیشتر از توانایی های خود استفاده کند و در زمینه های دیگر غیر از نقاشی کشیدن رشد کند.

نقاشی کشیدن کودکان

  • پیاده سازی آنچه در ذهن کودک است:

برخی از کودکان قادر به بیان احساساتشان نسبت به پیرامون خود نیستند اما نقاشی می تواند به آن ها کمک کند تا آنچه که از اطراف، حس می کنند و در ذهن آن ها می گذرد را به تصویر بکشند و شما می توانید با نقاشی که فرزندتان کشیده است از حال و روحیات او باخبر شوید.

  • آمادگی برای شروع دوران تحصیلی:

نقاشی کشیدن کودکان یکی از پایه های اصلی برای آماده شدن رفتن به مدرسه می باشد. نقاشی به آن ها کمک می کند تا مفاهیم را بهتر درک کنند. با نوشتن، مداد، رنگ هاو ابزار دیگری که در دسترس دارند آشنا می شوند بنابراین آماده برای آموزش تحصیلی می شوند.

نقاشی کشیدن کودکان

تاثیرات نقاشی کشیدن کودکان در کسب مهارت ها

نقاشی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر مغز کودکان داشته باشد. مغز انسان از دو نیم کره تشکیل شده است نیمکره چپ و نیکره راست که تقویت هر کدام به رشد مغز کودکان کمک بزرگی می کند. نیمکره راست مسئولیت های خاص خودش را برعهده دارد مانند خلاقیت و مهارت های دیداری که نقاشی یکی از راه ها برای رشد و تقویت آن است.

نقاشی کشیدن کودکان

  1.  تقویت مغز
  2.  بهبود در بیان و نشان دادن احساسات
  3.  افزایس اعتماد به نفس و تشویق شدن توسط والدین و اطرافیان
  4.  جلوگیری از بروز استرس و یا کاهش استرس
  5.  تقویت مهارت های تصمیگیری و حل آن ها
  6.  افزایش قدرت ماهیچه و انجام کارهای ظریف با کمک دست و انگشتها
  7.  ایجاد تجربه های حسی
  8.  بالا بردن مهارت کلامی
  9. شناخت دنیای پیرامون و آموزش های اولیه

نقاشی کشیدن کودکان

تاثیر رنگ ها در روان کودکان

روانشناسان می گویند رنگ ها تاثیرگذارترین ها بر ذهن و یادگیری افراد هستند. روانشناسی رنگ لباس کودکان اعتقاد دارند به هنگام خرید لباس بچه گانه حتما به دنبال رنگ های شاد و جذاب بروید چرا که باعث بالا رفتن انرژی در کودکان می شود. حال تصور کنید فرزند شما در حال نقاشی کشیدن است رنگ ها می توانند به او احساس آرامش دهند و به افزایش حافظه کودک نیز کمک کنند.

نقاشی کشیدن کودکان با رنگ های شاد می توانند اثر فوق العاده بر روحیه شاد کودک بگذارند. رنگ ها تاثیر بسیاری بر عملکرد و خلاقیت و همچنین رفتار کودکان دارند و دقیقا روی احساسات بدن آن ها تاثیر می گذارند و به تولید انرژی کمک بالایی می کنند. تاثیر رنگ می تواند به یادگیری مغز و بالا رفتن حافظه کمک کند همچنین باعث ایجاد هیجان، آرامش، کم کردن استرس و بالا رفتن حس قدرت می شوند. به همین دلیل از کودک خود بخواهید در انتخاب و رنگ آمیزی نقاشی خود دقت داشته باشد.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *