مجله پیانو
سفر با کودکان

قصد سفر با کودکان خود را دارید؟ نکات مهم برای لذت بردن در سفر با نوزاد

سفر با کودکان می تونه خیلی لذت بخش باشه اگر بدونی که چطور باید این کار رو عملی کنی سفر با بچه‌ها می‌تونه خیلی خوشایند باشه. برخلاف باورهای رایج، سفر با کودکان در واقع تجربه‌ای بی‌نظیر و شیرین‌تر می‌تونه باشه.

اما بعضی افراد به خاطر اینکه فکر می‌کنند کودکان می‌تونند سفر رو مختل کنند، از سفر با بچه‌ها خودداری می‌کنند.

من فکر می‌کنم با رعایت چند نکته ساده، می‌تونید از سفر با نوزاد و کودک هم لذت ببرید. بچه‌ها همیشه شاد و پرانرژی‌ان و با تماشای کشف‌های تازه‌شون و لذت بردن از شیرین‌ کاری‌ها و شیرین‌ زبانی‌هایشون، سفر شما رو به یک تجربه بی‌نظیر تبدیل می‌کنند.

حتی برای سفر با بچه‌ها، می‌تونید از تورهای خانوادگی و فرصت‌هایی که برای تفریح خانوادگی طراحی شدند هم استفاده کنید نه اینکه بگید من بچه ی کوچیک دارم نمیتونم تو این سفر همراهتون باشم.

در صورتی که قبل از سفر، برای بچه‌های خودتون یک برنامه‌ی کامل و منظم طراحی کنید. این برنامه باید شامل زمان استراحت، زمان بازی و زمان شنیدن داستان باشه.

مهمترین وسایل برای سفر با کودکان

چک لیستی از مهمترین وسایل برای سفر با کودکان

واقعاً وقتی می‌خوای سفر با کودکان خودت رو تجربه کنی، باید همه چیز رو به خوبی برنامه‌ریزی کنی. یکی از چیزایی که باید حتماً بهش فکر کنی، جمع کردن وسایل برای بچه هاست. خیلی از وسایلی که بچه‌ها نیاز دارن، با وسایلی که ما برای خودمون می‌بریم، فرق داره.

پس خیلی بهتره که یه چک لیستی از وسایل کودکان برای مسافرت به همراه داشته باشی.

وسایلی که برای کودکان ۱ تا ۵ سال در سفر لازم هستند عبارتند از:

  • پوشک، دستمال مرطوب و دستمال خشک کن:

این‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستن که باید برای کودکان همیشه در اختیار داشته باشی. حتماً پوشک و دستمال مرطوب رو به تعداد کافی با خودت ببر. همچنین دستمال خشک کن هم باید در لیستت باشه.

  • شیشه شیر، شیرخشک و آب به همراه بطری شیر:

اگه کودکت هنوز شیر می‌خوره، باید حتماً شیشه شیر و شیر خشک رو همراه داشته باشی. همچنین بطری شیر هم برای زمانی که بیرون هستی، خیلی مفیده.

  • غذای کوچک و جایگزین‌های سالم:

همیشه چند تا جایگزین سالم برای فرزندت همراه داشته باش. مثل انواع آجیل ها، تنقلات مقوی، میوه، نان و پنیر و…

  • لباس‌های مناسب برای هوا:

باید لباس‌هایی که به هوای سفرت می‌خوره رو با خودت ببری پس قبل از سفر چک کن ببین آب و هوای مقصد چطوره که طبق اون لباس های مناسب رو برای فرزندت انتخاب کنی.

اگر نیاز به خرید لباس برای کوچولو داشتی بیا تو سایت پیانو استایل که کلی لباسای خوشگل دخترانه و پسرانه با بهترین قیمت ها رو می تونی ببینی و لباس برای هر فصلی که بخوای رو داره. البته که بچه‌های کوچولو خیلی زود لباس‌شون رو کثیف می‌کنن، پس باید لباس‌های اضافی همراه داشته باشی.

  • اسباب بازی و کتاب:

بچه‌ها اسباب بازی خودشون رو همیشه دوست دارن. فقط باید حتماً از اسباب بازی‌هایی استفاده کنی که با امنیت کامل ساخته شده باشن. همچنین کتاب هم برای بچه‌هات بردار چون گذراندن وقت خوبه.

صندلی کودک در سفر

  • صندلی بچه‌گانه:

اگر می خوای با خودروی شخصی سفر کنی که چه بهتر اما، حتماً باید یه صندلی بچه‌گانه خوب و مناسب با وزن و قد بچه‌ات داشته باشی.

  • داروهای لازم و پیش‌بینی شده:

اگه بچه‌ت داروی خاصی می‌خوره، باید حتماً داروهای لازمش رو همراه داشته باشی. همچنین باید داروهایی که به نظرت ممکنه در سفر بهش نیاز داشته باشی یا کیت کمک های اولیه کودک رو همراه داشته باشی.

  • دوربین:

سفر با بچه‌هات یه تجربه خاص و خوشاینده‌. باید حتما لحظات خوبت رو با یه دوربین ثبت کنی. به همین دلیل، دوربین هم باید هنگام سفر با کودکان همراه خودت داشته باشی.

برخی دیگر از وسایل مورد نیاز برای سفر با کودک: سرلاک، پستانک، ناخن گیر، شانه، مسواک کودک، صابون و شامپو، ضد آفتاب کودک برای مراقبت از پوست کوچولو، لوسیون بدن کودک، حوله، گوش پاک کن، کلاه و….

حالا توام تو قسمت دیدگاه این مقاله چندتا وسایل ضروری معرفی کن که تجربه نیازشو تو سفر داشتی.

وسایل مورد نیار نوزاد در سفر

وسایل مورد نیاز برای سفر با نوزاد

  • مهمترین نکته برای سفر با نوزاد بردن وسایل مورد نیاز تغذیه بچه است: بیسکویت مادر، شیر خشک به همراه شیشه، سرلاک، پستانک و مواد غذایی و خوراکی های که می تونه استفاده کنه.
  • وسایل بهداشتی برای سفر با نوزاد: پوشک، زیر انداز، پماد و پودر بچه برای سوختگی، دستمال خشک کن و دستکش یکبار مصرف، کیسه فریزر، حوله و دستمال مرطوب، شامپو بچه و لوسیون های مورد استفاده.
  • انواع لباس برای موقعیت های مختلف آب و هوایی: لباس راحتی، لباس گرم، پاپوش و یا کفش راحت و مناسب برای کودک نوپا، پیش بند، شورت، جوراب و کلاه، سرهمی و …
  • اسباب بازی های مورد علاقه نوزاد، کالسکه مسافرتی، صندلی ماشین، پتو، ملحفه، بالشت، زیر انداز و…

سفر با نوزاد

توصیه های قبل از سفر با کودک

غذای کودک در سفر:

واقعاً وقتی سفر با کودکان رو انتخاب می کنید، باید به چیزهایی که براشون لازمه فکر کنی. یکی از این چیزها، غذاهایی هستن که بهتره برای کودک، خودتون آماده کنید و با خودتون ببرید.

در شهرهای مختلف دوست داری غذاهای مختص اون شهر رو تست کنی و یا به رستوران‌های اون شهر بری اما ممکنه این غذاها برای کودک مناسب نباشه به همین دلیل باید قبل از سفر غذاهای مورد نیاز کودک رو برنامه ریزی کنی.

همچنین، اگه تصمیم گرفتی یک اقامتگاه اجاره‌ کنی، باید مطمئن بشی که وسایل آشپزی مورد نیازت برای آماده کردن غذای کودک در دسترس باشه. بعضی از اقامتگاه‌ها ممکنه این وسایل رو در اختیار مهمون‌هاشون قرار ندن.

به همین دلیل، بهتره قبل از رفتن به اقامتگاه با مدیرش تماس بگیری و ازش بپرسی که آیا کلیه وسایل آشپزی مورد نیاز برای غذای کودک در اینجا موجود هست یا نه.

مواد اولیه غذای کودک رو سعی کن تازه خریداری کنی تا بهترین تغذیه رو توی سفر داشته باشه چون برخی از بچه ها تو سفر دچار اسهال و استفراغ میشن اما اگر برنامه غذایی درستی داشته باشن این احتمال به صفر میرسه.

اسباب بازی و سرگرمی کودک در سفر

پوشاک کودک در سفر:

وقتی تصمیم به سفر با کودکان خودت رو گرفتی، باید خیلی بهشون توجه کنی. یکی از چیزهایی که باید حتماً براشون در نظر بگیری، لباس‌هایی هست که با هوای محل سفرتون سازگار باشن.

اگه هوا سرد باشه، باید لباس‌هایی براشون برداری که از سرما محافظتشون کنه. همچنین، اگه هوا گرم باشه، باید لباس‌هایی براشون برداری که راحت و خنک باشن. با توجه به اینکه کودکان در هوای مختلف با مشکلات سلامتی روبرو می‌شن، باید خیلی دقیق باشی.

به عنوان مثال: اگر به یک منطقه با هوای سرد سفر می کنید، باید لباس‌های گرم و مناسب برای کودکتون ببرید تا از سرما محافظتش کنید. همچنین، اگر به مناطق گرم و آفتابی سفر می‌کنید، باید لباس‌های نازک و خنک رو براشون بردارید تا از گرما کلافه نشن.

اسباب بازی و سرگرمی کودک در سفر:

وقتی با نوزاد یا کودکتون سفر میکنید، حتماً باید اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک رو همراهتون ببرید. برای شروع، بهتره اولویت روی اسباب‌بازی‌های کوچکی باشه که جای زیادی نگیرن. بازی کردن برای کودکان خیلی مهمه و همیشه لذت بخشه.

به همین دلیل باید با اسباب‌بازی‌های مناسب، آن‌ها رو در سفر مشغول و خوشحال نگه داری. همچنین، برای بچه‌های بزرگتر می‌تونید بازی‌هایی با دستگاه‌های الکترونیکی کوچیک رو همراهتون ببرید. اما بهتره همیشه به توجه به سن و علاقه‌ی کودک، انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگه کودکتون عاشق بازی‌های تخته‌ای هست، چند تا بازی تخته‌ای کوچیک رو با خودتون ببرید. یا اگه عاشق فیلم دیدنه، یک دستگاه پخش فیلم کوچک رو برایش بردارید.

توصیه های قبل از سفر با کودک

لوازم بهداشتی مورد نیاز کودکان در سفر:

وقتی با کودکتون می‌خواین سفر کنید، باید حتماً به لوازم بهداشتی‌شون توجه کنید. این لوازم بهداشتی شامل پوشک، پد بهداشتی برای تعویض پوشک، دستمال خشک کن، دستمال مرطوب، شامپو، حوله و مسواک هستن که بسیار مهمن. بدون این لوازم بهداشتی، سفر با کودکتون خیلی سخت خواهد بود.

با داشتن این لوازم بهداشتی، می‌تونید راحت‌تر و بدون هیچ مشکلی با کودکتون سفر کنید. حتی اگه برای یک شب هم برید، بهتره همه این لوازم رو با خودتون ببرید تا نیازی به خریدن اون‌ها در محل سفر نباشه.

مقالات مشابه مناسب شما

2 پاسخ

  1. سلام
    از وقتی بچه دار شدم یه مسافرت نتونستم برم نمی دونم آیا واقعا میشه از مسافرت با بچه لذت برد؟ ولی در کل مقاله ی خیلی خوبی بود امیدوارم کرد
    خخخخخ

    1. سلام فهیمه جان
      خوشحالیم که مقاله مورد پسند شما بود
      اما شما میتونید بهترین لذت ها رو در سفر با فرزندتون تجربه کنید این موقعیت ها رو از دست ندید و با ایمن نگه داشتن فرزندتون لحظات خوب رو برای خودت و خانوادت رقم بزن
      امیدوارم بهترین سفر رو با خانواده و در کنار کوچولوی نازت تجربه کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *