مجله پیانو
تاپ و شلوارک نوزادی

راهنمای خرید تاپ و شلوارک نوزادی

یکی از لذت بخش ترین خریدها برای نوزادان خرید لباس بچه گانه می باشد که دارای تنوع بسیاری بالایی هستند. این روزها که به فصل بهار و تابستان و گرمای هوا نزدیک می شویم بسیاری از والدین به فکر خرید تاپ و شلوارک نوزادی هستند.

اصولا مادرها به هنگام خرید سیسمونی نوزاد و یا خرید لباس برای فرزندشان بسیار هیجان زده عمل می کنند و اکثر به طرح و مدل آن دقت دارند تا المان ها مهمتر، به همین دلیل در این مقاله به شما خواهم گفت که به چه نکاتی توجه داشته باشید تا بهترین خرید را برای فرزند نوزاد خود انجام دهید.

تاپ و شلوارک نوزادی یکی از لباس های بسیار پرفروش در فصول گرم سال می باشد که نباید از خرید آن غافل شد. تنوع این ست دخترانه و پسرانه، در بازار به حدی بالا هست که هر مادر و پدری بتوانند مطابق با سلیقه خودشان آن ها را خریداری کنند اما توجه به این نکته که تنها مدل و طرح مهم نمی باشد و جنس لباس در مرحله ی اول مهمترین نکته است خیلی ضروری می باشد.

تاپ و شلوارک نوزادی ارزان

نوزادان در فصل تابستان دچار آفتاب سوختگی و گرمازدگی می شوند به همین دلیل باید شلوارکی را برای آن ها انتخاب کنید که آزاد و راحت باشد. بسیاری از نوزادانی که در فصل تابستان به دنیا می ایند به دلیل گرم نگه داشتن آن ها توسط والدین، دچار حساسیت های زیادی می شوند که در نهایت نوزاد را بی قرار می کند و به سلامت جسمی نوزاد آسیب وارد می شود.

نکاتی که هنگام خرید تاپ و شلوارک نوزادی باید به آن توجه داشته باشیم

همان طور که می دانید نوزادان دارای پوستی بسیار حساس می باشند به همین دلیل باید در انتخاب لباس و جنس آن توجه بسیار ویژه ای داشته باشید برخی از لباس های تولید شده در بازار دارای جنسی پلاستیکی هستند و قیمتی ارزان دارند به همین دلیل توجه بسیاری را به خود جلب می کنند اما این نوع جنس ها می توانند به پوست فرزند شما آسیب زده و باعث ایجاد حساسیت های پوستی شوند.

نکاتی که به هنگام خرید لباس بچه گانه و تاپ و شلوارک نوزادی باید به آن ها توجه داشته باشید:

تاپ و شلوارک نوزادی پسرانه

  • توجه به نوع بسته و باز شدن لباس:

بهتر است به دنبال لباس هایی باشید که چسبان و تنگ نباشند در فصل گرما این لباس ها می توانند بدن کودک را به شدت اذیت کنند و موجب ناراختی او شوند. از آنجایی که نوزادان نمی توانند صخبت کنند، ابن خود شما هستید که باید دقت بسیاری در انتخاب داشته باشید.

لباس هایی که دارای زیپ و دکمه های فلزی هستند انتخاب خوبی نمی باشند زیرا امکان دارد بدن نوزاد به فلزها حساسیت نشان دهد و یا به هنگام باز و بست زیپ پوست کودک را نیشگون بگیرند در نتیجه دکمه و یا زیپ های پلاستیکی بهتر هستند اما دقت داشته باشید دکمه ها سفت و محکم باشند تا کودک نتواند آن ها را از لباس جدا کند و در دهان خود بگذارید.

لباس هایی که دارای اکسسوری هستند نیز خطرساز می باشند. همچنین از خرید لباس های بند دارد جدا خودداری کنید چرا که کودک می تواند آن ها را باز کند و یا به دور دست و پا و گردن او بپیچند. بهترین انتخاب تاپ و شلوارک نوزادی لباس های ساده با رنگ های روشن و شیک هستند، لباس هایی که دارای طرح و عکس های کاراکتری می باشند.

برش تاپ و شلوارک نوزادی را به خوبی بررسی کنید

  • برش تاپ و شلوارک نوزادی را به خوبی بررسی کنید:

دوخت و برش لباس اهمیت بالایی دارد و باید به گونه ای باشد که از داخل تن کودک را اذیت نکند. هر چه دوخت لباس ساده تر و برش آن تمیزتر باشد، هم کودک در آن حس بهتری دارد و هم لباس تمیز و زیبا به نظر می رسد.

البته توجه به کیفیت و محکم بودن دوخت را فراموش نکنید چرا که لباس های نوزادان را باید مرتب بشویید و اگر دوخت آن بی کیفیت باشد به سرعت باز خواهد شد.

به حلقه آستین تاپ توجه داشته باشید هر چه حلقه آستین بازتر باشد کودک در آن راخت تر می باشدو برش هر لباسی بر روی کیفیت و ماندگاری آن تاثیر بسزایی می گذارد.

جنس تاپ و شلوارک نوزادی

  • نحوه شستشوی لباس نوزادی:

لباس های نوزاد خود را به هیچ عنوان به همراه لباس های بزرگسالان داخل ماشین لباس شویی نیندازید چرا که همان طور که گفته شد آن ها پوستی حساس دارند و لباس شما می تواند به کیفیت آن ها آسیب وارد کند.

استفاده از مواد شوینده قوی بسیار مضر می باشد  بهترین راه شست و شوی لباس های بچه گانه با صابون بچه و یا مواد شوینده ملایم بچه می باشد. مواد شوینده کودکان باید بدون بو باشند زیرا می توانند باعث ایجاد آلرژی تنفسی شوند. بهترین راه برای خشک کردن لباس های نوزاد این است که آن ها را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا باکتری های آن از بین بروند.

  • به جنس شلوارک نوزادی توجه کنید:

بهترین جنس شلوارک پنبه ای می باشد زیرا دارای مواد شیمیایی و الیاف مصنوعی نمی باشند. شلوارک های تریکو نیز دارای بافتی خاص و لطیف می باشند البته لطافت آن ها در داخل شلوار است و لایه بیرونی ان ها کمی زبر می باشد اما الیاف آن ها ترکیبی از الیاف های طبیعی و مصنوعی می باشند.

شلوارک های جین نوزادی بسیار بادوام هستند و ضخامت بالایی دارند. این نوع شلوارک ها را می توانید برای مهمانی ها استفاده کنید. بهتر است به دنبال شلوارکی ساده باشید که جنسی خنک و نرم داشته باشد.

خرید شلوارک های کمر کشی

  • خرید شلوارک های کمر کشی:

شلوارکی که برای نوزاد خود خریداری می کنید باید دارای کمری راخت باشد. شلوارک های کمری که با دکمه و زیپ بسته می شوند انتخاب درستی نمی باشند چرا که هم پوشیدن آن ها سخت است و هم ماین مدل ها می توانند کمر و شکم کودک را اذیت کنند.

شلوارک ها باید به گونه ای طراحی شده باشند که کودک در آن ها حس راحتی داشته باشد شلوارک های دکمه ای و زیپی باید به قدری تنگ باشند که در تن کودک به خوبی بایستند و این موضوع می تواند باعث ناراحتی آن ها شود بهترین انتخاب شلوارک هایی هستند که دارای کمر کشی می باشند. توجه داشته باشید که کش آن ها سفت و محکم نباشد تا نوزاد در آن احساس راحتی داشته باشد.

مقالات مشابه مناسب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *