مجله پیانو
شیشه شیر

راهنمای خرید شیشه شیر + انواع آن

یکی از مهمترین ملزومات سیسمونی پس از خرید لباس بچه گانه برای نوزاد خرید شیشه شیر می باشد. البته که شاید نتوانید نوزاد خود را راضی کنید تا از آن استفاده کند اما خرید این محصول حتما در خرید سیسمونی شما جای دارد. همهی شیشه شیرها دارای اجزای یکسانی هستند و فقط طرح، جنس و سایز ان ها با هم متفاوت است. اجزای اصلی شیشه شیرها: سر شیشه شیر، حلقه ی پیچ و بدنه اصلی شیشه شیر.

شیشه شیر ظرفی پلاستیکی و یا شیشه ای است که سر آن دارای پستانک می باشد که اکثر مادران آن را به هر دلیلی برای فرزند خود خریداری می کنند از این وسیله هم در نبود مادر می توان استفاده کرد هم برای کودکانی که شیر خشک استفاده می کنند کابرد بالایی دارد. شیشه شیر مزایا و معایب زیادی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین مسیرهایی که باید برای رشد کودک و داشتن یک فرزند بی نقص طی کنید توجه به تغذیه او می باشد که در روزهای اولیه شیر مادر و یا در برخی از مواقع شیر خشک غذای اصلی و مورد نیاز بدن نوزاد می باشد. نوزادانی که شیر مادر تغذیه اصلی آن ها است دارای هوش و رشد مغزی بالاتری هستند و سیستم ایمنی آن ها قوی تر می باشد.

اما برخی مادران شیر کافی برای سیر کردن کودک خود ندارند و همین دلیل باعث شده تا پزشک شیر خشک را برای رشد کودک تجویز کند بنابراین استفاده از شیشه شیر برای این کودکان ضروری می شود. اما راه هایی برای افزایش شیر مادر وجود دارد که می توانید به کار ببرید تا کودک شما از شیر مادر استفاده کند زیرا تغذیه نوزاد با شیر مادر باعث رشد بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن او می شود.

شیشه شیر

برخی مادران شاغل هستند که در این صورت مجبورند یا شیر خود را دوشیده و در شیشه شیر بریزند تا در نبودشان کودک گرسنه نماند و یا از شیر خشک برای تغذیه کودک استفاده کنند در نتیجه شیشه شیر انتخابی است برای این کودکان به همین دلیل خرید شیشه شیر در الویت سیسمونی قرار گرفته است.

اجزای تشکیل دهند شیشه شیر

بطری: در این قسمت شیر و یا هر نوع مایع دیگری قرار می گیرد و وظیفه نگهداری از آن به عهده بطری می باشد.

سری شیشه و یا پستانک: این قسمت همان جایی است که در دهان کودک قرار گرفته و با مکیدن مایع درون بطری را خارج می کند. سری شیشه قابل تعویض می باشد و باید هر چند وقت یک بار آن را تعویض کنید.

سرپیچ: این قسمت پستانک را در خود جای داده و آن را محکم می کند و با پیچیدن آن روی بطری، مانع خارج شدن مایع از بطری می شود.

درپوش: یکی از مهمترین اجزا می باشد که مدام باید تمیز شود چرا که کار آن محافظت از قسمت پستانک و یا سری شیشه است تا از گرد و غبار و آلودگی ها به دور بماند. همچنین باعث می شود با افتادن و یا خم شدن شیشه چیزی از آن خارج نشود.

شیشه شیر

انواع شیشه شیر نوزاد و سایزهای آن

شیشه شیر انواع و جنس مختلفی دارد مانند: پلاستیکی، شیشه ای، استیل. یکی از متداول ترین آن ها پلاستیکی می باشد.

  • شیشه شیر پلاستیکی:

شیشه شیرها اکثر با جنس پلاستیکی تولید می شوند چراکه هم سبک هستند و هم به راحتی می توان به آن ها شکل داد. قیمت این نوع شیشه شیر ارزان بود به همین دلیل انتخاب اکثر والدین می باشد. این نوع مدل ایمنی بیشتری برای کودک دارد چرا که به راحتی نمیشکننند و رطوب را به خود نمیگیرند. امروزه که سازمان جهانی غذا و دارو استفاده از پلاستیک های بدون BPA را مجاز اعلام کرده به خیالی راحت می توانید آن ها را برای نوزاد و کودک خود خریداری کنید.

قبل از خرید شیشه شیر به ته بطری دقت کنید اگر نشان «#۱» و «#۲» و «#۴» و «#۵» در انتهای بطری قرار داشت جنس آن ها از پلی استر می باشد و ایمن هستند اما اگر علامت «#۷» را مشاهده کردی از خرید بطری جدا خودداری کنید چرا که از جنس پلیکربنات ساخته شده و دارای BPA می باشد البته که امروزه دیگر از این نوع جنس برای تولید استفاده نمی شود.

یکی از معایب بزرگ شیشه شیر پلاستیکی خراش هایی است که پس از مدتی با شست و شو در آن ها ایجاد می شود که باعث ایجاد و تجمع باکتری ها می شود که با شستن بطری آن ها از بین نمی روند. پلاستیک پس از گذشت زمان بو را به خود جذب کرده و این بو از بین نمی رود که در نهایت باعث می شود محتویات درون بطری تحت تاثیر ان بو قرار بگیرند.

مزایا شیشه شیر پلاستیکی: نشکن بودن، وزن سبک، قیمت ارزان و مناسب.

معایب شیشه شیر پلاستیکی: جذب کردن بود پس از مدتی، خراشیده شدن و ایجاد باکتری، از بین رفتن آن ها در دمای بالا مثل ماکروویو، با گذشت زمان فرسوده می شوند.

شیشه شیر

  • شیشه شیر شیشه ای:

شیشه شیر شیه ای نوعی دیگر از این محصول می باشد که برخی والدین تمایل به خرید آن را دارند چرا که به راحتی شسته می شود و عمر طولانی تری نسبت به شیشه های پلاستیکی دارد اما قیمت آن ها گران می باشد و وزن سنگینی نسبت به جنس پلاستیکی دارند. موادی که برای تولید آن ها به کار می رود کاملا بی خطر بوده و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن ها به کار نمی رود در نتیجه انتخابی درست هستند و مداوم می باشند و تا زمانی که نشکنند قابل استفاده هستند.

معایب شیشه شیر شیشه ای: نسبت به بطری های پلاستیکی قیمت بالایی دارند، وزن آن ها سنگین می باشد، رطوبت محیط را به خود جذب می کنند.

مزایای شیشه شیرهای شیشه ای: بادوام هستند و عمر طولانی دارند، به راحتی شسته می شوند، هیچ گونه مواد شیمیایی مضری در تولید آن ها به کار نرفته است.

شیشه شیر

نکات مهم برای خرید شیشه شیر

  • شیشه شیری که خریداری می کنید باید حتما دارای درپوش باشد تا بتوانید نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنید.
  • شیشه شیر باید دارای درجه بندی باشد و بر حسب سی سی یا میلی لیتر نشان شده باشد.
  • شیشه شیرهای مجهز به سیستم آنتی کولیک بهترین انتخاب هستند این سیستم ضد نفخ می باشد.
  • ابعاد مناسب را انتخاب کنید تا کودک به راحتی بتواند آن را در دست بگیرد.
  • جنس آن باکیفیت و مرغوب باشد تا به سرعت کدر و مات نشود.
  • دارای رنگ و طرح جذاب باشد.
  • قطعات آن از هم جدا شود تا به راحتی شسته و استریل شوند.

شیشه شیر

انواع سر شیشه شیر

  1. سری لاتکس: نرم و انعطاف پذیر و شبیه به سینه مادر
  2. سری سیلیکون: مقاوم، ضد آلرژی، دارای عمر طولانی
  3. سری گرد: اکثر سری ها به این شکل می باشد، شباهت به سینه مادر دارد، انعطاف پذیری کمی دارند.
  4. سری ارتودنسی: شکل نامتقارن، دارای نوک زاویه دار، مناسب لثه نوزادان، جلوگیری از بیماری های دهان و دندان

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *